Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тестові питання

Змістовий модуль ІІ

Порівняйте погляди Я.А. Коменського, Ж.Ж. Руссо, Й.Г. Песталоцці, Ф.-В.-А. Дістервега на принцип природовідповідності в педагогіці.

Контрольні питання

36. Предмет, завдання та джерела вивчення історії педагогіки.

37. Підходи до виникнення виховання в людському суспільстві. Виховання у первісному суспільстві.

38. Виховання у Давній Греції (Спарта, Афіни).

39. Давньогрецькі філософи про шляхи формування людської особистості (Платон, Аристотель, Демокрит)

40. Елементи педагогіки у філософських поглядах софістів і Сократа.

41. Загальна характеристика культури і освіти епохи Середньовіччя. Система шкіл у Західній Європі цього періоду.

42. Виникнення перших університетів у Західній Європі. Організація та методика навчання в них.

43. Культура епохи європейського Відродження. Будинок радості Вітторино де Фельтре.

44. Поєднання навчання з продуктивною працею в утопіях Томаса Мора й Томазо Кампанелли.

45. Педагогічні ідеї гуманістичного виховання (Ф.Рабле, Е.Роттердамський, М.Монтень)

46. Педагогічні ідеї та експерименти Р.Оуена: плюси і мінуси.

47. Лицарська система виховання.

48. Життя та педагогічна діяльність Я.А. Коменського.

49. Світогляд Я.А. Коменського та його завдання виховання особистості.

50. Принцип природовідповідності. Вікова періодизація та система шкіл за Коменським.

51. Коменський про моральне виховання дітей.

52. Коменський про школу і вчителя (“Велика дидактика”).

53. Класно-урочна система Я.А. Коменського (“Велика дидактика”).

54. Підручники Я.А. Коменського.

55. Дидактичні погляди Я.А. Коменьского.

56. Педагогічні ідеї Д. Локка.

57. Теорія “виховання джентльмена” в педагогічній спадщині Д. Локка.

58. Ідея природовідповідності та “вільного виховання” Ж.Ж. Руссо.

59. Вікова періодизація та система виховання дітей за Ж.Ж. Руссо.

60. Проаналізуйте вікову періодизацію Ж.Ж. Руссо і порівняйте її з періодизацією Я.А. Коменського.

61. Життя та педагогічна діяльність Й.Г. Песталоцці.

62. Основні принципи педагогічної теорії Ж.Ж. Руссо.

63. Ідея гармонійного виховання Песталоцці.

64. Теорія елементарної освіти Песталоцці.

66. Науково-педагогічна діяльність А. Дістервега.

67. Основні принципи виховання в педагогічній теорії А. Дістервега.

68. Основні положення праці А. Дістервега “Керівництво до освіти німецьких вчителів”.

69. Дидактика Дістервега – дидактика розвиваючого навчання.

70. Проблема становлення та розвитку багатосторонніх пізнавальних інтересів у педагогічній спадщині І.Ф. Гербарта.

71. Педагогічні погляди І.Ф. Гербарта. Обумовленість педагогічних ідей Гербарта його соціально - філософськими поглядами.

72. Система освіти в розвинених європейських країнах: сучасний стан.

 

 

1. Видатний вітчизняний педагог, про якого йдеться у тексті (для довідки: Г.Сковорода, О.Духнович, К.Ушинський, С.Русова, В.Сухом­линський, Г.Ващенко, А.Макаренко):

Він першим серед педагогів науково обґрунтував принцип наочності навчання. Пов’язав цей принцип не лише з зоровими відчуттями, як це було у попередників, а дав йому психологічний аналіз, вказавши, що наочне навчання випливає з особливостей мислення школярів: “Дитина мислить формами, фарбами, звуками, відчуттями взагалі...“ _____________________.

 

2. За яких часів в Україні виник перший вищий навчальний заклад?

1) за часів Київської Русі;

2) за часів Галицько-Волинського князівства;

3) за часів Гетьманату;

4) внаслідок Російської освітньої реформи 1804 року;

5) в епоху українського національного відродження (XVI-XVII ст.).

 

3.Видатний вітчизняний педагог, який вперше розробив наукове вчення про структуру і типологію уроку?

…………………………………….

