МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОГО ПРОЕКТУ І ВИХІДНІ ДАНІМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Запорізький національний технічний університет
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ До виконання курсових робіт З дисципліни «Технологія готельної справи» Для студентів спеціальності 6.140103 «Туризм» Всіх форм навчання
Методичні вказівки до виконання курсових робіт з дисципліни «Технологія готельної справи» для студентів спеціальності 6.140103 «Туризм» всіх форм навчання / Укл.: Т.С. Кукліна, С.М. Журавльова, Т.В. Каптюх – Запоріжжя: ЗНТУ, 2014. – 46 с.
Укладачі: Т.С. Кукліна, доцент С.М. Журавльова, старший викладач Т.В. Каптюх, викладач
Рецензент: В.М. Зайцева, проф.
Відповідальний за випуск: Т.С. Кукліна, доцент
Затверджено на засіданні кафедри «Міжнародного туризма»
Протокол № 1 від 18.08.2014
ЗМІСТ
ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОГО ПРОЕКТУ І ВИХІДНІ ДАНІ Метою розробки курсового проекту є закріплення теоретико-методологічних аспектів та практичного застосування прийомів і методів ефективної організації туристської діяльності, розроблення туристських маршрутів та відповідної програми обслуговування в рамках гастрономічного туру. Курсовий проект виконується студентом у відповідності з варіантом, який відповідає порядковому номеру в журналі групи або який призначається викладачем у відповідності з якими-небудь іншими критеріями. Інформаційною базою для виконання розрахунково-графічного завдання є законодавчі й нормативно-правові акти України та ВТО; дані Держкомстату України та обласних управлінь статистики; статистичні, інформаційно-аналітичні та нормативно-методичні матеріали Державної туристичної адміністрації України, Управлінь житлово-комунального господарства обласних державних адміністрацій, матеріали міжнародних конференцій, каталоги готелів, рекламні проспекти, прес-релізи, корпоративні звіти та інші документи готельних підприємств, матеріали з мережі Інтернет, публікації у вітчизняній і закордонній періодичній пресі. При використанні інформації, зібраної в Інтернеті, необхідно її обробити: текст повинен бути відредагований у відповідності з вищевказаними параметрами, не містити рекламних закликів, наприклад: «...Обов'язково відвідайте цю країну!», «В ресторанах країни Ви відчуєте всю красу і вишуканість Сходу!», «Тут є все для Вашого відпочинку і оздоровлення:...»; містити посилання, що відносяться тільки до нашої держави. Заохочується використання ілюстративного матеріалу (фотографії готелів, об'єктів туристського інтересу), але він обов'язково повинен бути підписаний. Сторінки курсового проекту мають бути пронумеровані. Номери сторінок відповідних розділів також повинні бути вказані у змісті. Кожен розділ курсового проекту повинен містити висновки з даного питання. При захисті студент повинен розкрити суть проекту, коротко викласти основні пункти (охарактеризувати країну у відповідності з варіантом, обґрунтувати вибір об'єктів закладів харчування, розміщення, транспорт тощо), проаналізувати отримані результати, зробити висновки і відповісти на питання викладача. Курсовий проект має наступну структуру: 1. Характеристика країни. 2. Характеристика основних об'єктів туристичного інтересу у відповідності з тематикою роботи. 3. Характеристика траси маршруту. 4. Вибір підприємств - засобів розміщення. 5. Складання пакету послуг. 6. Організації харчування туристів.
. В цілях досягнення однаковості підготовки студентів та рівності умов дослідження встановлена єдина для всіх студентів курсу тема - «РОЗРОБКА ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРУ В _______________». Об'єкт дослідження країна світу, яка призначається викладачем. Для всіх студентів різні країни, щоб забезпечити самостійність виконання. Курсова робота виконується за таким типовим планом: ТИТУЛЬНИЙ АРКУШ. Титульний аркуш є першим аркушем курсової роботи. Титульний аркуш містить: – назву міністерства, до сфери управління якого належить навчальний заклад; – назву навчального закладу; – назву факультету; – найменування кафедри; – тему курсової роботи; – прізвище, ім’я, по батькові студента; – прізвище, ім’я, по батькові керівника роботи; – науковий ступінь, вчене звання, прізвище, ім’я, по батькові завідувача кафедри; – місто і рік.
ЗМІСТ. Зміст містить найменування та номери початкових сторінок вступу, усіх розділів і підрозділів, висновків, списку використаних джерел, додатків.
