Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Read the dialogue. Practice it in pairs. Trade roles and reproduce the dialogue in pairs.

Customs Officer: Will you, please, show me your exit visa?

Passenger: Just a moment! Here it is.

C.O.: Have you filled in your declaration form?

P.: Yes, of course. Here it is.

C.O.: Well. Dashes are not allowed, sir. You'd better write everything in words once again.

P.: All right ...

CO.: Do you have any expensive gold items?

P.: Yes. This ring and a lighter.

C.O.: You'd better write them down here. Could you open this travelling bag?

P.: Oh, yes.

C.O.: What's in this small plastic box?

P.: You mean this one?

C.O.: Yes.

P.: There is some jewellery in it.

C.O.: Jewellery?

P.: Yes, an amber broche, and also an amber necklace. Amber is very popular nowadays. There is also a set of enamel.

C.O.: Where did you buy it?

P.: In a small souvenir shop. Here are the receipts.

C.O.: Very nice. Now will you please put your baggage on the belt? Mind you don't drop your case. Please, keep off the belt. Well, well ... Are you sure you've declared everything?

P.: Yes, absolutely.

C.O.: I'm afraid what you are saying is not true. I'm asking you again: Have you got any items in this suitcase that you are prohibited from taking out of the country?

P.: Please, don't try to frighten me.

C.O.: I don't mean to frighten you in any way. I'm just warning you. Oh, look! What's this? An icon?

P.: But it's a present! A present for my best friend.

C.O.: I understand you all right, but according to the customs laws there are some articles of historical and artistic value which are prohibited from being taken out of the country.

P.: What am I to do? I didn't know that.

C.O.: Do you have special permission for taking out this icon?

P.: No, I don't. If I knew the customs regulations I would have thought about getting special performance, but ...

C.O.: You can't do anything about that now. You'll have to leave the icon at the customs office. I'm sorry.

 


Читайте також:

  1. A practice what they learn day after day
  2. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  3. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  4. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  5. A. Work in pairs. What do the people in the photos do?
  6. An international trade fair
  7. Answer the questions to the dialogue.
  8. B) Mini-dialogues
  9. B. Link together the metonymical pairs.
  10. B. Practice the following conversation with a partner using the substitutions in the box.
  11. B. Read and translate the dialogue.
  12. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.




Переглядів: 355

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Practice the following sentence patterns. Translate them into Russian. | SUPPLEMENT 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.