Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Менеджмент персоналу як об’єктивне соціальне явище та сфера професійної діяльності

 

За оцінкою провідних фахівців сфера менеджменту персоналу підприємства формується і розвивається під впливом групи факторів, що визначають її спрямованість, а саме: загострення конкурентної боротьби, скорочення чисельності персоналу, підвищення значущості продуктивності праці і якості продукції, розповсюдження сучасних техніки і технологій.

Основні тенденції в менеджменті персоналу найближчим часом будуть виявлені: у збільшенні цінності кваліфікованого персоналу; посиленні ролі планування і розвитку персоналу, кар’єри для молодих працівників; розповсюдженні новітніх технологій, що спричинить необхідність регулярного професійного навчання персоналу для підтримки конкурентоспроможності підприємства тощо. Ці зміни в менеджменті персоналу безумовно приведуть до зростання ролі і значення навчальної дисципліни „Менеджмент персоналу” у підготовці менеджерів з персоналу, а разом з тим – до підвищення рівня професійної компетентності останніх.

Курс „Менеджмент персоналу” спрямований на підготовку спеціалістів з управління персоналом – менеджерів по персоналу на підприємствах різних організаційно-правових форм і видів діяльності, на розвиток управлінських здібностей.

Менеджмент персоналу – це одна з провідних дисциплін підготовки кадрів для ринкової економіки. Знання у сфері менеджменту персоналу необхідні співробітникам будь-якого підприємства для ефективного використання інструментів, методів і механізмів управління персоналом.

В умовах конкурентного ринкового середовища результативність діяльності підприємств вирішальною мірою залежить від якісних характеристик персоналу і вміння управлінського апарату ефективно використовувати цей важливий виробничий ресурс.

Світова практика свідчить, що найбільших успіхів у бізнесі досягають ті підприємства, в яких керівники мають хорошу професійну підготовку у сфері управління взагалі і менеджменту персоналу зокрема.

Уважний погляд на сферу матеріального виробництва, на будь-яку спільну, колективну діяльність у межах конкретного підприємства дає можливість зафіксувати, що менеджмент персоналу як процес управління трудовим колективом є повсякденною реальністю. Цей процес здійснюється спеціально підготовленими працівниками апарату управління, що дає підстави розглядати його як важливу сферу практичної діяльності.

Відтак, менеджмент персоналу – це раціональна діяльність, що забезпечує підтримку і підвищення здатності підприємства пристосовуватися до змін зовнішнього середовища на основі розумного комплектування працівниками, використання і розвитку їх здібностей відповідно до потреб підприємства і з урахуванням потреб самих працівників.

Колосальне значення менеджменту персоналу як сфери професійної діяльності, зростання ролі людського чинника на виробництві, поступове ускладнення функції керівників трудовими колективами привернули увагу науки.

Менеджмент персоналу сьогодні – це мистецтво управління головним ресурсом підприємства – людьми (як цілі і засобу виробництва одночасно) за допомогою комплексної системи заходів, направленої на відбір, адаптацію, навчання, просування і мотивацію співробітників, а також створення необхідних умов праці, що дають можливість задоволення їх фізичних і духовних потреб, потреб у самореалізації, для досягнення мети підприємства, узгодженої з метою та цінностями персоналу.

З огляду на це, менеджмент персоналу як об’єктивне соціальне явище слід розглядати у кількох площинах:

? як навчальну дисципліну;

? як соціальне явище, сферу практичної професійної діяльності;

? як галузь науки, предмет наукових досліджень;

? як системно організований процес відтворення і ефективного використання персоналу підприємства.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I. По сферам оборота
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності
  8. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  9. III. Мотивація навчальної діяльності
  10. III. Мотивація навчальної діяльності
  11. III. Ризики виробничого травмування та професійних захворювань механізаторів, допоміжного персоналу та сторонніх осіб при експлуатації сільськогосподарської техніки
  12. IIІ. Ноосфера




Переглядів: 528

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управління і менеджмент в теорії і практиці господарювання | Суб’єкт та об’єкт менеджменту персоналу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.