МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Бюджетне фінансування наукових досліджень здійснюється шляхом базового та програмно-цільового фінансування.Держава забезпечує бюджетне фінансування наукової і науково-технічної діяльності (крім видатків на оборону) у розмірі не менше 1,7 % валового внутрішнього продукту України. Видатки на наукову і науково-технічну діяльність є захищеними статтями видатків Державного бюджету України. Фінансування заходів з фізичної культури і спорту здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів, коштів професійних спілок, добровільних спортивних товариств, благодійних внесків і пожертвувань юридичних і фізичних осіб. Сучасна система охорони здоровя в Україні фінансується з державного та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування, благодійних фондів та будь-яких інших джерел, не заборонених вітчизняним законодавством. Кошториси складаються відповідно до економічної класифікації видатків. У дохідній частині кошторису доходів і видатків бюджетної установи визначаються планові обсяги асигнувань із загального та спеціального фондів бюджету. Видатки бюджетних установ поділяються на дві групи: - капітальні, що спрямовуються на розвиток установи (придбання, створення нових і відновлення старих основних фондів виробничого і не виробничого призначення); - поточні, що, у свою чергу, поділяються на: адміністративно-господарські і операційні (що пов’язані з характером діяльності установи).
4. Фінансування соціального захисту та соціального забезпечення.
Право на соціальний захист гарантується загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, створення мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Фінансування системи соціального захисту та соціального забезпечення включає в себе видатки на: - соціальний захист у разі непрацездатності; - соціальний захист пенсіонерів; - соціальний захист ветеранів війни та праці; - соціальний захист сімї, дітей та молоді; - соціальний захист безробітних; - допомогу у розв’язанні житлового питання; - утримання житла; - допомогу на забезпечення житлом; - соціальний захист інших категорій населення; - дослідження і розробку у сфері соціального захисту; - іншу діяльність у сфері соціального захисту.
За рахунок Державного бюджету України фінансуються: - державні спеціальні пенсійні програми (пенсії військовослужбовцям, ОВС…); - державні програми соціальної допомоги (грошова допомога біженцям, компенсації на ліки, грошова допомога ветеранам, довічна стипендія та ін.); - державна підтримка громадських організацій інвалідів і ветеранів, які мають статус всеукраїнських; - державні програми і заходи стосовно дітей, молоді, жінок, сімї; - державна підтримка молодіжних громадських організацій на виконання загальнодержавних програм і заходів стосовно дітей, молоді, жінок, сімї; - державні програми підтримки будівництва (реконструкції) житла для окремих категорій громадян.
З районних бюджетів та бюджетів міст республіканського АРК і міст обласного значення фінансуються видатки, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на: - притулки для неповнолітніх, територіальні центри і відділення соціальної допомоги надому; - державні програми соціального захисту: пільги ветеранам війни і праці, допомога сімям з дітьми, додаткові виплати населенню на покриття витрат з оплати житлово-комунальних послуг, компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян; - державні програми підтримки будівництва (реконструкції) житла для окремих категорій громадян; - районні та міські програми і заходи щодо реалізації державної політики стосовно дітей, молоді, жінок, сімї.
За рахунок бюджету АРК і обласних бюджетів здійснюється фінансування видатків,що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на: - державні програми соціального захисту та соціального забезпечення: допомога по догляду за інвалідами 1 і 2 групи внаслідок психічного розладу; адресна соціальна допомога малозабезпеченим сімям; виплати компенсації реабілітованим; дитячі будинки-інтернати; навчання та трудове влаштування інвалідів; будинки-інтернати для престарілих і інвалідів; будинки-інтернати для дітей-інвалідів; центри з нарахування пенсій; притулки для неповнолітніх; - республіканські АРК і обласні програми і заходи з реалізації державної політики стосовно дітей, молоді, жінок, сімї; Інші державні соціальні програми.
5. Фінансування охорони здоров”я та фізичної культури і спорту.
Сучасна державна система охорони здоровя функціонує в умовах постійного дефіциту коштів, а отже, бюджетне фінансування лікувально-профілактичних заходів здійснюється в обмежених розмірах, що загрожує їхньому функціонуванню. За рахунок Державного бюджету України здійснюється фінансування: - первинної медико-санітарної, амбулаторно-поліклінічної та стаціонарної допомоги(багато профільні лікарні та поліклініки, що виконують специфічні загальнодержавні функції, згідно з переліком, затвердженим КМ Ураїни); - спеціалізованої, високо спеціалізованої амбулаторно-поліклінічної та стаціонарної допомоги (клініки науково-дослідних інститутів, спеціалізовані лікарні, центри, лепрозорії, госпіталі для інвалідів ВВВ, спеціалізовані медико-санітарні частини, спеціалізовані поліклініки, спеціалізовані стоматологічні поліклініки згідно з переліком, затвердженим КМУ); - санаторно-реабілітаційної допомоги (загальнодержавні санаторії для хворих на туберкульоз, для дітей та підлітків, для ветеранів ВВВ); - санітарно-епідеміологічного нагляду (станції, заходи боротьби з епідеміями); - інших програм у галузі охорони здоровя, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, згідно з переліком, затвердженим КМУ.
