Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органи управління об’єднань підприємств.

Можливі різні варіанти структур управління з різним ступенем централізації і виконання управлінських функцій ( або відсутністю централізації управління діяльністю учасників обєднання), різним числом ступенів та ланцюгів управління. Визначну роль у їх виборі грають цілі і стратегія обєднання.

Органи управління формуються з урахуванням вимог ГК та до них належать:

- вищий ( представницький) орган – загальні збори, конференція, збори представників, рада членів і т. і. ( в подальшому загальні збори);

- спеціальний виборний орган, діючий в проміжках між загальними зборами – правління, рада, рада директорів ( в подальшому правління);

- виконавчий орган – дирекція, виконавча дирекція, генеральна дирекція, правління ( в подальшому дирекція);

- контрольний орган – ревезійна комісія .

в результаті такого ділення структура управління обєднання стає багатоступінчастою¸ загальна політика визначається на вищому рівні ( загальними зборами, правління), виконавчі функції здійснює дирекція через відділи і служби цільового призначення, структура яких переорієнтована в залежності від поточного моменту. Координація діяльності може реалізовуватись через президентів і віце-президентів.

Вищий орган господарського об’єднання – п.2. ст.122 ГК:

затверджує статут господарського об’єднання та вносить зміни до нього;

вирішує питання про прийняття в господарське об’єднання нових учасників та виключення учасників з його складу;

утворює виконавчий орган господарського об’єднання відповідно до його статуту чи договору;

вирішує фінансові та інші питання відповідно до установчих документів господарського об’єднання.

Крім того, до компетенції вищого органу може входити прийняття рішень з інших принципово важливих питань з управління діяльністю обєднання і його учасників:

1. затвердження стратегії та програми діяльності обєднання;

2. затвердження балансу і бюджету обєднання;

3. визначення розміру членських внесків ( розмір внесків, скидок на надбавок по внесках для окремих учасників обєднання ), створення і змінення розмірів спеціальних та інших фондів обєднання;

4. створення банку обєднання, аудиторських, фінансових, страхових компаній і їх підпорядкування безпосередньо загальним зборам або правлінням;

5. створення нових підприємств, в тому числі дочірних їх реорганізація та ліквідація, затвердження статутів та положень;

6. затвердження правил процедур та інших внутрішніх документів по визначенню організаційної структури обєднання ;

7. визначення умов оплати праці посадових осіб обєднання.

Загальні збори правомочні вирішувати внесені на їх розгляд питання, якщо на них присутні не менше 2/3 членів; рішення приймаються простою більшістю голосів.

На чолі вищого органу обєднання стїть голова загальних зборів ( президент), головною функцією якого є визначення стратегії обєднання, яка потім затверджується зборами учасниками.

Для постійного керівництва діяльністю обєднання, а також для нагляду і контролю виконавчої дирекції ( в період між загальними зборами ) в обєднанні може бути створений спеціальний представницький орган – правління .

Воно обирається з числа представників – учасників обєднання. До складу правління можуть входити зовнішні члени:

- крупні спеціалісти;

- вчені;

- представники інвестиційних компаній;

- представники громадкських організацій;

- представники зацікавлених фірм.

Наявність зовнішніх членів робить правління більш незалежним і обєктивним , що сприяє налагодженню і закріпленню звязків обєднання з іншими фірмами, організаціями, установами . Допомагає кращим враховувати вплив зовнішніх факторів кон юнктури позиції урядових установ, громадськості та ін.

Правління обирається, як правило у кількості 11-15 чоловік на визначений термін ( до 5 років), члени правління виконують свої функції без звільнення основної роботи.

До складу правління за посадою входять президент обєднання, віце – президент, голова та заступники голови правління, генеральний ( виконавчий директор).

Правління скликається головою, президентом обєднання або дирекцією за необхідністю.

Компетенція правління передбачена установчими документами, до неї відносяться:

- розробка і керівництво реєлізацією стратегії і програм діяльності обєднання, що прийняті загальним зборами;

- затвердження структури і кошторису на утримання штатного апарату дирекції;

- розгляд питань про прийом до складу обєднання нових членів і укладення з ним договорів;

- встановлення загального порядку використання фондів.

- прийняття рішення про створення, а також реоргнанізацію створених обєднаням підприємств, організацій, їх філій;

- прийняття рішень про фінансову допомогу членами обєднання;

- Заслуховування звітів про діяльність дирекції;

- попередній розгляд питань, які виносяться на загальні збори.

Рішення правління правомочні при кворумі не менше 2/3 членів правління; голос голови правління є вирішальним.

Рішення правління оформлюється протоколом. Підготовку, облік і зберігання протоколу здійснює дирекція. Копії протоколів розсилаються членам правління і членам обєднання.

Виконавчим і розпорядним органом обєднання є дирекція, вона здійснює щоденну на професійній основі діяльність з керівництва поточною роботою обєднання.

Персональний склад дирекції затверджує вищий орган – загальні збори правління або президент обєднання залежно від того, як це питання закріплено в статуті. В своїй діяльності дирекція підзвітна і підконтрольна загальним зборам і правлінню.

Рішення дирекції впроваджується в життя наказами і розпорядженнями директора ( його заступників) згідно розподілу обовязків між ними.

Частину повноважень директор делегує своїм заступникам.

Оперативна діяльність обєднання, включаючи організаційну, валютну-фінансову, договірну – правову, маркетингову, адміністративну – забезпечується апаратом обєднання, що складається з кваліфікованих працівників, а при наявновсті передумов для спеціалізації управління – спеціальних відділів ( центральних служб).

Керівники основних структурних підпрозділів штатного апарату обєднання входить до складу дирекції.

Управління державним (комунальним) господарським об’єднанням здійснюють правління об’єднання і генеральний директор об’єднання, який призначається на посаду та звільняється з посади органом, що прийняв рішення про утворення об’єднання. Склад правління визначається статутом об’єднання. Порядок управління державним (комунальним) господарським об’єднанням визначається статутом об’єднання відповідно до закону.

Здійснення управління поточною діяльністю об’єднання підприємств може бути доручено адміністрації одного з підприємств (головного підприємства об’єднання) на умовах, передбачених установчими документами відповідного об’єднання.

 

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. А. Видання прав актів управління
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  9. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 3685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види об’єднань підприємств, їх організаційно-правові форми. | Поняття і ознаки господарсько-правової відповідальності, види господарських санкцій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.058 сек.