 

4. Видатний вітчизняний педагог, про якого йдеться у тексті (для довідки: Ф.Прокопович, Г.Сковорода, О.Духнович, К.Ушинський, В.Сухомлинський, Г.Ващенко, А.Макаренко):

Він вважав, що людина зможе стати щасливою через самопізнання своїх здібностей і нахилів. Одним із перших серед вітчизняних педагогів висунув ідею природного виховання. Висунув концепцію “спорідненої праці“. У центр виховного процесу ставив почуття дитини, її стосунки зі світом, її щастя – за це його називали українським Руссо: ______________.

 

5. Видатний вітчизняний педагог, про якого йдеться у тексті (для довідки: Г.Сковорода, О.Духнович, К.Ушинський, С.Русова, В.Сухом­линський, Г.Ващенко, А.Макаренко):

Його вважають творцем української національної освітньо-виховної системи та педагогіки, які відповідають духовності українського народу. Одна з головних його праць – підручник “Загальні методи навчання“. В одній із своїх книг створив яскравий образ виховного ідеалу української людини: .

 

6. Видатний вітчизняний педагог, про якого йдеться у тексті (для довідки: Г.Сковорода, Ф.Прокопович, О.Духнович, К.Ушинський, С.Русова, Г.Ващенко, А.Макаренко):

Він – один з перших професійних вчених-педагогів у Західній Україні. Написав і видав перший у Західній Україні систематизований підручник з педагогіки. Є автором першого на Закарпатті народного букваря. Вирішальну роль у формуванні людської особистості відводив учителю: “Хто дав тобі виховання, той більше тобі дав, ніж той, хто дав тобі життя”: ________________.

 

7. Видатний вітчизняний педагог, про якого йдеться у тексті (для довідки: Г.Сковорода, О.Духнович, К.Ушинський, С.Русова, М.Шаш­кевич, І.Стешенко, Г.Ващенко, А.Макаренко):

Відомий український діяч періоду української революції 1917-1919 рр., в умовах УНР – стоїть на чолі позашкільного і дошкільного виховання в Міністерстві народної освіти. У певний час обіймає посаду професора у Фребелівському інституті в Києві, де читає дошкільну педагогіку, і таку ж посаду – у Першому Українському університеті в Кам’янці-Подільському: _______________________.

 

8. Видатний вітчизняний педагог, про якого йдеться у тексті (для довідки: Г.Сковорода, А.Макаренко, О.Духнович, К.Ушинський, С.Ру­сова, В.Сухомлинський, Г.Ващенко):

Одна з основних ідей його педагогіки – повнота щастя дитини. Запорука щастя – у шкільних успіхах. Вирішувати цю проблему радить через відкриття навіть перед найважчим учнем тих сфер його розвитку, де він може досягти вершини, бути кращим за інших. Сферу морального розвитку називав тією сферою, де панує безмежна і справжня рівність, де кожен, навіть найважчий учень, може досягти вершини, може бути великим і неповторним. У своїй педагогічній практиці створив “Школу радості”: .

 

9. Видатний вітчизняний педагог, про якого йдеться у тексті (для довідки: Г.Сковорода, А.Макаренко, О.Духнович, К.Ушинський, С.Ру­сова, В.Сухомлинський, Г.Ващенко):

У його педагогічній системі особливе місце займає проблема виховання у дітей свідомої дисципліни, під якою розумів не засіб виховання, а результат всього виховного процесу. В основу дисципліни покладав вимогу. В одному із своїх творів писав: “Коли б хто-небудь запитав, як би я зміг у короткій формулі визначити суть мого педагогічного досвіду, я б відповів, що якомога більше вимоги до людини і якомога більше поваги до неї“: .

 

10. Укажіть варіант правильної відповіді. Хто очолював роботу із створення української національної системи освіти в умовах УНР?

а) А.С.Макаренко; д) М.Грушевський;

б) С.Т.Шацький; е) І.М.Стешенко;

в) П.П.Блонський; є) С.Русова;

г) Г.Ващенко; ж) В.Затонський.

 

11. Автором якого із запропонованих нижче педагогічних творів є А.С.Макаренко?

а) “Методика організації виховного процесу”;

б) “Батьківська педагогіка”;

в) “Виховний ідеал”;

г) “Народження громадянина“;

д) “Методика виховної роботи“.

 

12. У якому із поданих творів періоду Київської Русі було вперше закладено гуманні начала виховання, які згодом стали основою педагогіки українського народу?

а) “Слово о полку Ігоревім”;

б) “Слово про закон і благодать”;

в) “Повчання дітям” Володимира Мономаха;

г) “Повість временних літ”.

