Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сутність проектної діяльності. Класифікація проектів

ЗМІСТ

 

 

Вступ……………………………………………….…………………..4

Зміст основних тем дисципліни «Управління проектами»……..….4

Змістовий модуль 1. Організація, планування та управління

проектами………………………………………………...…………....4

Тема 1. Загальна характеристика управління проектами………......5

Тема 2. Управління проектами та основні форми організаційної структури проектів……………………….………………………………………...….8

Тема 3. Структуризація проекту………….……………………….…14

Тема 4. Основи сіткового і календарного планування

проектів……………………………………………..………………....19

Змістовий модуль 2. Система управління проектами на стадії

їх реалізації…………………………………………….……………....21

Тема 5. Планування ресурсів і витрат…………….….……….……...25

Тема 6. Контроль виконання проекту……………….…………….…31

Тема 7. Управління проектними ризиками………………………..…33

Тема 8. Управління якістю проектів....................................................31

Методичні матеріали для самостійної роботи студентів та поточного контролю знань………………………………………………….35

Рекомендована література…………………….……….………….....43

ВСТУП

Головною метою вивчення дисципліни є оволодіння студентами основами управління проектами і методиці складання, планування та аналізу проектів Завданняконспекту лекцій полягає у вивченні засад проектної діяльності підприємств, специфічних методів та інструментів проектного менеджменту; набуття вмінь виконувати основні функції управління проектами - організації, планування та контролю.

Після вивчення даної дисципліни студенти повинні знати:

Ø теоретичні основи управління проектами;

Ø основні функції управління проектами;

Ø способи організації управління проектами та планування змісту проекту;

Ø джерела ресурсного забезпечення проекту;

Ø ризики, що виникають при управлінні проектами;

Ø системи контролю за виконанням проекту..

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:

Ø планувати зміст проекту;

Ø контролювати хід виконання проекту;

Ø формувати команду проекту;

Ø користуватися пакетами прикладних програм для управління проектами.

ЗМІСТ ОСНОВНИХ ТЕМ ДИСЦИПЛІНИ

«Управління ПРОЕКТАМИ»

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1

ОРГАНІЗАЦІЯ, ПЛАНУВАННЯ ТА УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ

 

 

ТЕМА 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ

 

Сутність проектної діяльності. Класифікація проектів

 

Проект –це задум (завдання, проблема) та необхідні засоби його реалізації з метою досягнення бажаного економічного, технічного, технологічного чи організаційного результату.

До малих проектів належать – науково-дослідні і дослідно-конструкторські розробки на промислових підприємствах, включаючи конструкторську, технологічну і організаційно-економічну підготовку виробництва, виготовлення дослідно-промислових зразків нової продукції, реконструкцію, технічні переозброєння й модернізацію виробництва.

Середні проекти включають роботи з проектування і будівництва підприємств, освоєння й облаштування невеликих родовищ корисних копалин (нафтових, газових, вугільних), якщо їх проектування проводитьсяч на основі типових проектних рішень, а будівництво здійснюється комплектно-блочним методом, суть якого в тому, що більша частина об’єкту, що будується, виготовляється не на будівельних майданчиках, а на потужностях підрядчика.

Великі проекти виконуються за цільовими програмами галузей економічної діяльності і містять у собі багато мультипроектів, об’єднаних загальною метою, використовуваними ресурсами і єдиним планом-графіком розробки й реалізації.

За ступенем складності розрізняють проекти прості, складні та дуже складні.

За класом проекту (складом і структурою самого проекту та його предметної галузі) існують такі проекти:

монопроекти – це окремі проекти різних типів, видів та масштабів;

мультипроекти – комплексні проекти, що складаються з ряду монопроектів і потребують застосування багатопроектного управління;

мегапроекти – цільові програми розвитку регіонів, галузей та інших утворень, що включають до свого складу ряд моно- і мультипроектів.

Як правило, мега- та мультипроекти належать до складних чи дуже складних проектів.

За рівнем альтернативності проекти поділяються на:

1) взаємовиключні (альтернативні) проекти;

2) альтернативні по капіталу;

3) незалежні проекти;

4) взаємовпливаючі;

5) взаємодоповнюючі.

За характером і сферою діяльності проекти поділяються на економічні, промислові, соціальні, організаційні та дослідницькі. Але кожен із даних видів проектів має загальні ознаки. Це точно окреслені й сформульовані цілі, послідовне їх дослідження, їх унікальність, умови обмеженості, координоване використання взаємозалежних дій тощо.

