Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття економіко-правового механізму природокористування та охорони навколишнього природного середовища.

Економіко-правовий механізм природокористування та охорони навколишнього природного середовища — це закріплена в законодавстві система економічних заходів та стимулів, спрямованих на забезпечення охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та організацію раціонального природокористування.

Вирішальну роль у впровадженні цього механізму відіграє держава, створюючи відповідні умови, за яких поєднуються як державні інтереси, так і інтереси суб'єктів господарювання, забезпечується сталий розвиток економічної та екологічної політики.

Відповідно до ст. 41 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» основними напрямами економіко-правового механізму природокористування та охорони навколишнього природного середовища є:

- встановлення взаємозв'язку усіх видів діяльності підприємств, установ, організацій з раціональним використанням природних ресурсів та ефективністю заходів щодо охорони навколишнього природного середовища на основі економічних важелів;

- визначення джерел фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища;

- встановлення лімітів використання природних ресурсів викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та розміщення відходів;

- встановлення нормативів збору і розмірів зборів за використання природних ресурсів, викидів (скидів) забруднюючих речовин у навколишнє середовище, розміщення відходів;

- надання суб'єктам господарської діяльності податкових, кредитних та інших пільг при впровадженні ними маловідходних, енерго- і ресурсозберігаючих технологій та нетрадиційних видів енергії, здійснення інших ефективних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища;

- відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням природоохоронного законодавства.

Економіко-правовий механізм природокористування та охорони навколишнього природного середовища складається із таких основних елементів, як:

—фінансування заходів щодо охорони навколишнього природ­ного середовища;

—встановлення лімітів використання природних ресурсів, викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та розміщення відходів;

—збір за спеціальне використання природних ресурсів;

—збір за забруднення навколишнього природного середовища;

—збір за погіршення якості природних ресурсів;

—фонди охорони навколишнього природного середовища;

—комплекс заходів стимулювання;

—екологічне страхування;

—екологічний аудит.

У найбільш загальному вигляді аналізований механізм виконує дві важливі управлінські функції:

а) забезпечення раціонального природокористування і охорони навколишнього природного середовища, яка реалізується шляхом встановлення лімітів природокористування, введення платності природокористування і створення системи фінансування екологічних заходів тощо;

б) стимулювання екологічної діяльності, яка полягає в тому, що економіко-правовий механізм природокористування створює для суб’єктів господарювання такі правові умови, за яких справа охорони навколишнього природного середовища ставала б економічно привабливою та стимулюючою до її більшого інвестування.

Відповідно до ст. 48 Закону «Про охорону НПС» таке стимулювання включає:

- надання пільг при оподаткуванні підприємств, установ, організацій і громадян у разі реалізації заходів щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього природного середовища, при переході на маловідходні, ресурсо- та енергозберігаючі технології, організації виробництва і впровадженні ними очисного обладнання, устаткування для утилізації знешкодження відходів, а також приладів контролю за станом навколишнього природного середовища та джерелами викидів, скидів забруднюючих речовин, виконанні інших заходів, спрямованих на поліпшення охорони навколишнього природного середовища;

—надання на пільгових умовах короткострокових і довгострокових позичок для реалізації заходів щодо забезпечення раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього природного середовища;

—встановлення підвищених норм амортизації основних виробничих природоохоронних фондів;

—звільнення від оподаткування фондів охорони навколишнього природного середовища;

—передача частини коштів фондів охорони навколишнього природного середовища на договірних умовах підприємствам, установам, організаціям і громадянам на заходи для гарантованого зниження викидів і скидів забруднюючих речовин і зменшенні шкідливих фізичних, хімічних та біологічних впливів на стан навколишнього природного середовища, на розвиток екологічно безпечних технологій та виробництв;

—надання можливості отримання природних ресурсів під заставу тощо.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  6. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  7. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  12. Акти з охорони праці в організації.




Переглядів: 5436

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Економіко-правовий механізм природокористування та охорони навколишнього природного середовища | Фінансування екологічних заходів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.