Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Просочування і сушіння обмоток

Експлуатаційна надійність електричних машин визначається не тільки видом і якістю матеріалів для ізоляції обмоток, але і правильним просочуванням обмоток, яке підвищує електричні і механічні властивості ізоляції, поліпшує нагрівостійкість, вологостійкість і поліпшує її теплопровідність.

Сутність процесу просочування полягає у видаленні вологи з пор ізоляційних матеріалів, заповненні цих пор рідким лаком і сушки лаку для переводу його у твердий стан. Багатократне просочування обмоток забезпечує підвищення, вологостійкості, хімічної стійкості і нагрівостійкості.

Для механічного захисту ізоляції після просочування і просушки обмоток їх покривають покривним лаком або емаллю. Основні складові частини лаку – основа і розчинник. Покривні і просочувальні лаки вибирають в залежності від конкретних умов роботи двигуна, навколишнього середовища, конструкції машини, класу ізоляції. Лаки і розчинники токсичні, пожежонебезпечні і тому їх зберігають в спеціальних приміщеннях при температурі не нижче і не вище 25°С. Склад, де зберігаються лаки і розчинники, повинен бути обладнаний вентиляцією і необхідними засобами пожежогасіння.

При ремонті обмоток використовують наступні способи просочування.

Просочування зануренням. При цьому способі ремонту обмотку поміщують в гарячий лак при температурі 70 – 80°С, що забезпечує добре проникнення лаку в ізоляцію, але таке просочування тривале по часу.

Просочування під тиском. Частина двигуна з обмотками або котушки завантажують в автоклави, які щільно закривають і заповнюють під тиском просочувальними складами. Тиск 5 – 7 кПа в автоклавах створюється на час 5 – 10 хвилин, потім знижується до атмосферного на 5 – 10 хвилин. Таке чергування повторюється від трьох до п’яти разів.

При цьому способі забезпечується добре проникнення лаку в ізоляцію.

Просочування компаундуванням з використанням вакуум-сушки. При цьому способі обмотки просочуються рідким бітумом, який змішується з маслом і каніфоллю. Перед просочуванням з бітумних мас видаляють вологу випарюванням.

Просочування обмоток лаками складається з попередньої сушки до просочування, власно просочування (двократного) і сушки після просочування. Попередню сушку виконують для видалення вологи з волоконної ізоляції. Підогрів обмоток сприяє проникненню лаку при просочуванні.

При просушуванні водоемульсійними лаками попередня сушка обмоток не потрібна. Сушать обмотки в сушильних печах з температурою нагріву 150 – 200° С, з можливістю регулювання температури і апаратурою для підтримання температури на потрібному рівні. При сушці забезпечують циркуляцію гарячого повітря і видалення парів води і розчинника.

Після сушки при остиганні статора до температури 50 – 70°С його занурюють у ванну з лаком на 150 – 200 мм нижче рівня лаку і тримають до припинення виділення бульбашок повітря, що свідчить про повне проникнення лаку в обмотку. По закінченні першого просочування статор виймають з ванни, встановлюють на решітку для стікання з нього залишку лаку і завантажують в піч для сушки. Число вказаних просочувань і сушок звичайно складає дві, а для відповідальних електричних машин і машин, які працюють у важких умовах експлуатації, збільшують до трьох. Після кожного просочування лак видаляють з тих місць, які не повинні лакуватися (вивідні кінці, заточки в корпусі статора та ін.), а поверхню вивідних кінців покривають вазеліновим маслом.

Сушка інфрачервоними променями. Цей метод сушки виконується лампами розжарювання спеціальної конструкції типів ЗС-1, ЗС-2, ЗС-3, в яких 80 – 90% електро - енергії перетворюється в енергію теплового випромінювання. При відсутності спеціальних ламп використовують звичайні лампи розжарювання. В цьому випадку їх живлення виконують напругу до 10 – 15% нижче номінального. Відстань між лампами встановлюють 200 – 250 мм, а між лампами і поверхнею статора (ротора) – 300 – 350 мм. На поверхні обмоток температуру контролюють за допомогою термометрів, закритих кіперною або тафтяною стрічкою. Через 1 – 2 години вимірюють і записують температуру і величину опору ізоляції.

Для прискорення процесу сушки і видалення парив нагріті обмотки обдувають протягом 10 – 15 хвилин через кожні 30 – 40 хвилин періоду сушки.

Компаундування і вакуум-сушка. Компаундуванням називають просочування обмотки рідким бітумом або бітумом, змішаним з маслом і каніфоллю. Компаундування дозволяє отримати високоякісну ізоляцію. На відміну від лаку розріджені маси не потребують використання розчинників і досягається її розігріванням. Тому після застигання маси обмотка виходить більш монолітною з добре заповненими пустотами.

Компаундування виконують під тиском 6 – 8 кПа. Щоб добре видалити вологу і повітря перед компаундуванням використовують сушку під вакуумом. Для компаундування

використовується маса, яка складається з краснодарського бітуму 74%, каніфолі 5% і льняного масла.

Після просочування і сушки обмотки покривають покривним лаком або емаллю (лакують) за допомогою пульверизатора або шляхом занурення у ванну з лаковим складом два або три рази. Обмотки, покриті лаками або емалями пічної сушки, твердіють при температурі 80 – 120°С, лаки і емалі холодної сушки твердіють без нагріву.

 


Читайте також:

  1. Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин
  2. Графоаналітичний розрахунок витрат тепла і повітря на сушіння.
  3. Економічне значення правильного вибору електричного двигуна за потужністю. Класи нагрівостійкості ізоляції обмоток електричних двигунів. Нагрівання і охолодження електродвигунів
  4. Кінетика процесу сушіння.
  5. Матеріальний баланс процесу сушіння.
  6. Особливості сушіння зерна окремих культур
  7. Періодичне сушіння
  8. Побудова струмів первинних та вторинних обмоток трансформатора
  9. Пошкодження обмоток
  10. Пояснення принципу виконання обмоток машин змінного струму.
  11. Прозвонка обмоток однофазного та трифазного асинхронного двигуна




Переглядів: 4790

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин | Пошкодження обмоток

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.