МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 3.1. Комітети Верховної Ради України.План: 1.Система та порядок утворення комітетів ВРУ. 2.Функції і компетенція комітетів ВРУ. 3.Організаційні форми діяльності комітетів ВРУ. Порядок підготовки і проведення засідань комітетів ВРУ. Література: 32(111-120),33 (128-130). 1. Система, та порядок утворення комітетів Верховної Ради України Парламент України крім представницької функції має забезпечувати ефективний розвиток суспільних відносин у всіх галузях державного, соціально-економічного й культурного розвитку. Конституція покладає на нього здіснення найважливіших функцій з управління цими сферами. Одночасно слід враховувати, що вищий представницький орган є колегіальним, а це вимагає додержання рівності прав і свобод депутатів як представників народу у прийнятті будь-якого рішення. З метою поєднання представництва з прийняттям належних рішень створюються структурні підрозділи — комітети Верховної Ради України. Комітети не виступають самостійними органами державної влади, а є лише внутрішніми, робочими органами Верховної Ради. їх система визначається постановою останньої і має вирішувати питання здійснення повноважень за предметами відання, які встановлені у ст. 92 Конституції України. Перелік комітетів, функціональна спрямованість їх діяльності визначаються з урахуванням важливості проблем державного, господарського, соціально-культурного будівництва, внутрішньоорганізаційної необхідності, а також інших факторів об'єктивного характеру. У Верховній Раді четвертого скликання утворено двадцять чотири комітети. Комітети створюються на першій сесії Верховної Ради нового скликання на строк її повноважень з числа народних депутатів. Кожний депутат, за винятком Голови Верховної Ради, його Першого заступника і заступника, повинен входити до складу комітетів. Утворення комітетів відбувається у два етапи: а) прийняття низки постанов на пленарному засіданні; б) прийняття рішень на перших організаційних засіданнях комітетів. На засіданні Верховної Ради затверджуються постанови про: перелік комітетів; кількісний склад; голів комітетів; перших заступників голів комітетів; обрання народних депутатів членами відповідних комітетів. Рішення комітетів стосуються питання про обрання заступника (заступників) голови, секретаря комітету, утворення підкомітетів та робочих груп. Комітети створюються за галузевою, міжгалузевою та функціональною ознакою. Першу групу становлять комітети, напрямок діяльності яких пов'язаний з відповідною сферою (з питань науки і освіти, культури і духовності, охорони здоров'я, будівництва, транспорту і зв'язку тощо). До міжгалузевих належать такі комітети: з питань материнства та дитинства; молодіжної, економічної, екологічної, промислової політики тощо. Функціональними визнаються комітети, діяльність яких неможливо окреслити якоюсь галуззю (з питань бюджету, з питань регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України). Кандидатури для обрання голів комітетів, а також їх членів висуваються на засіданнях депутатських груп (фракцій) згідно з квотами пропорційного представництва депутатських об'єднань та з урахуванням згоди кандидатів. За рахунок своєї квоти групи (фракції) за домовленістю можуть висувати кандидатури депутатів, які є членами іншого депутатського об'єднання. Обрання голів здійснюється за списком у цілому, без обговорення, шляхом поіменного голосування. Список кандидатур на посади голів погоджується Погоджувальною радою депутатських груп (фракцій). Така ж процедура встановлена для обрання перших заступників голів. Члени комітетів обираються списком без обговорення шляхом поіменного голосування. На засіданні комітету обираються заступник (заступники) голови комітету і секретар. Перший заступник, заступник та секретар комітету не можуть бути членами однієї фракції (групи). Голова комітету в межах своїх повноважень розподіляє обов'язки між першим заступником і заступником (заступниками) голови комітету. Для забезпечення конкретних напрямів своєї діяльності комітет створює зі свого складу підкомітети. Підкомітет може створюватися у складі не менш як трьох членів комітету. Члени комітету можуть входити до складу кількох підкомітетів. Голова підкомітету обирається на засіданні комітету відкритим голосуванням більшістю голосів членів комітету від їх фактичної кількості. Для підготовки проектів законів, рішень, рекомендацій, висновків комітетів і розгляду питань, що обговорюються на засіданнях комітетів, можуть створюватися робочі групи і призначатися їх керівники. До складу робочої групи включаються члени комітету, народні депутати, які не є членами цього комітету (за їх згодою), працівники парламентського апарату, науково-дослідних установ, автори проектів. Робочу групу очолює народний депутат України, якщо він в ініціативному порядку бере на себе відповідальність за підготовку законопроекту.
Читайте також:
|
||||||||
|