Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прозвонка обмоток однофазного та трифазного асинхронного двигуна

Класс III (D)

Класс I (В)

Опис

1- Модульне виконання

2- Вбудований запобіжник

3- Змінний захисний елемент

О - Насічки на контактних затискух

4- Вказівник «зносу» захисного елемента
О - Насічки на контактних затискух

Обмежувачі імпульсних перенапруг ОПС1 є варісторними розрядниками класів В, С і D з змінними модулями захисту і візуальним контролем з механічним вказівником ступені «зносу» варістора. Середня частина корпуса має прямокутний виріз, в який по направляючим вставляється варісторний модуль. Модуль має бокові пластинчаті виводи, що входять в раствор внутрішньої частини з’єднувальних зажимів. Всередині корпуса модуля розташований дисковий варістор і найпростіший механізм вказівника ступеню «зносу» варісторів від перенапруг.

Металооксидний варістор, що застосовується в модулі, складається з 90% окису цинку, змішаний з керамічною основою, і містить до 10% добавок для отримання спеціальних закриваючих властивостей. Він володіє властивістю практично миттєво знижувати свій опір в тисячі раз при появі його виводах напруги, що перевищує гранично допустиму величину. Завдяки розмірам і масі, варістор здатний при грозовому розряді розсіяти значну енергію.

Грозові мікросекундні імпульсні перенапруги можуть виникати:

- при безпосередньому ударі блискавки в зовнішній ланцюг;

- при косвенном ударі блискавки (електромагнітне поле, що утврюється при цьому індукує напругу в провідниках ланцюгів);

- при ударі блискавки в грунт (створюється різницю потенціалів в системі заземлення);

Комутаційні імпульси перенапруги можуть з’являтися в результаті:

- перемикань в потужніх системах енергопостачання;

- перемикань в системах електропостачання в безпосередній близькості від електроустановок будівель;

- резонансних коливань напруги в електричних мережах із-за перемикань таких приладів, як тирістори;

- пошкоджень в системах, наприклад, при коротких замиканнях на землю.

Таким чином, в зв’язку з поширенням різноманітної побутової електронної техніки і компьютерів, захист від імпульсних перенапруг є важливною складовою частиною системи електробезпеки і набуває все більше значення.

Особливості, переваги:

Модульне виконання зі стандартними розмірами і установкою на DIN-рейку.

Вбудований запобіжник для захисту від надструмів.

Зміннийзахисний елемент (варисторний модуль).

Візуальний указатель «зноса» змінного захисного елемента.

Насічки на контактних затискух - попереджують перегрів и оплавлення проводів за рахунок більш щільного і більшого за площею контакта. При цьому знижується перехідний опір контакта і, як наслідок, втрати. Крім того, збільшується механічна стійкість з’єднання.

Принцип дії 0ПС1

Всередині корпуса модуля розташований дисковий варистор і механізм указателя ступеню зносу варистора. Варистор включається паралельно обладнанню, що захищається. При відсутності імпульсних напруг струм через варистор надзвичайно малий, і тому варистор в цих умовах представляє собой ізолятор. При виникненні імпульса перенапруги варистор в силу нелінійності своєї харак­теристики різко зменьшує свій опір до долей Ома і шунтує навантаження, захищаючи її і розсіюючи поглинуту енергію в вигляді тепла.

Через варистор короткочасно може протікати струм, що досягає декількох тисяч ампер. Так як варистор практично безінерційний, то післе прохождення імпульса струму він знову набуває дуже великий опір. Таким чином, включення варистора паралельноелектрообладнанню не впливає на його работу в нормальних умовах, але знижує імпульси перенапруги добезпечної величини, що повністю забезпечує збереженість навіть ослабленої ізоляції.

Рекомендації по створенню захисту від перенапруг

Застосування обмежувачів перенапруги визнано ефективним, і в теперішній час на їх основі розроблена і застосовується зонна концепція захисту від перенапруг. Ця концепція передбачає триступінчату схему включення захисних пристроїв всередині приміщення.

В кожній зоні застосовується свій клас обмежувача перенапруг.

Захист від прямих ударів блискавки в систему блискавкозахисту будівлі або ЛЕП. 0ПС1 встановлюються на вводі в будівлю в вводно-розподільчому пристрої (ВРУ) або головному розподільчому щиті (ГРЩ).

(Класс II (С)

Захист струморозподільчої мережі об’екта від комутаційних перешкод або як другая ступінь захисту при ударі блискавки. 0ПС1 встановлюються в розподільчому щиті.

Захист споживачів від остаточних кидків напруг, захист від диференціальних (несиметричних) перенапруг, фільтрація високочастотних перешкод. 0ПС1 встанавлюються безпосередньо біля споживача.

 

Обмежувачі перенапруги ETINEC─WENT призначені для захисту електричних мереж від перенапруги внаслідок атмосферних розрядів і перехідних комутаційних процесів, об’єднує в своєму корпусі два типи обмежувачів ─ тип В і тип С. Перевага обмежувачів серії ETINEC─WENT ─ компактне виконання і низька вартість по відношенню до роздільного застосування типу В і С.