Нині управління проектами – це визнана у всьому світі методологія вирішення організаційно-технічних проблем, це філософія керівництва проектами. Умови ринку стають більш вибагливими, підвищуються темпи змін, що відбуваються тощо.

Управління проектами – це процес управління командою, ресурсами проекту за допомогою спеціальних методів та прийомів для успішного досягнення поставленої мети.

Важливим елементом є оточення проекту, оскільки важливо визначити середовище, в якому виникає, існує і завершується проект. Оточення проекту – це чинники впливу на його підготовку та реалізацію. Їх можна поділити на внутрішні й зовнішні.

До зовнішніхвідносяться політичні, економічні, суспільні, правові, науково-технічні, культурні та природні.

До внутрішніх належать чинники, пов’язані з організацією проекту. Організація проекту є розподілом прав, відповідальності та обов’язків між учасниками проекту.

Учасниками управління проектамиє юридичні або/та фізичні особи, які зобов’язанні виконати деякі дії, передбачені проектом, та інтереси яких будуть задіяні при реалізації проекту.

В число учасників можуть входити інвестори, банки, підрядчики, постачальники, гуртові покупці продукції, лізингодавці та інші фізичні чи юридичні особи. Учасником проекту може бути також держава).

Важливим елементом управління проектами є своєчасна та точна підготовка проектних матеріалів.

Проектні матеріали – це сукупність документів, що містять опис і обґрунтування проекту.

Основні принципи управління проектами:

- ціленаправленість;

- системність;

- комплексність;

- забезпеченість;

- пріоритетність;

- економічна безпека заходів.

Життєвий цикл проекту – це час від моменту його задуму до моменту ліквідації.

Життєвий цикл проекту розбивають на фази та стадії. Виділяють такі фази життєвого циклу проекту:

Ø зародження;

Ø зростання;

Ø зрілості;

Ø завершення.

Фаза зародження включає такі стадії, як розробка концепції, яка характеризується появою загальної ідеї; стадія аналізу та вивчення можливостей, що визначає приблизні витрати, обсяг робіт, терміни виконання, визначається реальність даного проекту.

Фаза зростання включає стадії планування та конструкторської розробки. На даному етапі розробляється план виконання, готуються необхідні документи, тобто загальний бюджет проекту, план ресурсного забезпечення та календарний план. Крім того, розробляються та погоджуються конструкторські розробки (загальна схема, креслення кожного компоненту).

Фаза зрілості включає стадію забезпечення необхідними матеріалами та обладнанням та стадію виробництва. Проводиться контроль обсягів, витрат, якості та своєчасності виконання робіт.

Фаза завершення характеризується завершенням робіт, проводиться оцінка отриманих результатів, аудит, порівняння з наміченими цілями, підсумкова звітність, нагороджується та розпускається команда. Зрозуміло, що наприкінці проекту робляться відповідні висновки, узагальнюються позитивні та негативні результати, їх причини з метою прийняття відповідних рішень та накопичення досвіду.

В міжнародній практиці виділяють чотири стадії розробки та реалізації інвестиційного проекту:

Ø передінвестиційна;

Ø інвестиційна;

Ø експлуатаційна;

Ø ліквідаційна.

На першій стадії аналізується ідея ініціатора та розробляється концепція проекту. Поява задуму проходить в процесі стратегічного планування як елемент стратегії фірми.

За результатами робіт, що виконані на даній стадії, приймається попереднє інвестиційне рішення та розробляється попередній план.

План проекту це - перелік робіт із зазначенням термінів, виконавців, результатів, які ведуть до отримання комплексу показників, що намічені концепцією проекту.

План складається за участю всіх зацікавлених осіб, що сприяють його реалізації. Частіше всього передінвестиційна стадія закінчується розробкою бізнес-плану, який є конкретним планом дій підприємця (суб’єкта господарювання) по реалізації своєї ідеї.

Інвестиційна стадія проекту включає розробку проектно-кошторисної документації, підготовку до будівельно-монтажних робіт, проведення тендерів, конкурсів, аукціонів, укладання контрактів, організацію закупівель і постачання матеріальних цінностей, необхідних для реалізації проекту і т.д.

Стадія експлуатації включає весь період експлуатації проекту. За цей період проект повинен окупити вкладені в розробку та реалізацію ресурси.

 

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IV класифікація боргу.
  4. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  5. V. Класифікація і внесення поправок
  6. V. Класифікація рахунків
  7. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності. Системний підхід в БЖД
  12. Акти первинного права: класифікація та значення для європейської інтеграції.




Переглядів: 3375

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ТЕМА 2. УПPABЛІННЯ ПPOEKTаMи та основні форми організаційної структури проекту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.