Технологічний компонент
| Ситуативний компонент
| Функціональний компонент
|
Основні прийоми виконання простих і тамбурних швів
|
1 рівень
|
Завдання: засвоїти прийоми виконання швів «вперед голку», «стебельчатий», «петельний», «тамбурний», «козлик», «косичка»
| Завдання: виконати прості і тамбурні шви гнучкими,округлими лініями.
| Завдання: по заданому ескізу вишити візерунок.
|
Умови: показ трудових засобів виконується майстром, після чого учням пропонується повторити показані прийоми.
| Умови: на тканині нанесені елементи квіткової композиції. Учням пропонується вишити гнучке стебло і округлі листки.
| Умови: виконати завдання кольоровими нитками мулине тамбурним швом.
|
Результат: завдання вважається виконаним, якщо шви виконані якісно.
| Результат: завдання вважається виконаним, якщо види швів відповідають елементам квіткової композиції.
| Результат: завдання вважається виконаним, якщо дотримані основні прийоми виконання тамбурних швів.
|
2 рівень.
|
Завдання: виконати орнаментальний мотив вишивки за заданим зразком.
| Завдання: доповнити і завершити проект квіткової композиції.
| Завдання:виконати візерунок у зменшеному розмірі.
|
Умови:вишити орнамент по уголках салфетки швами «козлик»і«косичка»
| Умови: на тканину нанести листки, травку,не розпустившийся бутон і вишити відповідними швами.
| Умови: : виконати завдання кольоровими нитками мулине простим тамбурним швом, упротилежному куточку салфетки.
|
Результат:завдання вважається виконаним, якщо були дотримані прийоми виконання швів у куточках з елементами орнаменту.
| Результат:завдання вважається виконаним якщо знайдено правильне композиційне рішення.
| Результат: : завдання вважається виконаним, якщо дотримані пропорції узору у зменшеному вигляді відповідними видами швів.
|
3 рівень.
|
Завдання:виконати петельний шов по випуклих округлих лініях.
| Завдання:обробити краї фестонів салфетки.
| Завдання:розробити ескіз фестонів для комірця.
|
Умови:елементи фестонів повинні бути виконані самостійно.
| Умови:обробити фестони щільними петельними стібками.
| Умови:край виробу виконати по розробленому ескізу.
|
Результат:завдання вважається виконаним, якщо правильно використовуються основні прийоми вишивки петельним швом.
| Результат: :завдання вважається виконаним, якщо використовуються різні варіанти конфігурації фестонів.
| Результат: :завдання вважається виконаним, якщо знайдено оригінальне композиційне рішення,яке відповідає формі виробу.
|
Техніка виконання строкової вишивки
|
1 рівень
|
Завдання: засвоїти приклади простих мережок.
| Завдання:виконати мережки «кисточка», «стовбчик».
| Завдання:оформити край салфетки мережкою.
|
Умови: : показ трудових засобів виконується майстром, після чого учням пропонується повторити показані прийоми.
| Умови:із тканини висмикнути нитки основи, контрольну нитку і виконати прості мережки нитками муліне.
| Умови:висмикнути нитки від краю салфетки для появи бахроми після виконання мережки.
|
Результат:завдання вважається виконаним,якщо учнями засвоєна техніка виконання простих мережок.
| Результат: :завдання вважається виконаним,якщо мережки виконані якісно.
| Результат: :завдання вважається виконаним,якщо дотримані основні умови техніки виконання мережок по краю салфетки.
|
2 рівень.
|
Завдання:засвоїти техніку виконання ажурних мережок.
| Завдання:виконати мережки «розкол», «схрещені стебла», «снопик»
| Завдання:оформити угол салфетки ажурною мережкою.
|
Умови: : показ трудових засобів виконується майстром, після чого учні виконують вправи по відпрацюванню ажурних мережок.
| Умови:на одній прорідженій полосі виконати три види мережок нитками муліне.
| Умови:виконати мережку під прямим кутом в кутку салфетки.
|
Результат:завдання вважається виконаним,якщо були дотримані прийоми виконання ажурних мережок.
| Результат:завдання вважається виконаним,якщо техніка виконання відповідає названим видам ажурних мережок.
| Результат:завдання вважається виконаним,якщо були дотримані умови виконання ажурних мережок.
|
3 рівень
|
Завдання: розробити варіант мережи із простих мережок.
| Завдання:виконати проект мережи із простих мережок.
| Завдання: розробити декілька варіантів мережи із простих мережок.
|
Умови: варіант мережи повинен бути виконаний самостійно.
| Умови: зберегти симетрію мережок у мережі.
| Умови: виконати варіант мережі на салфетці, який сподобався.
|
Результат:завдання вважається виконаним,якщо засвоєні різновиди строкової вишивки.
| Результат:завдання вважається виконаним,якщо знайдено оригінальне рішення.
| Результат: :завдання вважається виконаним, якщо знайдено оригінальне композиційне рішення і дотримана техніка виконання строкової вишивки.
|
Техніка виконання рахункової вишивки
|
1 рівень
|
Завдання:освоїти техніку виконання рахункових швів: «розпис», «хрестик».
| Завдання:заповнити візерунок по малюнку (додаток 18).
| Завдання:вишити візерунок з варіантами виконання шва «розпис».
|
Умови:трудові прийоми демонструє майстер, потів виконують учні.
| Умови:вишити візерунок по рахунку ниток тканини.
| Умови:використати геометричні і рослинні візерунки.
|
Результат:завдання вважається виконаним, якщо дотримані технічні умови виконання рахункових швів.
| Результат:завдання вважається виконаним, якщо заповнення візерунка відповідає технічним умовам.
| Результат:завдання вважається виконаним, якщо фрагмент вишивки відповідає геометричному і рослинному візерунку.
|
2 рівень
|
Завдання:освоїти техніку виконання рахункових швів: «набір» і рахункової двохсторонньої гладді.
| Завдання:вишити візерунок у вигляді трикутника, ромба, полосок.
| Завдання:розробити ескізи рахункової вишивки , які мають багато варіантів поєднання.
|
Умови: :трудові прийоми демонструє майстер, потів виконують учні.
| Умови: самостійно визначити відповідність геометричного характеру формі виробу.
| Умови: самостійно вишити візерунок.
|
Результат:завдання вважається виконаним, якщо набір має декілька варіантів стібків, а малюнок рахункової гладі утворюється з обох боків.
| Результат:завдання вважається виконаним, якщо вишитий візерунок відповідає призначенню і формі виробу.
| Результат:завдання вважається виконаним, якщо вишивка відповідає даному ескізу.
|
3 рівень
|
Завдання: розробити варіанти облямівки з використанням рахункової вишивки.
| Завдання: вишити облямівку орнаментом зі збереженням рядів рахункової вишивки.
| Завдання:розробити орнамент вишивки із мотивів геометричного характеру.
|
Умови: під керівництвом майстра виконати вишивку облямівки.
| Умови: при вишивці орнаменту використати облямівку.
| Умови: самостійно оформити орнамент вишивки стібками в різних напрямах.
|
Результат:завдання вважається виконаним, якщо вишивка облямівки відрізняється оригінальністю.
| Результат:завдання вважається виконаним, якщо вишивка справляє враження орнамента.
| Результат:завдання вважається виконаним, якщо вишивка носить завершений характер.
|
| | | | | | | | | | | | | | | |