Робочі трубопроводи вкладають у футляри шляхом проштовхування і протягування.
Спосіб проштовхування використовують для трубопровідних переходів Dу<1020 мм під вулицями і дорогами населених пунктів. Для проштовхування труб у футляри застосовують трубовкладальні крани вантажопідіймальністю 12...З5 т. Перед цим на дні котлована біля одного з кінців футляра з брусків і кутників або рейок влаштовують напрямну доріжку, на яку вкладають підготовлений робочий трубопровід. Потім до торця футляра прикріпляють відвідний блок, діаметр якого 150...250 мм, через який пропускають тяговий тро с діаметра 12... 17 мм з гаком на кінці. Гак заводять за стінку робочого трубопроводу, а другий кінець троса зачіпляють за гак крана. Під час підняття кранового гака тяговий канат натягується і через систему його напасування через блок протягує робочий трубопровід у футлярі. Для прискорення і полегшення проштовхування напрямні доріжки змащують солідолом або відпрацьованим мастилом (оливою).
Спосіб протягування робочого трубопроводу через футляр використовують для переходів з труб Dу >1220 мм.
Для протягування застосовують трактори, трубовкладальні крани або лебідки з тяговим зусиллям 3...5 т. Перед протягуванням робочий трубопровід вкладають на напрямну доріжку. Тяговий трос протягують через футляр і прикріпляють до наконечника (скоби), що приварений до переднього торця робочого трубопроводу. Другий кінець троса пропускають через відвідний блок, що закріплений в котловані з боку розташування тягових механізмів, після чого починають протягування.
Для збереження протикорозійної ізоляції робочого трубопроводу від пошкоджень використовують інвентарний хомут з коліщатами, на який вкладається передній кінець робочого трубопроводу.
Після прокладання робочого трубопроводу в футлярі монтують сальники, влаштовують колодязі і виконують інші роботи, передбачені проектом.
Трубопроводи в тунелях чи колекторах монтують з ізольованих труб однакової довжини ( 6 м), які подають через монтажні шахти і транспортують до місць збирання на візочках, вузькоколійних вагонетках або монорейковим транспортом.
Найпростішим і економічно найдоцільнішим методом є прокладання теплових і газових мереж по будівельних конструкціях залізничних чи автомобільних мостів на природних і штучних перешкодах, В інших випадках трубопроводи прокладаються на опорах чи естакадах. Будують наземні переходи в два етапи: спочатку зводять опори; потім, піднімаючи або насуваючи, монтують трубопровід.