МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості середньовічної науки1. Тісний зв'язок науки з релігією. 2. Офіційною наукою про душу стало богослов'я. Психологія повинна була або повністю поступитися богослов'ю дослідженням психіки, або знайти собі певну нішу для дослідження (власний предмет). У XII-XIII ст., у психології виник напрям, що отримав назву деїзм. Стверджувалось, що існують дві душі – духовна (її вивчає богослов'я) і тілесна, котру вивчає психологія. 3. Знову постало питання про співвідношення знання і віри. В IX-X ст. арабський учений Ібн Сіна сформулював теорію двох істин, яка стверджувала, що істина знання та істина віри не співпадають між собою і не суперечать одна одній, як дві паралельні прямі. 4. Більшість відомих філософсько-психологічних шкіл античності (Лікей, Академія, Сад Эпікура й ін.) у VI ст. були закриті, а вчені, які зберігали знання про античну науку, переїхали у Малу Азію. 5. Великий вплив [на психологію Середньовіччя] здійснили праці Платона і Арістотеля.
Церква у той час була єдиним осередком стабільності, культури, надії на краще майбутнє. Оплотом науки ставалимонастирі, у них зберігали книги й навчали грамоті. У монастирях зберігалися не тільки церковні, але й світські книги, у тому числі списки з книг античних психологів.
Теорія римського вченого Августіна Аврелія (Августина Блаженного) (354-430) ознаменувала перехід від античної традиції до середньовічного християнського світогляду. Згідно з його поглядами, тілом керує душа.Основою душі є воля, а не розум. Воля – джерело активності людини.Вона дарується Богом, тому індивідуальна воля залежить від божественної. Вчення, основоположником якого став Августін, було згодом назване волюнтаризмом (від лат. voluntas – воля). Все знання закладене у душі. Воно не здобувається, а береться з душі завдяки спрямованості волі. Душа може достовірно знати лише власну діяльність. Внутрішній досвід, на відміну від зовнішнього, є істинним. Головні відповіді дає дослідження себе, а не навколишнього світу. Знання душі й Бога для Августіна було тотожне знанню взагалі. Найвідоміший твір Августіна – «Сповідь». "Сповідь" цікава для будь-якого психолога глибоким аналізом життєвого шляху людини.
Проблема універсалій. Номіналізм і реалізм (вивчення процесу мислення і його взаємозв'язків з мовленням). На межі XI і XII ст. у Франції склалися два основні напрями ранньої схоластики – номіналізм і реалізм. Вони поставили в центр своїх наукових дискусій проблему походження універсалій (загальних понять). Реалісти доводили, що загальні поняття реально (об’єктивно) існують ще до речей, незалежно від людської свідомості, у розумі в Бога. Номіналісти, навпаки, вважали, що загальні поняття не існують у реальності, вони – лише слова, якими для зручності називають групу подібних предметів. Універсалії по суті є загальними назвами для схожих предметів, які даються людиною, а у дійсності "загальне" об'єктивно не існує.
Читайте також:
|
||||||||
|