тип ETINEC─WENT TNC-S

 

 

тип ETINEC─WENT TNC

 

 

З’єднання деталей і вузлів електричних машин.

14.1.Особливості будови електричних машин змінного струму

14.3. Техніка безпеки при виконанні роботи.

Всі електричні машини діляться на машини змінного і постійного струму. Машини змінного струму діляться на синхронні і асинхронні. Асинхронні двигуни поділяються на асинхронні двигуни з фазним ротором і асинхронні двигуни з короткозамкнутим ротором. Найбільше поширення одержали асинхронні двигуни з короткозоамкнутим ротором потужністю до 100 кВт. У народному господарстві країни вони становлять 92% загальної потужності електричних машин, а кількість їх приблизно 98%.

Принцип дії асинхронного трифазного двигуна з короткозамкнутим ротором.

При обертанні магніту у напрямку, зазначеному стрілками, короткозамкнений виток аб перетинається магнітним потоком. У витку створюється індукційний струм, напрямок якого визначають за правилом правої руки (ураховується відносний рух витка). Магнітні поля індукційного струму й обертового магніту взаємодіють між собою, у результаті чого на виток діють сили F\ й F2, напрямок яких визначають за правилом лівої руки. Під дією цих сил виток обертається в тому ж напрямку, що й магнітне поле. Швидкість обертання витка менше швидкості обертання магнітного поля (інакше магнітний потік, що перетинає виток, не був би змінним, і у витку не виникав би індукційний струм). Тому обертання витка відносно поля є асинхронним.

В асинхронному двигуні обертове магнітне поле створюється в результаті проходження трифазного струму по трьох нерухомих фазах статора, розташованим під кутом 120° по відношенню один до одного.

Ротор у даного двигуна короткозамкнений. Трифазні асинхронні електродвигуни широко застосовуються в промисловості й у сільському господарстві.

Швидкість обертання магнітного поля асинхронного двигуна називається синхронною швидкістю

Будова трифазного асинхронного електродвигуна з короткозамкненим ротором:

1 — вал; 2 — кульковий підшипник; 3 — підшипниковий щит; 4 — сердечник ротора; 5 — обмотка статора; 6 — сердечник статора; 7 — станина, 8 — стрижні обмотки ротора; 9 — лопаті повітряного вентилятора; 10 — коробка зажимів з виводами обмотки статора; // — пластина сердечника статора; 12 — пластина сердечника ротора.

Швидкість обертання ротора (асинхронна швидкість) нормально навантаженого двигуна на 3—5% менше синхронній швидкості.

Технічна характеристика трифазних асинхронних двигунів

Асинхронні двигуни характеризуються номінальною потужністю, номінальною напругою, номінальним струмом в обмотці статора, швидкістю обертання ротора, к.к.д., коефіцієнтом потужності (соsφ), величиною пускового струму (пусковий струм в 3—5 разів більше номінального), габаритами й вагою.

Типи асинхронного електродвигуна мають різні позначення: А — у чавунному захисному корпусі; алюмінієвому захисному корпусі; АТ — у чавунному корпусі. що обдувається; АОЛ — в алюмінієвому корпусі, що обдувається. Схеми обмоток і виводи. Асинхронні й синхронні електродвигуни трифазногоструму мають з'єднання обмоток статора, як правило, у зірку, але можутьбути з'єднані й у трикутник.

Схеми з'єднання й позначення виводів обмоток одношвидкісних електродвигунів наведені на мал.

Виводи обмоток статора позначаються буквою С, при пом при з'єднанні в зірку початку обмоток позначають: першої фази — С1, другий — С2, третьої — СЗ, а кінці обмоток— відповідно С4, С5 і С6. Нульову крапку позначають О. При з'єднанні трикутником перший затискач позначають С1, другий — С2, третій — СЗ. Виводи багатошвидкісних двигунів позначають аналогічно, тільки попереду додають цифру, що відповідає числу полюсів, наприклад для чотирьох полюсів — 4С1, 4С2, 4СЗ, для шести — 6С1, 6С2, 6СЗ і т.д.

На мал. 9.7 наведені схеми внутрішніх з'єднань і позначення виводів для електродвигунів і генераторів постійного струму. Виводи якоря позначають Я1 (початок) і Я2 (кінець), компенсаційні обмотки — відповідно ДО1 і ДО2, обмотки додаткових полюсів — Д1 і Д2, послідовної обмотки збудження — С1 і СЗ, паралельної обмотки збудження — Ш1 і Ш2, пускової обмотки — П1 і П2, зрівняльної обмотки (або проведення) — В1 й В2, обмоток особливого призначення — 01 й 02; 0,1 й 04 і т.д.

