Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СТРУКТУРА ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ

І. Вступна частина

1. Організація студентів.

2. Повідомлення теми лекції.

3. Актуальність теми, місце лекції курсі предмету.

4. Категорії й поняття

5. Запис теми, плану, бібліографії.

ІІ. Основна частина

1. Викладення матеріалу у текстовій формі.

1. Методи зведення й обробки результатів емпіричних досліджень

2. Методи статистичного аналізу

2. Фіксація на дошці ключових слів.

ІІІ. Заключна частина

1. Відповіді на запитання студентів;

2. Завдання для самостійної роботи. С\Р. Проведення соціометричного дослідження

 

Хід лекції

1. Методи зведення й обробки результатів емпіричних досліджень      

 

Зведення дослідних даних, одержаних на основі проведеного емпіричного дослідження – це їх систематизація та встановлення якісних і кількісних залежностей між факторами, що досліджувались. Для обробки результатів досліджень найчастіше застосовують: - статистичні, - табличні - графічні методи. Щоб кількісні показники результатів експерименту дали можливість виявити наявність деяких залежностей між досліджуваними факторами, їх потрібно певним чином упорядкувати. Придатними для цього можуть стати статистичні методи ранжування і групування. Ранжування полягає у розподілі кількісних показників у певному порядку (наприклад, за ступенем їх важливості чи значимості, або у послідовності зростання, чи навпаки - зменшення). На основі ранжування виключають всі другорядні й випадкові дані, що не впливають не результати проведеного дослідження. Групування передбачає поділ дослідних даних на основі певних показників (показники групування) на групи з однотипних або близьких за значеннями елементів. Показники групування можуть бути кількісними і якісними. Одержані у процесі дослідження кількісні дані подають переважно трьома способами: - перераховують у тексті роботи; - подають у вигляді таблиць; - подають у вигляді графічних зображень. Таблиця – форма систематизованого раціонального наочного викладу цифрового матеріалу, який характеризує досліджуване явище, процес. При групуванні за кількісними ознаками (кількісне групування) за основу беруть ознаки, які можна охарактеризувати кількісно (наприклад, результати тестування чи опитування, швидкість процесів, продуктивність праці, точність виготовлення виробів тощо). Кількісні ознаки завжди можна вимірювати якимись одиницями вимірювання, а результати вимірювання упорядковувати за певною послідовністю (зростання, зменшення, періодична повторюваність тощо). При групуванні за якісними ознаками (атрибутивне групування) за основу беруть ознаки, які неможливо охарактеризувати кількісно, але вони можуть так повторюватись, що це стає можливим визначати (наприклад, національність або соціальне походження опитуваних). З якісних ознак неможливо скласти якусь послідовність. Дослідні дані можуть бути згруповані за однією або кількома ознаками. За кількістю ознак розрізняють просте й комбіноване групування. Просте групуваннявідбувається за однією ознакою (наприклад, всіх учасників експерименту можна поділити за стажем роботи). Комбіноване групуванняконкретної сукупності даних одночасно здійснюють на основі кількох ознак (коли поділених за стажем роботи працівників поділити ще й за рівнем освіти - то це вже буде групування за двома ознаками. Третьою ознакою групування можуть стати вікові категорії тощо). Доцільним вважається групування не більше ніж за трьома ознаками. Статистично упорядковані дослідні дані для зручності подальшого використання заносять до таблиць. Таблиці дають можливість відображати кількісні ознаки досліджуваного об’єкта у стислому вигляді, компактно, систематизовано і наочно. Наведені у таблиці дані зручно порівнювати та аналізувати. Таблиця може бути не тільки засобом відображення зібраних під час експерименту даних, але й засобом їх інтерпретації. Тому важливо знати, як правильно скласти таблицю, який її вид доцільно обрати. Кожна таблиця складається з двох частин: текстової й цифрової. До текстової частини відносяться заголовок таблиці та необхідні словесні пояснення. До цифрової частини відносяться статистичні числові дані, номер таблиці. Інформативність таблиці залежить від вдалої її побудови. Правильний вибір структури таблиці допомагає краще розкрити сутність вміщених до неї даних і зв’язки між ними. Елементи таблиці: - номер (складається з номера розділу документа та порядкового номера); - заголовок (розкриває головний зміст явища, процесу тощо); - текстова частина, елементами якої є: - підмет (об’єкт який характеризується, вказується по вертикалі – боковик таблиці); - присудок (показники, які розкривають об’єкт, вказуються по горизонталі – головка таблиці); - цифровий матеріал; - підсумки (часткові або загальні); - пояснення, примітки (використовуються досить рідко). За структурою розрізняють: - прості, групові, комбіновані, складені, шахові та деякі інші таблиці. Проста таблиця (табл. 1) містить перелік даних, зібраних про окремі фактори досліджуваного об’єкта. Таблиця 1.1
Проста таблиця (зразок) Ставлення учнів до виконання нестандартних задач
Характер відповіді Кількість учнів (%)
Виконувати пізнавальні завдання подобається
Не подобається
Не зовсім подобається
Відповіді немає
Всього