 

13. Запишіть назву першої друкованої східнослов’янської навчальної книги, виданої Іваном Федоровим у Львові 1574 року:

………………………………….

 

14. Укажіть варіант правильної відповіді. Обов’язкове і безплатне навчання дітей у початковій школі на території Західної України вперше було запроваджене:

а) 1777 року за австрійським освітнім законом “Політична устава шкільна”;

б) 1848 року внаслідок запровадження в Австро-Угорщині конституції;

в) 1873 року за відповідним краєвим шкільним законом;

г) 1919 року за законом “Про основні уладження шкільництва в ЗУНР”;

д) 1939 року з приходом радянської влади.

 

15.Укажіть варіант правильної відповіді. Обов’язкове і безплатне навчання дітей у початковій школі на території Східної України вперше було запроваджене:

а) 1804 року за “Статутом навчальних закладів, підпорядкованих

університетам”;

б) 1864 року за “Положенням про початкові народні училища”;

в) 1919 року за “Положенням про єдину трудову школу УРСР”;

г) 1922 року за “Кодексом законів про народну освіту в УРСР”.

 

16.Укажіть прізвища видатних українських педагогів, у спадщині яких відображена ідея поєднання навчання з продуктивною працею дітей:

а) В.Сухомлинський; г) Й.Гербарт;

б) С.Русова; д) К.Ушинський;

в) А.Макаренко; е) П.Куліш

 

17.Укажіть варіант правильної відповіді. Видатний український педагог, який вперше зумів органічно поєднати навчання з продуктивною працею дітей:

а) К.Ушинський; г) А.Макаренко;

б) Г.Сковорода; д) Г.Ващенко;

в) Н.Крупська; е) В.Сухомлинський.

 

18.Сутність “проектування” людської особи у педагогіці А.Макаренка означає:

а) діалектичне поєднання в єдиному процесі навчання, виховання і життя

дитини;

б) поєднання двох частин виховання: стандартної (виховання чесності,

мужності, справедливості) та індивідуального корективу (розвиток нахилів і

здібностей);

в) поєднання навчання основам наук у загальноосвітній школі з продуктивною

промисловою працею дітей.

 

19.Як називається перший друкований педагогічний твір в Україні, виданий Львівським братством 1609 року?

а) “О воспитании чад”;

б) “Лексікон словено-руський…”;

в) “Суперечка мудрого латинника з немудрим русином”.

 

20.Український педагог, який в основу дисципліни ставив вимогу до особистості (“Якомога більше вимоги до людини і якомога більше поваги до неї”): ……………………………….

 

21.Кому належать слова: “Мова є найважливіший, найбагатший і найміцніший зв’язок, що з’єднує віджилі, живущі та майбутні покоління народу в одне велике, історично живе ціле. Коли зникає народна мова - народу нема більше“.

а) К.Ушинському; в) О.Духновичу;

б) С.Русовій; г) В.Сухомлинському.

 

22.Укажіть варіант правильної відповіді. Український педагог, прихильник системи М.Монтессорі:

а) В.Сухомлинський; г) А.Макаренко;

б) Г.Ващенко; д) К.Ушинський;

в) С.Русова; е) О.Духнович.

 

23.Перший вищий навчальний заклад на західноукраїнських землях – це ……………………, який було відкрито ………… року.

 

24.Видатний український педагог, який зобов’язував учителя “підходити” до вихованця з “оптимістичною гіпотезою”:

а) Г.Сковорода; г) О.Духнович;

б) А.Макаренко; д) К.Ушинський;

в) С.Русова; е) О.Корф.

 

25.Хто серед видатних українських педагогів вперше ввів термін “народна педагогіка”?

а) В.Сухомлинський; г) С.Русова;

б) Г.Ващенко; д) О.Духнович;

в) К.Ушинський; е) Г.Сковорода.

 

26.Запишіть правильну відповідь. Суттєвими ознаками дитячого виховного колективу, за А.Макаренком, є:

– наявність спільної діяльності;

– наявність спільної суспільно цінної мети;

– …………………………………;

– сформованість системи міжособистісних стосунків між дітьми.

 

27.Український педагог, основоположник системи національного виховання і освіти:

а) В.Сухомлинський; г) С.Русова;

б) Г.Ващенко; д) О.Духнович;

в) К.Ушинський; е) Г.Сковорода.