При цьому варто наголосити, що обсяги бюджетного фінансування визначаються за науковообгрунтованими нормативами в розрахунку на одного жителя. За рахунок бюджетів сіл, селищ, міст районного значення та їх об’єднаньздійснюється фінансування видатків, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти). З районних бюджетів та бюджетів міст республіканського АРК міст обласного значення фінансуються видатки, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на: - первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (лікарні широкого профілю, пологові будинки, станції швидкої та невідкладної медичної допомоги і ін.); - програми медико-санітарної освіти.
За рахунок бюджету АРК і обласних бюджетівздійснюється фінансування видатків, що враховуються у разі визначення обсягу між бюджетних трансфертів : - первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу; - спеціалізовану амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (спеціалізовані лікарні, поліклініки, диспансери, госпіталі для інвалідів ВВВ, будинки дитини, станції переливання крові); - санаторно-курортну допомогу (для хворих на туберкульоз, для дітей та підлітків, медичної реабілітації); - інші державні програми медичної та санітарної допомоги (медико-соціальні експертні комісії, бюро судмедекспертизи, центри медичної статистики і інші).
Фізична культура і спорт є складовою загальної культури суспільства, що спрямована на зміцнення здоровя, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості. За рахунок Державного бюджету України здійснюється фінансування: - державних програм підготовки резерву та складу національних команд та забезпечення їх участі у змаганнях державного і міжнародного значення; - державних програм з інвалідного спорту та реабілітації ; - державних програм фізкультурно- спортивної спрямованості.
З районних бюджетів та бюджетів міст республіканського АРК і міст обласного значення фінансуються видатки, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на утримання та навчально-тренувальну роботу дитячо-юнацьких спортивних шкіл усіх типів, заходи з фізичної культури і спорту та фінансова підтримка організацій спорту і спортивних споруд місцевого значення. За рахунок бюджету АРК і обласних бюджетів здійснюється фінансування видатків, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на: - державні програми з розвитку фізичної культури і спорту; - державні програми з інвалідного спорту і реабілітації.
6. Фінансування освіти і науки.
На розвиток системи освіти в Україні спрямовуються значні матеріальні та фінансові ресурси. Фінансування державних навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти здійснюється на нормативній основі за рахунок коштів відповідних бюджетів, коштів галузей народного господарства, державних підприємств і організацій, а також додаткових джерел фінансування. Держава забезпечує бюджетні асигнування на освіту в розмірі, не меншому за 10 % національного доходу, а також валютні асигнування на основну діяльність. За рахунок Державного бюджету України здійснюється фінансування видатків на: - загальну середню освіту; - спеціалізовані школи (в тому числі школи-інтернати), засновані на державій формі власності; - загальноосвітні школи соціальної реабілітації; - професійно-технічну освіту державної власності; - вищі навчальні заклади, засновані на державній формі власності; - післядипломну освіту державної форми власності; - позашкільні навчальні заклади та заходи з позашкільної роботи з дітьми згідно з переліком, затвердженим КМУ; - інші заклади та заходи в галузі освіти.
За рахунок бюджетів сіл, селищ, міст районного значення та їх об’єднань здійснюється фінансування видатків, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на: - дошкільну освіту; - загальну середню освіту (школи-дитячі садки).
З районних бюджетів та бюджетів міст республіканського АРК і міст обласного значення фінансуються видатки, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на: - дошкільну освіту; - загальну середню освіту: загальноосвітні навчальні заклади; - заклади освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації (школи-інтернати, дитячі будинки); - інші державні освітні програми.
За рахунок бюджету АРК і обласних бюджетів здійснюється фінансування видатків, що враховуються під час визначення обсягу між бюджетних трансфертів на: - загальну середню освіту для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації ( школи-інтернати, дитячі будинки); - заклади професійно-технічної освіти; - вищу освіту; - післядипломну освіту; - інші державні освітні програми.
Фінансування фундаментальних та пошукових наукових досліджень, наукових програм, проектів державного значення у вищих навчальних закладах, науково-дослідних установах системи освіти здійснюється на конкурсній основі. Фінансування прикладних досліджень, розробок здійснюється за рахунок бюджету та інших джерел, а результати досліджень реалізуються як товар відповідно до чинного законодавства. Базове фінансування надається для забезпечення: - фундаментальних наукових досліджень; - найважливіших для держави напрямів досліджень, у тому числі в інтересах національної безпеки і оборони; - розвитку інфраструктури наукової і науково-технічної діяльності; - збереження наукових об’єктів, що становлять національне надбання; - підготовки наукових кадрів.
Програмно-цільове фінансування здійснюється, як правило, на конкурсній основі для: - науково-технічних програм і окремих розробок; - забезпечення проведення найважливіших прикладних науково-технічних розробок, які виконуються за державним замовленням; - проектів, що виконуються в межах міжнародного науково-технічного співробітництва.
7. Фінансування органів законодавчої, виконавчої та судової влади.
Набуття Україною незалежності вимагало побудови власної ефективної системи державного управління, адекватної новим політичним і соціально-економічним умовам. Видатки на державне управління включають витрати на: - функціонування законодавчої влади (апарату ВР України, забезпечення діяльності народних депутатів, апарату Рахункової палати ВР України, інші видатки); - функціонування виконавчої влади (апарату КМУ, місцевих органів, органів місцевого самоврядування); - утримання Президента України та його апарату; - утримання фінансових та фіскальних органів (ДПА України, ГКРС України, Держказначейства України, Митної служби та інше); - загальне планування і статистичні служби; - інші видатки на загальнодержавне управління; - утримання судової влади.
Читайте також:
|
||||||||
|