Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості дослідження дітей молодшого шкільного віку.

До моменту вступу дитини до школи істотно збільшуються їх індивідуальні відмінності за рівнем психологічного розвитку. Ці відмінності передусім проявляються у тому, що діти суттєво відрізняються за інтелектуальним, моральним і міжперсональним розвитком. Вони, відповідно, вже можуть по-різному реагувати на одні й ті самі інструкції і психологічні ситуації. Деяким дітям, які вступають до школи, практично доступні тести, які використовують для дорослих людей, іншим – менш розвинутим – лише методики, які розраховані на дітей 4- 6 річного віку. Це особливо стосується таких методик, в яких використовуються вербальні самооцінки, рефлексія і різноманітні свідомі складні оцінки дитиною оточуючого середовища.

Тому, перед тим як застосовувати ту чи іншу психодіагностичну методику до дитини молодшого шкільного віку, необхідно впевнитись у тому, що вона їм інтелектуально доступна і не зовсім легка для того, щоб оцінити реальний рівень психологічного розвитку, який досягла дитина.

Дані досліджень дітей 6-7 річного віку свідчать про те, що більшість 50-80% не зовсім готові до навчання у школі і повноцінному засвоєнню діючих навчальних програм. Багато, перебуваючи за своїм фізіологічним розвитком готові до навчання, за рівнем психологічного розвитку знаходяться на межі5-6 річного віку. Якщо такій дитині запропонувати досить важкий, але в принципі доступний та малоцікавий для нього психологічний тест, який вимагає довільної уяви, довільного запам’ятовування, уваги, то може статись, що він не впорається з завданням. І це відбудеться не в силу відсутності інтелектуальних здібностей, а за причиною недостатнього рівня особистісно-психологічного розвитку. Якщо ж ті самі тести запропонувати дитині в ігровій, зовнішньо і внутрішньо цікавій формі, то, вірогідніше за все, результати тестування мабуть інакшими, більш високими.

Ці особливості необхідно враховувати в практичній діагностиці дітей, які вступають до школи, особливо першокласників і другокласників.

Що стосується дітей третього і четвертого класів, то для їх психодіагностики підходять тести, які можуть використовуватись дорослими, але за умови, якщо самі завдання їм будуть доступні, тобто відповідати здібностям дитини на певному віковому етапі. Також необхідно враховувати наявність мотивації, зацікавленості, активному настрої на тестування, тоді і підсумки будуть кращі.

Є також і обмеження у використанні тестів для дорослих при діагностиці дітей молодшого шкільного віку.

1. Інтелектуальні тести для дорослих оцінюють розвиток словесно-логічного мислення, яке в молодшому шкільному віці знаходиться на шляху розвитку.

2. Інтелектуальні задачі формуються у словесній формі, з використанням системи понять і мови, якій відображає досвід дорослої людини, у більшості недоступні для дитини.

3. Адаптовані варіанти вимагають порівнянні і співставлення результатів тестування.

4. Обмеження у часі, який дається на виконання тестів.

5. Також необхідно враховувати і те, що ті якості особистості, які оцінюють дорослі тести можуть бути відсутні у дитини, і навпаки, у дітей можуть бути спливаючі з віком особистісні особливості, яких вже давно немає у дорослих.

 


Читайте також:

  1. I. Дослідження фізичних властивостей
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  4. III етап. Опрацювання результатів дослідження.
  5. III. Актуалізація опорних знань дітей та їхнього життєвого досвіду.
  6. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  7. IV. ДІЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ І ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ
  8. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  9. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  10. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  11. VIIІ. Особливості написання та оформлення звіту про проходження виробничої практики
  12. VІ. Особливості написання та оформлення магістерської дипломної роботи




Переглядів: 681

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СТРУКТУРА ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ | Методи визначення готовності дитини до школи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.