Електричнамашина складаєтьсяз нерухомої частини, названоїстатором, і обертової частини, називаної ротором, а в машинах постійного струму — якорем.

Основним елементом статора являється станина (корпус),зроблена зі сталі, чавуну, алюмінієвого сплаву, із клемною коробкою для приєднання до електромережі. У машинах змінного струму в станину звичайно запресовують сердечник, що збирає з тонких штампованих аркушів електротехнічної сталі, покритих шаром лаку. В аркушах виштамповують пази для укладання в них обмотки. У машинах постійного струму до станини прикріплюють болтами полюси з обмоткою, які збирають звичайно з аркушів конструкційної сталі товщиною 2—4 мм. Станина й ротор з'єднані підшипниковим щитом з підшипниками. В асинхронних електродвигунах з фазним ротором, синхронних генераторах і машинах постійного струму до щитів кріплять щіткотримачі й інші елементи.

Ротор або якір складається зі сталевого вала, на який насаджений сердечник з пазами для обмотки і колектори для машин постійного струму або контактних кілець для асинхронних двигунів з фазним ротором.

Пази статора або ротора бувають відкритими, напіввідкритими й закритими. Їх ізолюють і після укладання обмотки заклинюють. Особливо важливо це для обмотки ротора, тому що при його обертанні з великою швидкістю під впливом відцентрової сили обмотка може бути виштовхнута з пазів. Обмотку статорів машин змінного струму звичайно виконують у вигляді котушкових груп, які укладають у пази сердечника. Група складається з котушок, котушка - з одного або декількох витків, котушки з'єднують послідовно, а котушкові групи - послідовно або паралельно.

Обмотка якоря машини постійного струму складається з котушок (секцій), які мають один або кілька витків. Кінці секцій припаюють до колектора.

Обмотки бувають петлевими й хвильовими, одношаровими й двошаровими, фазними й короткозамкненими. Петлеві обмотки широко застосовують для статорів змінного струму і якорів машин постійного струму, хвильові - для фазних роторів асинхронних двигунів.

У двошарових обмотках один шар лежить на дні паза, іншої під клином.

Короткозамкнена обмотка (біляча клітка) широко використається для роторів асинхронних двигунів. Ця обмотка складається зі стрижнів, з'єднаних по торцях.

Включення в мережу трифазних асинхронних двигунів

Підготовка до пуску й включення електродвигуна в мережу виконуються в наступному порядку:

1. Визначають виводи, що належать однієї й тій же фазі; це виконують за допомогою омметра, авометра або контрольної лампи; виводи маркірують.

2. Визначають початки й кінці фаз; якщо при включенні фази аб у мережу вольтметр не покаже наявності напруги, те г і д є або початками, або кінцями фаз (приймається умовно); якщо ж вольтметр покаже наявність напруги, то вивід г є, наприклад, початком, а вивід д— кінцем; виводи маркірують; збирають ланцюг за схемою, показаної на малюнку і подібним же образом визначають початок і кінець фази аб.

3. Фази статора з'єднують між собою в зірку або в трикутник.

4. Приєднують до затискачів електродвигуна проведення (кабель) через пусковий пристрій, наприклад: рубильник, магнітний пускач і т.п.

5. Включають електродвигун у мережу за допомогою пускових апаратів. Для зменшення величини пускового струму двигун нерідко включають у мережу, з'єднавши обмотку статора в зірку, а потім, якщо потрібно, перемикають її в трикутник.

Для зміни напрямку обертання вала двигуна (реверсування) потрібно поміняти місцями два лінійних проведення, за допомогою яких двигун підключають до мережі.

Схеми ланцюгів для визначення початків і кінців фаз статора.

Вивчення принципу роботи електродвигунів та електроприводів з асинхронним двигуном.

15.1. Призначення, будова і принцип дії електроприводів.


Читайте також:

  1. Аналіз трифазного з’єднання з урахуванням опорів лінійних проводів
  2. Будова і принцип дії трифазного асинхронного двигуна
  3. Вибір і визначення магнітної індукції в елементах двигуна.
  4. Визначення номінальної потужності ел. двигуна.
  5. Визначення потужності електродвигуна місильно-перемішувального обладнання
  6. Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин
  7. До чого призводить зниження напруги на затискачах електродвигуна понад допустимі норми?
  8. Економічне значення правильного вибору електричного двигуна за потужністю. Класи нагрівостійкості ізоляції обмоток електричних двигунів. Нагрівання і охолодження електродвигунів
  9. Ефективні показники двигуна.
  10. З'єднання споживачів зіркою. У загальному випадку несиметричного навантаження активна потужність трифазного приймача дорівнює сумі активних потужностей окремих фаз
  11. З'єднання споживачів трикутником. У загальному випадку несиметричного навантаження активна потужність трифазного приймача дорівнює сумі активних потужностей окремих фаз
  12. Загальна будова і робота двигуна внутрішнього згорання




Переглядів: 2219

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Будова контактора | Приклад схеми включення електроприводу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.