У груповій таблиці окремі з досліджуваних факторів групують за якоюсь певною ознакою (табл. 2).

Таблиця 1.2

Групова таблиця (зразок) Розподіл учнів 6-х класів шкіл м. Глухова за інтересом до навчання
Оцінка інтересу (Макс.100 балів) Кількість
10-20
21-40
41-60
61-80
80-100
Загалом


У комбінованій таблиці (табл. 3) досліджувані фактори можуть бути згруповані за декількома ознаками. Комбінована таблиця створює кращі умови для порівняння і аналізу дослідних даних, ніж прості та групові таблиці.

Таблиця1.3

№з\п Всього учнів Розподіл хлопчиківза віком (у роках) Розподіл дівчат за віком (у роках)
до 8 від 8 до 10 від 10 до 12 до 8 від 8 до 10 від 10 до 12
1.              


Cкладену таблицю утворюють шляхом об’єднання кількох простих або групових таблиць (табл. 4).

Таблиця1.4

Розподіл учнів шкіл за віком Складена таблиця (зразок)
№з\п Школа Всього учнів Розподіл хлопчиків за віком (у роках) Розподіл дівчат за віком (у роках)
до 8 від 8 до 10 від 10 до 12 до 8 від 8 до 10 від 10 до 12
1.              
2.              
3.              
4.              


Шахова таблиця (табл. 5) являє собою різновид комбінаційних таблиць. За допомогою такої таблиці стає можливим зручно показати зв’язки між досліджуваними ознаками.

Таблиця 1.5

Розподіл учнів шкіл за статтю та віком Шахова таблиця (зразок)
  Стать учнів Вік учнів Всього
    До 8 8-10 10 - 12  
Хлопчики          
Дівчатка          
Всього          


Розміщують таблиці у науковій праці безпосередньо після посилання на них у тексті. Коли таблиця займає багато місця, тоді її виносять на окрему сторінку відразу після тієї сторінки, де є посилання на неї. Якщо таблиця безпосередньо з текстом не пов’язана, то її можна навести у додатках.
Над таблицею пишуть її назву, яка коротко і стисло характеризує значення зібраних у таблиці даних.

Усі таблиці нумерують арабськими цифрами. Номер таблиці пишуть на один рядок вище і праворуч від назви таблиці (як на наведених зразках таблиць 2.1-2.5). Нумерація таблиці в межах розділу (Таблиця 2.1). Це значить друга таблиця першого розділу.
Для посилання на стовпчики таблиці їх нумерують

Графічний метод представлення емпіричних даних полягає у побудові графічних залежностей між досліджуваними параметрами.
Результати розподілу даних досліджень зручно стисло та наочно подати за допомогою графічних методів.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I 9. Структура речевого дефекта у детей,
  3. II. Навчальні цілі заняття
  4. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  5. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  7. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  9. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  10. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  11. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 1070

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз продуктів діяльності | Графік – цифровий малюнок, який дозволяє представити суть явища, сприяє його аналізу та популяризації результатів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.