Тема: Значення і морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета:
- поглибити і узагальнити знання про прислівник, його ознаки, стан, його значення у мові і реченні, чим він являється в реченні, на які розряди діляться прислівники, які мають ступені;
- вчити правильно писати прислівники, використовувати їх у реченнях, правильно вживати синонімію прислівників
Обладнання: таблиці, схеми.
Завдання за темою:
Завдання 1. Знайдіть прислівники, визначте їх розряд та спосіб творення.
Ніколи перше не почував я так ясно зв'язку з землею, як тут. В городах земля одягнена в камінь і залізо — і недоступна. Тут я став близький до неї. Свіжими ранками я перший будив сонну ще воду криниці. Коли порожнє відро плескалось денцем об її груди, вона ухала гучно спросоння у глибині й ліниво вливалась у нього. Потому тремтіла, сиза на сонці. Я пив її, свіжу, холодну, ще повну снів, і хлюпав нею собі у лице.
Після того було молоко. Білий пахучий напій пінивсь у склянці, і, прикладаючи його до уст, я знав, що то вливається в мене м'яка, як дитячі кучері, вика, на якій тільки ще вчора цілими роями сиділи фіолетові метелики цвіту. Я п'ю екстракт луки (М. Коцюбинський).
Завдання 2. Утворіть усі можливі форми ступенів порівнянна прислівників.