Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Застосування поняття

Введення сформованого поняття в систему географічних знань

Узагальнення і словесне визначення суті поняття, позначення його відповідним терміном

Узагальнюємо зміст поняття «клімат» у визначенні. Клімат—це сукупність певних типів погоди, характерних для даної місцевості, які повторюються з року в рік.

Відразу закріплюємо сутність нового поняття пропонуючи запитання:

Що таке клімат?, Які істотні ознаки клімату?, Чим відрізняється клімат від погоди?/

 

( усвідомлення співвідношення та підпорядкування понять)

 

Здійснюємо міжпонятійне узагальнення, логічно пов'язуючи нове поняття з попередніми. Найкраще це робити з допомогою схеми, нарисування якої супроводжується підсумковою бесідою.

Атмосфера  
       
  Тропосфера
           

 

 

Атм. тиск     Темп. повітря   Вітер   Атм. опади
       
  Погода  
       
  Клімат    
                         

 

Можна дати проблемне завдання: ……..

Поняття вважається сформованим, якщо учень знає його визначення і розуміє зміс (істотні ознаки та зв’язки між ними) та вільно може оперуватим ними у різних навчальних і життєвих ситуаціях.

 

4. Для розуміння основного, суттєвого в географічних об’єктах і явищах необхідно вміти розкривати причинно-наслідкові зв'язки.

Завданням вчителя є : 1) організувати засвоєння учнями тих зв'язків, які є в готовому вигляді у його викладі, в тексті підручника,; б) навчити учнів самостійно встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у знайомих та нових навчальних ситуаціях.

Для цього, готуючись до уроку необхідно: 1) виділити ті зв'язки, які стануть об'єктом вивчення на уроці; 2) визначити методи і прийоми їх вивчення.

Засвоєння зв'язків у готовому вигляді організовують методом пояснення, застосовуючи прийом побудови логічного ланцюжка «причина»-«наслідок» (нахил земної осі до площини орбіти—зміна кута падіння сонячного проміння від полюсів до екватора—широтний розподіл теиператур—зональний розподіл рослинного і тваринного світу). В кінці необхідно зробити висновок—перша причина визначає цілий спектр природних властивостей.

Для вивчення зв'язків також використовують схеми , таблиці.

Приклад таблиці:

Причини зміни рівнин Наслідки
Діяльність рік Формування річкових долин
Вітру Здуває верхній шар грунту з підвищених місць
Діяльність людини Створює кар'єри, насипи

 

Головним засобом самостійного пошуку причинно-наслідкових зв'язків є самостійна робота учнів. Для цього вчитель найчастіше використовує проблемні завдання різного характеру, евристичну бесіду, частково-пошуковий метод.

Вивчення ПНЗ підводить учнів до розуміння закономірностей.

 

5. Закономірність-це усталений зв'язок, який обов'язково повторюється, як тільки виникають ідентичні умови. Географічні закономірності відзначаються високим рівнем узагальнення, тому мають непростий шлях засвоєння.

Найважливіші прийоми: порівняння, зіставлення, знаходження причинно-наслідкових зв’язків, узагальнення.

 

Розуміння існуючих зв’язків у просторі і пошук нових—основа географічного мислення.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  7. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.
  10. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  11. Акти правозастосування, їх види
  12. Акти правозастосування.




Переглядів: 546

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виділення істотних ознак поняття | Людина прагне стати мислителем

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.