Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості середньовічної науки

1. Тісний зв'язок науки з релігією.

2. Офіційною наукою про душу стало богослов'я. Психологія повинна була або повністю поступитися богослов'ю дослідженням психіки, або знайти собі певну нішу для дослідження (власний предмет).

У XII-XIII ст., у психології виник напрям, що отримав назву деїзм. Стверджувалось, що існують дві душідуховна (її вивчає богослов'я) і тілесна, котру вивчає психологія.

3. Знову постало питання про співвідношення знання і віри.

В IX-X ст. арабський учений Ібн Сіна сформулював теорію двох істин, яка стверджувала, що істина знання та істина віри не співпадають між собою і не суперечать одна одній, як дві паралельні прямі.

4. Більшість відомих філософсько-психологічних шкіл античності (Лікей, Академія, Сад Эпікура й ін.) у VI ст. були закриті, а вчені, які зберігали знання про античну науку, переїхали у Малу Азію.

5. Великий вплив [на психологію Середньовіччя] здійснили праці Платона і Арістотеля.

 

Церква у той час була єдиним осередком стабільності, культури, надії на краще майбутнє. Оплотом науки ставалимонастирі, у них зберігали книги й навчали грамоті. У монастирях зберігалися не тільки церковні, але й світські книги, у тому числі списки з книг античних психологів.

 

Теорія римського вченого Августіна Аврелія (Августина Блаженного) (354-430) ознаменувала перехід від античної традиції до середньовічного християнського світогляду.

Згідно з його поглядами, тілом керує душа.Основою душі є воля, а не розум. Воля – джерело активності людини.Вона дарується Богом, тому індивідуальна воля залежить від божественної. Вчення, основоположником якого став Августін, було згодом назване волюнтаризмом (від лат. voluntas – воля).

Все знання закладене у душі. Воно не здобувається, а береться з душі завдяки спрямованості волі. Душа може достовірно знати лише власну діяльність. Внутрішній досвід, на відміну від зовнішнього, є істинним. Головні відповіді дає дослідження себе, а не навколишнього світу. Знання душі й Бога для Августіна було тотожне знанню взагалі.

Найвідоміший твір Августіна – «Сповідь». "Сповідь" цікава для будь-якого психолога глибоким аналізом життєвого шляху людини.

 

Проблема універсалій. Номіналізм і реалізм (вивчення процесу мислення і його взаємозв'язків з мовленням).

На межі XI і XII ст. у Франції склалися два основні напрями ранньої схоластики – номіналізм і реалізм. Вони поставили в центр своїх наукових дискусій проблему походження універсалій (загальних понять).

Реалісти доводили, що загальні поняття реально (об’єктивно) існують ще до речей, незалежно від людської свідомості, у розумі в Бога.

Номіналісти, навпаки, вважали, що загальні поняття не існують у реальності, вони – лише слова, якими для зручності називають групу подібних предметів. Універсалії по суті є загальними назвами для схожих предметів, які даються людиною, а у дійсності "загальне" об'єктивно не існує.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. АГД як галузь економічної науки
  6. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  7. Аграрне виробництво і його особливості
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  10. Анатомо-фізіолгічні особливості
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів




Переглядів: 1018

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи розвитку античної психології | Емпіризм Ф.Бекона

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.