 

28.Український педагог, який обґрунтував дидактичний принцип поєднання інтересу і відповідальності у навчанні, вказавши, що “навчати граючись можна лише дітей до семирічного віку”:

…………………………………….

 

29.Український педагог, який першим почав використовувати у роботі як метод ефективного виховного впливу на дітей відкладену бесіду: ……………….

 

30.Український педагог, який використовував метод відкладеної бесіди з метою індивідуального підходу у випадках, коли зачіпаються “складні, суперечливі сторони душі” дитини: …………………….

31.Український педагог, який першим запропонував ідею введення у школі посади класного керівника: …………………………….

 

32.Коли була прийнята державна національна програма “Освіта” (Украина XXI века)”?

а) в липні 1996 р. г) в травні 1991 р.

б) в грудні 1993 р д) в серпні 1999 р.

в) в квітні 1992 р.

 

33.Хто був попечителем Одеського навчального округу з 1856 р. по 1958 р.?

а) Сеченов.

б) Рубінштейн.

в) Пирогов.

г) Мечников.

д) Павлов.

 

34.Хто був попечителем Київського навчального округу з 1858 р. по 1861 р.?

а) Ушинский .

б) Пирогов.

в) Мечников.

г) Коменский.

д) Магницький.

 

35. Один з головних педагогічних творів М.І. Пирогова

а) “Питання життя”

б) “Педагогічний досвід”

в) “Материнська школа”

г) “Закони добре організованої школи”

д) “Пансофічна школа”

 

36.Києво-Могилянська академія була вперше відкрита

а) у 1913 р. г) у 1632 р.

б) у 1681 р. д) у 1648 р.

в) у 1715 р.

 

37.Києво-Могилянська академія в незалежній Україні знову була відкрита

а) у 1990 р. г) у 1999 р.

б) у 1992 р. д) у 2000 р.

в) у 1995 р.

 

38.Укажіть автора “Букваря Южноруського”

а) Т.Лубенець;

б) П.Куліш;

в) Т.Шевченко;

г) М.Драгоманов

 

39.Ініціатором заснування у Львові Товариства ім. Т.Шевченка був:

а) О.Кониський;

б) М.Грушевський;

в) І.Франко;

г) Леся Українка

 

40. Назва твору В.Сухомлинського, в якому розкриваються особливості впровадження передового педагогічного досвіду:

а) “Сто порад вчителеві”;

б) “Розмова з молодим директором школи”;

в) “Педагогічний колектив школи”;

г) “Серце віддаю дітям”

 

41. Грамотна українська людина ХХІ століття вміє:

а) має загальноосвітні і професійні навички;

б) читати і плавати;

в) читати, писати рахувати;

г) має загальні і комп’ютерні навички;

 

42.Яка з ідей В.Сухомлинського є такою, що випередила свій час

а) навчання шестирічок;

б) кабінетна система навчання;

в) взаємодія школи і родини;

 

43.Роль М.Грушевського у створенні Української Академії Наук визначається тим, що він:

а) був першим президентом УАН;

б) об’єднав українські наукові сили в одне вогнище наукової теорії і практики;

в) здійснював довголітнє керівництво Науковим товариством ім. Т.Шевченка

 

44. Основною формою навчання у Київській Русі була:

а) групова;

б) класно-урочна;

в) індивідуальна;

г) фронтальна

45.Засновником вітчизняної педагогіки вважається:

а) Іоанн Грішний;

б) митрополит Іларіон;

в) Володимир Мономах

г) ігумен Феодосій

 

46. Український просвітитель, який мав значний вплив на розвиток освіти у Московській державі:

а) Ф.Прокопович;

б) О.Кониський;

в) С.Яворський;

г) К.Ставровецький

 

47.Києво-Могилянська Академія мала таку систему організації:

а) поділялася на факультети;

б) мала поділ на молодших і старших студентів;

в) мала вісім класів;

г) мала дванадцять класів

 

48.Вкажіть, який вид викладацької діяльності був найпоширенішим у Г.Сковороди

а) індивідуальна робота з учнями;

б) уроки серед природи;

в) просвітницькі уроки серед простого люду;

г) групова робота з учнями

 

49. Вкажіть, у якому році в Україні російським царатом були закриті всі українські школи

а) 1769; б) 1789; в) 1775; г) 1801

 

50.Головною ознакою етносу, за К.Ушинським, є:

а) природа; б) історія; в) традиції; г) мова


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 3549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття права власності на землю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.