ВСТУП. Коротко характеризуються актуальність теми, мета, завдання та методика дослідження, ступінь вивченості проблеми, джерела, теоретичне і практичне значення роботи. Розглянемо всі пункти по порядку. 1. Актуальність теми. Актуальність дослідження містить положення і доводи, що свідчать на користь наукової і прикладної значущості виконаної роботи. Правильно сформульована актуальність теми свідчить про наукову зрілість і професіоналізм студента. Актуальність знаходиться в тісному зв’язку з вирішуваною в роботі науковою проблемою. 2. Мета і завдання дослідження містять формулювання головної мети, яка полягає у вирішенні основної проблеми курсової, що забезпечує внесення значного внеску до теорії і практики. Конкретний опис суті вирішення проблеми і внеску, що вноситься в результаті, і представляє формулювання головної мети роботи. Відповідно до основної мети слід виділити три цільові завдання в роботі, які необхідно вирішити для досягнення головної мети дослідження. 3. Об’єкт дослідження представляє область наукових досліджень, в межах якої виявлена і існує досліджувана проблема. Це система закономірностей, зв’язків, відносин, видів діяльності, в рамках якої зароджується проблема. Предмет дослідження вужчий і конкретніший; завдяки його формулюванню в курсовій із загальної системи, що представляє об’єкт дослідження, виділяється частина системи або процес, що протікає в системі, є безпосереднім предметом дослідження. 4. У методах дослідження студентом подається перелік методів, використаних в даному науковому дослідженні. Методів дослідження існує в науковій практиці достатньо багато; їх перелік (з поясненнями) займає в спеціальних посібниках і методичних вказівках об’єм до 10 сторінок і більш. Якщо є утруднення з формулюванням цієї частини введення – варто прочитати спеціальну методичну літературу. 5. Наукова новизна – особливо важлива частина вступу, на яку завжди звернуть увагу при захисті роботи. Тим часом, студентами часто даються нечіткі, розпливчаті визначення новизни, що, звичайно ж, знижує загальне враження від роботи. Зокрема, новизна іноді, по суті, підміняється актуальністю теми, її практичною або теоретичною значущістю; приводяться бездоказові твердження, що дане питання вивчається вперше (або досягнуті нові результати, дані нові формулювання) в той час, як це насправді не зовсім так. Слід розуміти, що до ознак, що дозволяють стверджувати про наукову новизну роботи, зокрема відносяться: – постановка нової наукової проблеми; – введення нових наукових категорій і понять; – розкриття нових закономірностей протікання природних і суспільних процесів; – застосування нових методів, інструментів, апарату дослідження; – розробка і наукове обґрунтування пропозицій про оновлення об’єктів, процесів і технологій, використовуваних в економіці і управлінні; – розвиток нових наукових уявлень про навколишній світ, природу, суспільство. Ось деякі шаблонні фрази, які можна використовувати при формулюванні наукової новизни: – здійснене комплексне… – формалізовано… – створена концепція, що забезпечує… – розроблена нова система… – досліджені специфічні зв’язки… – визначена ефективність… – розроблений метод, який відрізняється від… – доведена залежність між… – досліджена поведінка і показано… – допрацьований метод… у частині… і поширений на новий клас систем… – досліджений новий ефект… Недоречним є використання поняття «вперше», адже нововведень студенти не вносять, а лише обґрунтовують та аналізують вже існуючи вислови вчених. 6. У частині плану «Практична значимість» прийнято перераховувати в яких областях прикладної діяльності, якими органами і організаціями, в якій формі використовуються і можуть бути використані результати виконаного дослідження і рекомендації, висловлені в роботі. 7. Наприкінці вступ слід привести структуру роботи: кількість сторінок, рисунків, таблиць, перелік використаних літературних джерел. Загальний обсяг вступу до 2 сторінок.
РОЗДІЛ 1. ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇНИ. У даному розділі необхідно стисло описати: географічне положення; клімат; національний склад; туристські формальності; кухню; особливості побуту; основні пам'ятки, рекреаційні, культурно-історичні, урбаністичні та ін). ілюстративно уявити герб, прапор країни, а також його територію. Одним з підрозділів обов’язково навести ТОП-10 ресторанів та готелів країни з урахуванням вартості харчування та розміщення. Дані повинні наводитись в таблиці 1.1.
