Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості середньовічної науки

1. Тісний зв'язок науки з релігією.

2. Офіційною наукою про душу стало богослов'я. Психологія повинна була або повністю поступитися богослов'ю дослідженням психіки, або знайти собі певну нішу для дослідження (власний предмет).

У XII-XIII ст., у психології виник напрям, що отримав назву деїзм. Стверджувалось, що існують дві душідуховна (її вивчає богослов'я) і тілесна, котру вивчає психологія.

3. Знову постало питання про співвідношення знання і віри.

В IX-X ст. арабський учений Ібн Сіна сформулював теорію двох істин, яка стверджувала, що істина знання та істина віри не співпадають між собою і не суперечать одна одній, як дві паралельні прямі.

4. Більшість відомих філософсько-психологічних шкіл античності (Лікей, Академія, Сад Эпікура й ін.) у VI ст. були закриті, а вчені, які зберігали знання про античну науку, переїхали у Малу Азію.

5. Великий вплив [на психологію Середньовіччя] здійснили праці Платона і Арістотеля.

 

Церква у той час була єдиним осередком стабільності, культури, надії на краще майбутнє. Оплотом науки ставалимонастирі, у них зберігали книги й навчали грамоті. У монастирях зберігалися не тільки церковні, але й світські книги, у тому числі списки з книг античних психологів.

 

Теорія римського вченого Августіна Аврелія (Августина Блаженного) (354-430) ознаменувала перехід від античної традиції до середньовічного християнського світогляду.

Згідно з його поглядами, тілом керує душа.Основою душі є воля, а не розум. Воля – джерело активності людини.Вона дарується Богом, тому індивідуальна воля залежить від божественної. Вчення, основоположником якого став Августін, було згодом назване волюнтаризмом (від лат. voluntas – воля).

Все знання закладене у душі. Воно не здобувається, а береться з душі завдяки спрямованості волі. Душа може достовірно знати лише власну діяльність. Внутрішній досвід, на відміну від зовнішнього, є істинним. Головні відповіді дає дослідження себе, а не навколишнього світу. Знання душі й Бога для Августіна було тотожне знанню взагалі.

Найвідоміший твір Августіна – «Сповідь». "Сповідь" цікава для будь-якого психолога глибоким аналізом життєвого шляху людини.

 

Проблема універсалій. Номіналізм і реалізм (вивчення процесу мислення і його взаємозв'язків з мовленням).

На межі XI і XII ст. у Франції склалися два основні напрями ранньої схоластики – номіналізм і реалізм. Вони поставили в центр своїх наукових дискусій проблему походження універсалій (загальних понять).

Реалісти доводили, що загальні поняття реально (об’єктивно) існують ще до речей, незалежно від людської свідомості, у розумі в Бога.

Номіналісти, навпаки, вважали, що загальні поняття не існують у реальності, вони – лише слова, якими для зручності називають групу подібних предметів. Універсалії по суті є загальними назвами для схожих предметів, які даються людиною, а у дійсності "загальне" об'єктивно не існує.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. АГД як галузь економічної науки
  6. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  7. Аграрне виробництво і його особливості
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  10. Анатомо-фізіолгічні особливості
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів




Переглядів: 1084

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи розвитку античної психології | Емпіризм Ф.Бекона

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.