Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правові кошти охорони навколишнього природного середовища в енергетиці.

Правові міри охорони навколишнього природного середовища в промисловості.

У відповідності зі ст.21 Земельного кодексу, для розміщення промислових підприємств, залізних і автомобільних шляхів, ліній електропередачі й зв'язку, магістральних, трубопроводів надаються землі несільськогосподарського призначення, не придатні для ведення сільського господарства, або сільськогосподарські угіддя гіршої якості. Надання для зазначених цілей земельних ділянок із земель лісового фонду провадиться переважно за рахунок нелісових площ або площ, зайнятих чагарниками й малоцінними насадженнями. Надання земельних ділянок під забудову на площі залягання корисних копалин, крім загальнопоширених, провадиться за узгодженням з державними органами гірського нагляду, а на площах залягання загальнопоширених корисних копалин - за узгодженням з обласними Радами.

Для здійснення промисловими підприємствами діяльності, пов'язаної з виробництвом, зберіганням, транспортуванням, використанням, похованням, знищенням і утилізацією отруйних речовин необхідне одержання спеціального дозволу.

 

Підприємства енергетики зобов'язані дотримувати вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища й здійснювати технічні й організаційні міри, спрямовані на зниження шкідливого впливу об'єктів електроенергетики на навколишнє природне середовище. В Основних напрямках державної політики України в області охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів і забезпечення екологічної безпеки передбачені наступні заходи щодо поліпшення екологічного стану в області теплоенергетики:

- впровадження нових технологій спалювання низькоякісного вугілля;

- застосування високоефективних парогазових установок;

- розробка й впровадження систем очищення газів;

- реалізація програм по утилізації твердих відходів для потреб будівельної індустрії;

- збільшення обсягів оборотного водопостачання.

Найнебезпечнішим видом забруднення навколишнього природного середовища енергетичними джерелами є атомні і ядерні об'єкти й установки. Відповідно до Закону «Про використання ядерної енергії й радіаційної безпеки» від 8 лютого 1995 року( див.: Відомості. – 1995. - №12. – ст.81.),установлений пріоритет безпеки людини й навколишнього природного середовища в сфері використання ядерної енергії. Механізм державного регулювання безпеки використання ядерної енергії містить у собі здійснення нормування, ліцензування й нагляду в області застосування атомної і ядерної енергетики.

Нормування забезпечує встановлення нормативних критеріїв і вимог, що визначають умови використання ядерних установок і джерел іонізуючого випромінювання.

Ліцензування здійснюється шляхом видачі дозволів (ліцензій) на здійснення діяльності, пов'язаної з використанням атомних і ядерних установок і джерел іонізуючого випромінювання. Ліцензія видається на здійснення діяльності, пов'язаної з конкретним етапом і циклом роботи ядерної установки або сховища, призначеного для поховання радіоактивних відходів.

Нагляд забезпечує дотримання нормативних вимог і умов виданих дозволів на використання ядерних установок і джерел іонізуючого випромінювання. Здійснення нагляду за ядерною й радіаційною безпекою, установлення критеріїв, вимог і умов забезпечення безпеки під час використання ядерної енергії, організація обліку ядерного матеріалу й контролю за ним, проведення експертизи ядерних установок і об'єктів, призначених для обігу з радіоактивними відходами, джерелами радіоактивного випромінювання покладено на Міністерство екології й природних ресурсів.

Чинним законодавством передбачений особливий порядок розміщення, будівництва, введення в експлуатацію й зняття з експлуатації ядерних установок і об'єктів, призначених для обігу з радіоактивними відходами. Закон «Про поводження з радіоактивними відходами» від 30 червня 1995 року.Відомості. - 1995. - №27. - ст.199).

Правові гарантії захисту від іонізуючих випромінювань установлені Законом «Про захист від впливу іонізуючих випромінювань».


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  3. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  4. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  5. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  6. Адміністративні правовідносини
  7. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  8. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  9. Адміністративно-правові відносини
  10. Адміністративно-правові відносини
  11. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  12. Адміністративно-правові норми




Переглядів: 525

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Генеральний план населеного | Правова охорона навколишнього природного середовища в сільському господарстві.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.