Таблиця 1.1 – ТОП-10 готелів та ресторанів України
Розрахунок приводити як в доларах США, так і в гривнях (за курсом НБУ). Вищенаведені дані викладаються в загальному вигляді. Заохочується порівняльний аналіз позитивних і негативних факторів розвитку туризму в даній країні. Обсяг 7-9 сторінок.
РОЗДІЛ 2. ХАРАКТЕРИСТИКА МАРШРУТУ. Для складання траси маршруту необхідно визначити: перелік об'єктів, відвідуваних туристами в процесі поїздки; яку кількість об'єктів буде відвідуватися кожен день; основні населені пункти, в яких слід зупинятися туристам при відвідуванні даних об'єктів (коротко описати, обґрунтувати їх вибір); загальну тривалість туру. У даному розділі повинна бути представлена карта країни, на якій відзначені пункти розміщення туристів (міста, в яких вони будуть зупинятися), а також об'єкти відвідування (пункти, в які туристи будуть виїжджати з екскурсійною програмою). Якщо програма туру включає відвідини декількох міст, то потрібно стрілочкою вказати послідовність їх відвідування. Якщо досліджувана країна має досить велику територію, то необхідно представити ту її частину, по якій буде розроблятися гастрономічний тур. При визначенні тривалості поїздки необхідно враховувати природно-кліматичні умови, що дозволяють швидко адаптуватися туристу в даній місцевості. Таким чином, не рекомендується робити тривалість туру в афро-азіатські країни менше 7 днів. Кількість відвідуваних туристами об'єктів буде залежати від їх віддаленості один відносно одного. Тому при написанні даного розділу рекомендується з допомогою карти визначити приблизну відстань між ними, і, відповідно, час, що припадає на кожну екскурсію. Зібрану інформацію рекомендується систематизувати у вигляді таблиці. Приклад програми обслуговування туристів представлений в таблиці 1.2. Таблиця 1.2 – Гастрономічний тур по Закарпаттю від Ференца Гукливчика
Необхідно скласти каталог засобів розміщення, що відповідають сегменту туристів. Студентам необхідно вибрати засоби розміщення (готелі) з відповідним класом обслуговування за варіантами, що знаходяться в певному населеному пункті. За рівнем, асортименту і вартості послуг готельні підприємства діляться на декілька типів: Дешеві готелі або готелі з обмеженим сервісом - пропонують мінімум послуг, хоча деякі підприємства надають досить широкий набір послуг, але середній рівень обслуговування; Готелі «Люкс» - володіють фешенебельним декором і меблями високого класу, добре обладнаними салонами і громадськими приміщеннями. В готельних підприємствах даного рівня високий відсоток персоналу по відношенню до числа номерів (іноді він досягає співвідношення один до одного). Готель-люкс має розмір від 100 до 400 номерів, розташовується, як правило, в центрі міста, характеризується високим рівнем обслуговування добре навченого персоналу і високою ціною. Клієнтами готелів-люкс, в основному, є керівники великих підприємств, професіоналів високого рівня, учасників конференцій. Готель першого класу має розмір від 400 до 2000 номерів, розташована в межах міста, пропонує широкий набір послуг, що надаються навченим персоналом, за цінами вище середнього і орієнтований здебільшого на бізнесменів, індивідуальних туристів, учасників конференцій. Готель середнього рівня може бути різного розміру, залежно від місця розташування, і прагне максимально використовувати сучасну технологію, знижуючи експлуатаційні витрати і, отже, ціни, дотримуючись середнього рівня цін по регіону. Апарт-готель має розмір номерного фонду від 100 до 400 номерів з умовами, аналогічними мебльованим кімнатам, за цінами залежно від часу розміщення з варіантом самообслуговування і орієнтований в основному на бізнесменів і сімейних туристів, що зупиняються на тривалий термін. Готель економічного класу може бути з розміром номерного фонду від 10 до 150 номерів, розташовується поблизу міста, має невеликий штат персоналу, пропонує невисокі ціни при сучасних добре обладнаних номерах, але без харчування. Споживачами є, як правило, ділові люди та індивідуальні туристи, які не потребують повному пансіоні і прагнуть до фактичної оплати спожитих послуг. Мотель або готель для туристів, які подорожують на автомобілі, має розмір від 150 до 400 номерів, розташовується в передмісті, на автошляхах при в'їзді в місто, пропонує середній рівень обслуговування при невеликому штаті персоналу за середньою ціною і з наданням послуг