Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття особистості та її соціальна структура

Соціалізація особистості

Поняття особистості та її соціальна структура

3Сутність соціальних відхилень (девіантної поведінки)

Особистість є елементом будь – якої системи. Усі соціальні явища опосередковані індивідуальною діяльністю людини. Але особистість й сама являє собою систему, яка має надзвичайно складну структуру.

Соціологія чітко розрізняє поняття: «людина», «індивід», «індивідуальність», «особистість».

«Людина»– поняття загальне, родове, воно охоплює всіх людей як представників окремого виду Homo sapiens та вказує на якісні відміни людей від тварин (свідомість, мова, здатність до спільної праці та ін.).

Індивід - конкретна людина, певний представник людського роду.

У понятті «індивідуальність» відбиваються відмінність однієї людини від іншої (набуті й успадковані особливі й специфічні якості (природні, соціальні, фізіологічні, психологічні)).

Поняття «особистість» характеризуйте соціальні якості в людині.

Особистість – усталений комплекс якостей людини, набутих під впливом відповідної культури суспільства, конкретних соціальних груп і спільнот, до яких вона належить і до життєдіяльності яких залучена.

Характерними рисами особистості є:


- потреби – внутрішні стимули активності особистості, які забезпечують її самозбереження.

Американський психолог Абрахам Маслоу виділяє базові і похідні потреби.

- Інтерес – це конкретна форма усвідомленої потреби, реальна причина діяльності особистості, спрямованої на задоволення цієї потреби.

- Самосвідомість – відокремлення індивідом самого себе від оточуючого соціального середовища і водночас нерозривно пов’язаного з ним.

- Ціннісні орієнтації– соціальні цінності, які спрямовують діяльність і соціальну поведінку особистості.

Ціннісні орієнтації діють як певні соціальні настанови.

- Настанова – соціально – обумовлена схильність особистість до певної дії в конкретних умовах.

В соціології, коли мова йде про особистість як члена суспільства, якоїсь спільноти, мають на увазі не властивості окремих людей, а соціальні типи особистості.

Соціальний тип особистості – фіксований набір суттєвих, повторюваних властивостей особистості, що виявляються у її свідомості та поведінці.

Виділяють такі типи особистості:

Ідеальний – тип особистості, що виступає ідеалом для членів даного суспільства, ідеал, якого вони прагнуть.

Базисний – тип особистості, потрібний для розвитку суспільства у певній проміжок часу, нормативний для даного типу культури або соціальної верстви.

Реальний – тип особистості, найпоширеніший у цей час, який втілює у собі типові властивості особистості, що переважають на даному етапі розвитку суспільства.

Виділяють і такі типи особистості:

- маргінальний;

- реактивний;

- проактивний;

- кримінальний.

Інша типологія особистості побудована на уявній трикомпонентній структурі, передбачаючи гармонійний традиційний і технократичний типи.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. VІ. План та організаційна структура заняття
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. А/. Поняття про судовий процес.
  10. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття




Переглядів: 1184

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання для самоперевірки | Поведінка, що відповідає рольовим очікуванням і орієнтована на визнання суспільством цінності і норми є нормальною поведінкою.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.