Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Емоційні стани.

Емоції і інформація.

Емоції тісно пов'язані з інформацією, яку ми отримуємо з навколишнього світу. Звичайно емоція виникає через несподіванку події, до якого ми не встигли підготуватися - не могли зібрати всю інформацію, необхідну для адекватної реакції. Пішохід, що несподівано вискочив прямо перед нашою машиною, несподіваний різкий звук. Все це випадки, здатні викликати активацію організму і мобілізувати всі здібності для швидкого прийому подальших сигналів, що дозволить реагувати найкращим чином.

Отже, емоція не виникає, якщо ми зустрічаємо дану ситуацію з достатнім запасом потрібної інформації. Коли повторюється вже знайомий нам різкий звук, коли ми завчасно помічаємо пішохода, організму вже ні для чого приходити в стан активації.

Залежність виникнення або невиникнення емоції від кількості інформації, якою має в своєму розпорядженні суб'єкт, можна було б виразити таким чином:

Емоція = необхідна інформація – інформація, яку ми маємо.

Ця формула дозволяє зрозуміти, що негативні емоції виникають, коли суб'єкт має в своєму розпорядженні недостатню кількість інформації, а позитивні - коли інформація виявляється в надлишку.

До емоційних станів відносять: настрій, фрустрацію, афект, стрес, пристрасть.

Тривалі емоції називаються настроями. Є люди, які завжди веселі, знаходяться в підвищеному настрої, інші схильні до пригнобленого стану, до туги або завжди роздратовані. Настрій - складний комплекс, який частково пов'язаний із зовнішніми переживаннями, частково заснований на загальному розташуванні організму до певних емоційних станів, частково залежить від відчуттів, що виходять з органів тіла.

Фрустрація – емоційний стан, виникаючий у разі появи неподоланих перешкод на шляху до досягнення бажаної мети.

Основні причини:

1. Нестача необхідних засобів для досягнення мети ( зовнішніх, внутрішніх здібностей і знань).

2. Неповоротні втрати зовнішні і внутрішні.

3. Конфлікти зовнішні (з людьми) і внутрішні (з собою, суперечність почуттів, бажань, думок).

Фрустрація може бути регресивною - самозвинувачення і агресивною - обвинувачення інших.

Фізіологічна основа: звільнення підкорки від: стримуючого регулюючого впливу кори головного мозку.

При сильних афектах (переляк, велика радість, гнів, страх) звичайний хід асоціацій порушується, свідомість буває охопленою одним уявленням, з яким пов'язана емоція, всі інші зникають, виникнення нових представлень, не пов'язаних з емоцією, гальмуються. Подальша течія процесів неоднакова. При радості після первинного "завмирання" наступає наплив безлічі представлень, що знаходяться в зв'язку з обставиною, що викликала афект. Під час страху, горя, гніву уявлення, що виникли спочатку залишаються в свідомості на довгий час. Афект може проходити в бурхливих діях і в таких сильних змінах з боку кровообігу і дихання, що це іноді приводить до непритомності; спостерігалися навіть випадки миттєвої смерті. Людина з досить розвиненими процесами гальмування, незважаючи на порушення течії уявлень при емоціях, здатна правильно оцінити навколишнє оточення, і управляти своїми діями. Такі афективні реакції, властиві здоровій людині, носять назву фізіологічних афектів.

Вибухові афективні реакції, пов'язані з втратою самовладання, називають примітивними реакціями.

Закони розвитку афекту: чим більш сильний мотиваційний стимул; чим більше зусиль затрачується, щоб його реалізувати; чим менше підсумок, тим сильніше афект.

Відмітні ознаки афекту: швидкість; бурхливість протікання; різко виражені органічні зміни; рухові реакції; є результатом накопичення емоційного стану.

Стрес- стан сильного і тривалого психічного напруження, який виникає у людини, коли нервова система отримує емоційне перевантаження.

Вияв стресу: дезорганізує діяльність; порушує нормальний хід поведінки; порушує фізичне здоров'я.

Пристрасть - емоційний стан підвищеного напруження, сплав емоцій, мотивів, почуттів, сконцентрованих навколо предмета пристрасті.


Читайте також:

  1. ГОСТРІ АЛЕРГІЧНІ СТАНИ. ГОСТРА СУДИННА НЕДОСТАТНІСТЬ.ІНФЕКЦІЙНІ, ШКІРНІ І ВІНЕРІЧНІ ХВОРОБИ.
  2. Емоційні особливості особистості
  3. Емоційні процеси
  4. ЕМОЦІЙНІ СТАНИ
  5. Емоційні якості людини
  6. Загальне поняття про вигук. Групи вигуків за походженням (первинні, вторинні) та значенням (емоційні, імперативні, етикетні, вокативні, звуконаслідування).
  7. ПСИХОЕМОЦІЙНІ СТРЕСИ І ЗДОРОВ'Я
  8. Тема: Екстремальні стани.
  9. ТЕРМІНАЛЬНІ СТАНИ.




Переглядів: 1173

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічна характеристика емоційних станів. | Загальне поняття про темперамент.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.