МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поведінка, що відповідає рольовим очікуванням і орієнтована на визнання суспільством цінності і норми є нормальною поведінкою.Соціальні ролі – це поведінки індивіда, які відповідають прийнятим у суспільстві нормам та здійснюються залежно від соціального статусу. Соціальний статус – це становище індивіда у системі соціальних зв’язків і відносин, що обумовлюються її приналежністю до певної соціальної спільноти. Соціалізація особистості Розвиток людини від індивідуального до соціального рівня відбувається через соціалізацію. Соціалізація – процес інтеграції індивіда в суспільство, у різноманітні типи соціальних спільнот (група, соціальний інститут, соціальна організація) шляхом засвоєння ним елементів культури, соціальних норм і цінностей, на основі яких формуються соціально значущі риси особистості. Соціалізація здійснюється протягом усього життя людини, поділяються на: - первинну (соціалізація у межах родинних зв’язків); - вторинна (соціалізація у межах соціальних інститутів, соціальних контактів поза межами безпосереднього середовища дитини). В процесі соціалізації виділяють: - соціальну адаптацію – пристосування людини до соціально – економічних умов, які складаються на різних рівнях життєдіяльності суспільства; - інтеріоризацією – процес включення соціальних норм та цінностей до внутрішнього світу людини. Інтеграція особистості до соціального середовища забезпечується як шляхом обіймання статусної позиції, так і засвоєнням особистістю відповідних соціальних ролей. Виконуючи соціальні ролі, людина безпосередньо включається у життєдіяльність різноманітних соціальних груп. Якщо сам статус визначає позицію людини в суспільстві (учень, студент, військовий, дружина), то соціальна роль – функція, яку вона виконує в даній позиції. Протилежно спрямованим до соціалізації є десоціалізація – часткова або цілковита втрата особистістю засвоєних норм і цінностей. У перехідних суспільствах відбувається процес ресоціалізації – оволодіння новими соціальними цінностями і нормами для заміни недостатньо засвоєних або тих, що не відповідають новій ситуації.
3 Сутність соціальних відхилень (девіантної поведінки) Внаслідок процесу соціалізації людина стає членом суспільства. Кожен з нас займає в ньому певне місце, має певний соціальний статус. І саме він обумовлює поведінку людини. Більшість з нас намагаються пристосовуватися до соціальних норм, існуючих в суспільстві. Соціальні норми – це правила, які виражають вимоги суспільства, соціальної групи до поведінки особистості, групи. Але внаслідок різноманітних причин в суспільстві завжди є люди з девіантною поведінкою – поведінкою, що відхиляється від прийнятих в суспільстві ціннісно – нормативних стандартів. Соціальна оцінка поведінки, як девіантної визначається соціальною групою або класом, що займає пануюче становище в суспільстві. Кожне суспільство виробляє свої взірці соціально прийнятої поведінки. І тому поведінка, що в одному суспільстві є нормою, в іншому – може бути розцінена як девіація (відкрите обличчя жінки неприпустиме в тих країнах, які живуть за законами шаріату). Читайте також:
|
||||||||
|