харчування, як правило в кафетерії або в їдальні. Курортний готель може бути розміром 100 - 500 номерів, розташовується поблизу моря, океану, озера, гір тощо, зазвичай віддалена від міста, пропонує повний набір послуг, більший, ніж у міській готелі, за цінами вище середніх. Має велику кількість спортивних споруд, дорогі ресторани, банкетні зали, приміщення для зустрічей і орієнтована на різні категорії туристів. Готель типу кондомінімума. Її розмір може варіюватися від 50 до 250 номерів, можуть бути і окремі будови на 4 - 5 номерів. Має номери типу квартир та спортивні споруди аналогічно курортним. Окремі квартири продані індивідуальним власникам, проте повна власність використовується компанією управління. Квартири, які призначені для обслуговування клієнтів, які перебувають у відпустках і на канікулах, зазвичай розташовуються в околицях курорту. Туроператори і турагенти при просуванні і продажі туристичного продукту рівень обслуговування по туру умовно позначають наступними категоріями: «люкс», перший клас, туристський клас, економічний клас. Клас «люкс». При організації туру з цього класу зазвичай привертають послуги найвищого класу. Готелі категорії 5 зірок і розкішні позакатегорійні готелі, переліт першим класом або літаками бізнес-авіації, харчування в розкішних ресторанах, з обов'язковим обслуговуванням, індивідуальний трансфер на машинах класу «люкс» («лімузин-сервіс»), індивідуальні послуги гіда і т.д. Такого роду тури надаються за розрядом VIP-обслуговування. Перший клас - це також досить високий рівень обслуговування, що передбачає розміщення в готелях категорій 4 - 5 зірок, переліт бізнес-класом, відмінну кухню і широкий вибір страв, можливий варіант шведського столу, індивідуальний трансфер, кураторство гіда. Туристський клас - самий масовий варіант обслуговування, який передбачає розміщення в готелях 2 - 3 зірок (залежить від країни), переліт економічним класом регулярних авіарейсів (допускаються чартери), харчування за типом шведського столу, груповий трансфер (туристів зустрічає автобус, який і розвозить їх по готелям). Економічний клас - це найдешевший варіант обслуговування. Зазвичай економічним класом користуються студенти і малозабезпечені люди. Програми цього класу передбачають мінімум послуг і невисокого рівня. Розміщення в готелях 1 - 2 зірки, в готелях, гуртожитках, в малих приватних чи кооперативних готелях, передбачає принцип самообслуговування: харчування може не надаватися взагалі, може бути запланований сніданок за типом шведського столу, з асортиментом страв за типом континентального сніданку; переліт, як правило, чартерними авіарейсами; зустріч і проводи можуть бути організовані на громадському траспорті. Словом, всі економічно і недорого. Проте слід мати на увазі, що всі ці градації дуже умовні і часто мають національні варіанти і відмінності. У будь-якому випадку при покупці туру слід уточнювати рівень кожної послуги та її конкретний зміст. Виконання цього розділу має починатися з обґрунтування вибору категорії засобів розміщення згідно з варіантом. При складанні каталогу засобів розміщення студент повинен вказати: • місце розташування готелю (за можливості його адреса); • категорії готелю; • характеристика номерного фонду; • наявність додаткових послуг; • рівень цін (нижня й верхня межа). Після вивчення зібраної інформації, її можна систематизувати у вигляді наступної таблиці 1.3.
Таблиця 1.3 – Порівняльна характеристика засобів розміщення
При цьому студент повинен зібрати інформацію не менш ніж десяти готелів, розташованих в обумовленій місцевості (місті або області); в таблицю ж заноситься інформація про кількох, найбільш відповідних по класу обслуговування, рівнем цін та іншим вимогам. Якщо розміщення туристів передбачається в кількох містах, то аналогічну інформацію необхідно надати по кожному місту. В даному випадку допускається дослідження меншої кількості засобів розміщення в кожному місті. В результаті аналізу засобів розміщення студенти повинні вказати конкретні назви готелів, в яких розміщуватимуться туристи в процесі проходження по маршруту, переваги даних засобів розміщення в порівнянні з аналогічними. Обсяг 20 - 22 сторінок.
РОЗДІЛ 3. РОЗРАХУНОК ВАРТОСТІ ТУРУ. В даному розділі обов’язково зазначаються всі витрати пов’язані з організацією проведення туру. Наприклад: Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|