МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЕМОЦІЙНІ СТАНИНастрій є загальним емоційним станом, що забарвлює протягом значного часу усю поведінку людини. Відрізняються від емоції тривалістю протягу в часі. Настрій буває радісне або сумне, бадьоре або в'яле, збуджене або пригнічене, серйозне або легковажне і так далі Види настроїв : 1) Благополучне (підвищений тонус, підвищена активність). 2) Натхненне. 3) Споглядальне. 4) Синтонічне (рівне). 5) Діяльне (старання на тлі стомлення). 6) Сумовите. 7) Дисфорическое (знижений тонус і активність, можлива гнівлива). Настрої зазвичай характеризуються беззвітністю і слабкою вираженістю. Основними джерелами настроїв є: 1) задоволеність або незадоволення усім ходом життя; 2) загальний стан здоров'я, особливий стан нервової системи і залоз внутрішньої секреції, регулюючих обмін речовин. Афектами називаються емоційні процеси, що швидко опановують людину і що бурхливо протікають. Вони характеризуються значними змінами свідомості, порушенням контролю за діями, втратою самовладання, а також зміною усієї життєдіяльності організму. Афекти короткочасні, оскільки відразу викликають величезну витрату сил. Афект не передує поведінці, а як би зрушать на його кінець. Це реакція, яка виникає в результаті вже здійсненої дії або вчинку і виражає собою його суб'єктивне емоційне забарвлення. Розвиток афекту підкоряється закону: ніж сильнішим є початковий мотиваційний стимул поведінки і ніж більше зусиль довелося витратити на те, щоб його реалізувати, чим менше підсумок, отриманий в результаті усього цього, тим сильніше виникаючий афект. Афекти протікають бурхливо, швидко, супроводжуються різко вираженими органічними змінами і руховими реакціями. На 1-ій стадії афектного стану людина не може не думати про предмет свого почуття і про те, що пов'язано з ним, мимоволі відволікаючись від усього стороннього, навіть практично важливого. Наступні стадії - розпал афекту і вихід з нього. Якщо вони настають, людина втрачає контроль над собою, здійснюючи вже беззвітні і безрозсудні дії, які пізніше навіть важко пригадати. Гальмування охоплює кору великих півкуль і гасить системи тимчасових зв'язків, в яких закріплений досвід людини, його культурні і моральні засади, що склалися. Після афектного спалаху настає розбитість, знесилення, байдуже відношення до усього, нерухомість, іноді сонливість. Будь-яке почуття може в деяких випадках переживатися в афектній формі. Стресові стани є особливою формою переживання почуттів, близькою за своїми психологічними характеристиками до афекту, по тривалості протікання що наближається до настроїв. Стрес в переведенні з англійського - тиск, напруга. Стан людини при стресі характеризується дезорганізацією поведінки і мови, що проявляється в одних випадках в безладній активності, в інших випадках - в пасивності, бездіяльності в обставинах, коли потрібно рішуче діяти. В той же час, коли стрес виявляється незначним, він може сприяти мобілізації сил, активізації діяльності. Небезпека як би підстібає людину, примушує її діяти сміло і мужньо. Стрес може викликати і позитивна емоція. Види стресу : 1. Гострий або хронічний. 2. Системний (фізіологічний) або психологічний. 3. Психологічний підрозділяється на: емоційний і інформаційний. Стадії стресу : 1. Фаза тривоги і мобілізації. 2. Фаза резистенции (стабілізація). Це перехід до максимально ефективної діяльності. 3. Фаза виснаження. Відбувається порушення адаптаційного процесу, зірвавши адаптації. До стану і поняття стресу дуже близьке поняття фрустрації. У переведенні з латинського - обман, розлад, руйнування планів. Фрустрація переживається як напруга, тривога, відчай, гнів, які охоплюють людину, коли на шляху до досягнення мети він зустрічається з несподіваними перешкодами, які заважають задоволенню потреби. Перешкоди можуть бути об'єктивними. Проте частіше фрустрація виникає як наслідок протиріччя особових бажань людини і обмежень, заборон, суспільством, що накладається, групою. Фрустрацію можна розглядати як одну з форм стресу, що супроводжується гаммою негативних емоцій. Рівень фрустрації залежить від сили, інтенсивності фрустратора, функціонального стану людини, а також від стійких форм емоційного реагування, що склалися у процесі становлення особи, на життєві труднощі. Агресивність. Визначення повного не існує. Агресивність - це стійка риса, яка виражається в готовності до агресивної поведінки. Э. Фромм виділив 2 види: а) доброякісна, яка охороняє організм і б) злоякісна - це специфічне людське прагнення до абсолютної влади над іншою живою істотою і прагнення до руйнування. Цей вид він запропонував називати деструктивностью або жорстокістю. За способом спрямованості : фізична (бійка, ляпас); вербальна (крик, лайка, зміст слів); непряма (жарти, плітки, тупання ногами, биття посуду, тобто агресія нікуди на спрямована). Тривожність. Схильність індивіда до переживання тривоги. Зазвичай підвищена при захворюваннях, а також у здорових людей, що переживають наслідки психотравми. Розрізняють ситуативну тривожність, пов'язану з конкретною зовнішньою ситуацією, і особову тривожність, що є стабільною властивістю особи. Читайте також:
|
||||||||
|