Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИЩІ ПОЧУТТЯ ЛЮДИНИ

Нерідко слова "емоція" і "почуття" вживаються як синоніми. Важлива відмінність почуттів від емоцій полягає в тому, що почуття мають відносну стійкість і постійність, а емоції виникають у відповідь на конкретну ситуацію. Зв'язок почуття з емоціями полягає в тому, що почуття переживається і виявляється саме в конкретних емоціях. У структуру почуттів входить не лише емоція, безпосереднє переживання, але і узагальнене відношення, пов'язане зі знанням, розумінням.

Відмінності почуттів від емоцій:

1. Почуття завжди усвідомлюються.

2. Відносно стійкі.

3. Виявляються в конкретних емоціях.

4. У структуру окрім емоцій входить узагальнене відношення.

5. Носять предметний характер.

6. Утворюють ряд рівнів - від безпосередніх до вищих.

7. Носять історичний характер.

8. Грають соціалізуючу роль (їх виховують).

Амбвивалентность почуттів - це неузгодженість, суперечність декількох одночасно випробовуваних емоційних стосунків до деякого об'єкту. Найчастіше вона виникає через те, що окремі особливості складного об'єкту по-різному впливають на потреби і цінності людини (шанують за працьовитість і засуджують за запальність).

Загальноприйнятої класифікації видів почуттів психологія не має в розпорядженні. Прийнято виділяти види: моральні, інтелектуальні, естетичні почуття і практичні. Моральні (моральні) почуття своїм змістом мають відношення людини до людини і - ширше - до суспільства. Сюди відносяться: любов, співчуття, доброзичливість, гуманність і так далі. Аморальні почуття: жадність, егоїзм, жорсткість, злорадність, гордовитість, себелюбство та ін. Інтелектуальні почуття виражають і відбивають відношення особи до процесу пізнання, його успішності і неуспішності. Роль почуттів в розумовому процесі полягає в тому, що вони виступають як своєрідний регулювальник інтелектуальної діяльності. До них відносяться: інтерес (як емоцію), здивування, допитливість, сумнів, радість відкриття, любов до істини і так далі. Естетичні почуття відбивають і виражають відношення суб'єкта до різних фактів життя і його відображення в мистецтві як до чого-небудь прекрасному, піднесеному або вульгарному, витонченому або грубому. Ці почуття проявляються в оцінках, художніх смаках і переживаються як емоції естетичної насолоди і захвату або ж презирства, розчарування, відрази. Естетичні почуття є продуктом культурного розвитку людини, процесу його формування і свідомості.

Усі люди, як особи, в емоційному плані відрізняються один від одного по: 1) емоційній збудливості; 2) тривалість і стійкість емоційних переживань, що виникають у них; 3) домінуванню стенических йди астенічних емоцій. Але понад усе емоційна сфера розрізняється по 4) силі і глибині почуттів, по 5) змісту; 6) предметною отнесенности.

 



Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  3. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  4. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Акустичні поля людини
  8. Аналіз ризику в життєдіяльності людини.
  9. Аналіз умов ураження людини електричним струмом.
  10. Аналізатори людини та їхні властивості.
  11. Аналізатори людини та їхні властивості.
  12. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.




Переглядів: 936

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЕМОЦІЙНІ СТАНИ | Питання 1. Початок і порядок провадження досудового слідства, підслідність, окремі доручення і слідча група

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.