Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розрахунки при проектуванні та конструюванні

Роботоздатність та її основні критерії

Роботоздатність - стан об'єкта (споруди, машини, деталі і т.ін.), при якому він здатний нормально виконувати задані функції з параметрами, установленими нормативно-технічною документацією (стандартами, технічними умовами і т. ін.. Основними критеріями роботоздатності деталей машин є міцність, жорсткість, стійкість проти спрацювання, вібростійкість, теплостійкість та ін.

Міцність – здатність деталі чинити опір руйнуванню - оцінюється за номінальними допустимими напругами, за коефіцієнтами запасу міцності та ймовірністю безвідмовної роботи (статичними запасами міцності). Міцність є головним критерієм роботоздатності переважної більшості деталей.

Жорсткість – здатність деталей чинити опір зміні форми та розмірів під навантаженням.

Розрахунки на стійкість проти спрацьовування передбачають забезпечення рідинного тертя, а це можливе лише при наявності товщини шару мастила, який більший суми мікронерівностей і відхилень форми контактних поверхонь.

Вібростійкість – здатність конструкцій працювати в потрібному діапазоні режимів без недопустимих коливань. Оскільки існує тенденція зростання швидкостей машин, то явища коливань стають все небезпечнішими, відтак розрахунки на вібростійкість все актуальнішими.

Теплостійкість – важливий критерій роботоздатності багатьох елементів машин, що полягає у здатності їх не втрачати своїх експлуатаційних показників при змінах температури, оскільки робота багатьох машин супроводжується виділенням теплоти, що пов'язане з робочим процесом в машині та тертям у рухомих спряженнях їхніх деталей. Надмірне тепловиділення знижує роботоздатність деталей машини і погіршує якість їх роботи.

 

Проектуючи машину, конструктор опирається перш за все на розрахунки, які допомагають йому встановити технічну характе­ристику, кінематичні та силові параметри, розміри і форму деталей, запас міцності, довговічність, виходячи з умов експлуатації і величин зовнішніх навантаг. Оскільки конструкція цілком залежить від результатів розрахунків, то тут можна говорити про єдність процесів розрахунку і конструювання та взаємозалежність їх, проте провідними є розрахунки, бо вони вказують шляхи отримання найкращого технічного результату.

Проектуючи машину або її елементи, конструктор використовує такі види розрахунків:

– геометричні (розрахунок розмірних ланцюгів, координат, проміжків);

– кінематичні (розрахунок переміщень, швидкостей, прискорень, передатних чисел кінематичних ланцюгів та ін.);

– динамічні (розрахунок навантажень деталей і їхніх змін у часі);

– розрахунки на міцність та жорсткість (визначення напруг та деформацій елементів машини в робочих режимах);

– енергетичні (розрахунки затрат енергій, параметрів енергетичного балансу);

– техніко-економічні (розрахунки продуктивності, вартості, ефективності використання).

Той чи інший розрахунок виконується за такою схемою:

а) підбір вихідних даних для розрахунку;

б) складання розрахункової схеми;

в) визначення основних критеріїв роботоздатності об'єкта розрахунку;

г) безпосереднє виконання розрахунку;

ґ) формулювання висновків.

Розрахунки на міцність та жорсткість залежно від їх місця в усьому процесі проектування і конструювання поділяють на проектні та перевіркові.

Проектні розрахунки використовують для визначення вихідних розмірів деталей чи їхніх елементів, користуючись в переважній більшості випадків спрощеною методикою. Розміри, здобуті в проектному розрахунку, це основа для вибору форми деталі та її конструктивних елементів і подальшого зв'язку з іншими деталями у вузлі машини.

Перевіркові розрахунки є обов'язковими і найточнішими. Вони виконуються за необхідними критеріями роботоздатності на кінцевих етапах проектування і конструювання для всіх відповідальних деталей машин. Якщо форма і розміри деталі не відповідають критеріям міцності чи жорсткості, то змінюють її розміри або конструкцію і повторюють розрахунок. Для деталей високого ступеня відпові­дальності або деталей складної форми з точно не встановленим характером навантаження доцільно проводити експериментальну перевірку розрахунків. Це досягається проведенням випробувань дослідних зразків машин.


Читайте також:

  1. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  2. АКТУАРНІ РОЗРАХУНКИ
  3. Актуарні розрахунки
  4. Безготівкові розрахунки
  5. Безготівкові розрахунки із застосуванням платіжних доручень, платіжних вимог-доручень, платіжних вимог
  6. Безготівкові розрахунки фізичних осіб розрахунковими чеками
  7. Безготівкові та готівкові розрахунки
  8. В. Розрахунки через Інтернет
  9. Взаємні розрахунки між бюджетами.
  10. Взаєморозрахунки з контрагентами та податковий облік: основні принципи
  11. Визначення напору насоса при проектуванні
  12. Вплив фьючерсних бірж на ціноутворення та фінансові розрахунки




Переглядів: 1219

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна класифікація деталей машин | Короткі відомості про матеріали

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.