МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Цілепокладання як важлива умова проектування сучасних особистісно-орієнтованих педагогічних технологій.1. У найбільш загальному вигляді ціль навчання – передача молодому поколінню накопиченого соціального досвіду для подальшого відтворення і розвитку суспільства або тієї частини його досвіду, яка опираючись на вже засвоєне, особливо важлива в даний момент розвитку особистості. У загальнонауковій літературі існує безліч визначень поняття "ціль", але при всій їх різноманітності в кожному з них можна знайти деякі інваріантні ознаки. Наведемо лише деякі з сучасних визначень поняття цілі: "Ціль" — один із елементів поведінки і свідомої діяльності людини, який характеризує передбачення в мисленні результату діяльності і шляхи його реалізації за допомогою визначених засобів. Ціль – "бажаний стан об'єкта в майбутньому"; Ціль - це "модель майбутніх результатів"; Ціль - "довгостроковий бажаний результат"; Ціль як свідомий образ очікуваного результату або свідомий бажаний результат. Виходячи з вище наведеного загальнонаукового визначення поняття "ціль", під ціллю навчання необхідно розуміти реальну модель бажаного результату засвоєння змісту освіти, до якого прагнуть в процесі спеціально організованої системи послідовної взаємодії учасників навчального процесу (учнів і вчителів, студентів і викладачів тощо). Ціль (завдання) педагогічної технології полягає у проектуванні бажаного навчально–виховного середовища, яке б сприяло суб’єкт–суб’єктним відносинам учасників процесу, а це, в свою чергу, особистісно-орієнтованому підходу до навчально-виховного процесу. Процес визначення цілі здійснюється в конкретних історичних умовах, що визначаються як потребами соціуму, так і конкретної особистості, а також можливостями їх реалізації в умовах конкретного навчально-виховного процесу. Постановка учителем конкретних цілей та завдань, визначення засобів їх досягнення прийнято називати педагогічним цілетворенням. Сутність педагогічної технології полягає в тому, щоб, спираючись на постійний зворотній зв’язок, гарантувати досягнення чітко поставлених цілей. Тому технологія постановки цілей стає найважливішою вихідною умовою педагогічної технології. Нерозробленість, невміння формулювати або вибирати оптимальну в умовах, що склалися, мету конкретної діяльності з позицій перспективних цілей – одна з причин того, що школа працює з низьким ККД, її перебудова буксує, а учень збивається зі шляху ще на старті, не розкриває свій хист, не реалізує закладені в ньому природою можливості розвитку. У цьому можна переконатися, порівнявши результати навчально-виховної роботи тих вчителів, що оволоділи науково обґрунтованим цілетворенням, і тих хто формулює мету стихійно, примітивно.
Цілі педагогічної діяльності настільки неоднорідні, що їх не можливо класифікувати за якоюсь однією ознакою. Вони можуть бути класифіковані за суб’єктом і за об’єктом діяльності. За суб’єктом діяльності розрізняють індивідуальні, колективні (або групові) і загальнонародні цілі (глобальні цілі - це ті, які поставлені суспільством, вони трансформуються, відповідним чином, змінюються і стають власне цілями педагогічних систем, виражаючи вимоги суспільства до підростаючого покоління, до своїх членів). У зв`язку з тим, що учні не стільки об’єкти діяльності, скільки суб’єкти діяльності, їхні цілі є суб’єкт-об’єктними. У свою чергу, цілі суб’єкта можуть бути класифіковані за рівнем усвідомленості (усвідомлені і неусвідомлені), за характером вольових зусиль (довільні і недовільні), за часовою ознакою (ближні, середні, дальні), за рівнем конкретності (конкретні й абстрактні), за ступенем важкості (прості, легкі, важкі), за кінцевим результатом (успішні і марні), за рівнем самостійності (самостійні і задані), за рівнем творчості (оригінальні і неоригінальні), за ступенем активності (активні і пасивні) тощо. Можуть бути проміжні, суміжні цілі тощо. Автором однієї із найпоширеніших технологій цілетворення є американський вчений Б. Блум. Від пропонує таку ієрархію цілей: Читайте також:
|
||||||||
|