Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поведінка, що відповідає рольовим очікуванням і орієнтована на визнання суспільством цінності і норми є нормальною поведінкою.

Соціальні ролі – це поведінки індивіда, які відповідають прийнятим у суспільстві нормам та здійснюються залежно від соціального статусу.

Соціальний статус – це становище індивіда у системі соціальних зв’язків і відносин, що обумовлюються її приналежністю до певної соціальної спільноти.

Соціалізація особистості

Розвиток людини від індивідуального до соціального рівня відбувається через соціалізацію.

Соціалізація – процес інтеграції індивіда в суспільство, у різноманітні типи соціальних спільнот (група, соціальний інститут, соціальна організація) шляхом засвоєння ним елементів культури, соціальних норм і цінностей, на основі яких формуються соціально значущі риси особистості.

Соціалізація здійснюється протягом усього життя людини, поділяються на:

- первинну (соціалізація у межах родинних зв’язків);

- вторинна (соціалізація у межах соціальних інститутів, соціальних контактів поза межами безпосереднього середовища дитини).

В процесі соціалізації виділяють:

- соціальну адаптацію – пристосування людини до соціально – економічних умов, які складаються на різних рівнях життєдіяльності суспільства;

- інтеріоризацією – процес включення соціальних норм та цінностей до внутрішнього світу людини.

Інтеграція особистості до соціального середовища забезпечується як шляхом обіймання статусної позиції, так і засвоєнням особистістю відповідних соціальних ролей.

Виконуючи соціальні ролі, людина безпосередньо включається у життєдіяльність різноманітних соціальних груп.

Якщо сам статус визначає позицію людини в суспільстві (учень, студент, військовий, дружина), то соціальна роль – функція, яку вона виконує в даній позиції.

Протилежно спрямованим до соціалізації є десоціалізація – часткова або цілковита втрата особистістю засвоєних норм і цінностей.

У перехідних суспільствах відбувається процес ресоціалізації – оволодіння новими соціальними цінностями і нормами для заміни недостатньо засвоєних або тих, що не відповідають новій ситуації.

 

3 Сутність соціальних відхилень (девіантної поведінки)

Внаслідок процесу соціалізації людина стає членом суспільства. Кожен з нас займає в ньому певне місце, має певний соціальний статус. І саме він обумовлює поведінку людини. Більшість з нас намагаються пристосовуватися до соціальних норм, існуючих в суспільстві.

Соціальні норми – це правила, які виражають вимоги суспільства, соціальної групи до поведінки особистості, групи.

Але внаслідок різноманітних причин в суспільстві завжди є люди з девіантною поведінкоюповедінкою, що відхиляється від прийнятих в суспільстві ціннісно – нормативних стандартів.

Соціальна оцінка поведінки, як девіантної визначається соціальною групою або класом, що займає пануюче становище в суспільстві.

Кожне суспільство виробляє свої взірці соціально прийнятої поведінки. І тому поведінка, що в одному суспільстві є нормою, в іншому – може бути розцінена як девіація (відкрите обличчя жінки неприпустиме в тих країнах, які живуть за законами шаріату).


Читайте також:

  1. Адміністративно-правові норми
  2. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.
  3. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  4. АПВ з очікуванням синхронузму
  5. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.
  6. Базові (ключові) цінності.
  7. Бюджетні правовідносини: об’єкти, суб’єкти, норми бюджетного права
  8. В основу визначення витрат певного періоду покладено можливість одночасного визнання доходу, для отримання якого вони здійснені, і навпаки.
  9. В цілому сукупність суспільного продукту – це сукупність благ і послуг, вироблених суспільством за певний період часу (як правило, за рік).
  10. ВАЛЮТА, ВАЛЮТНИЙ КУРС, ВАЛЮТНІ ЦІННОСТІ.
  11. Визнання витрат
  12. Визнання витрат




Переглядів: 858

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття особистості та її соціальна структура | Теорії девіації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.