Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мистецтво слухати

26 (372-392), 27 (219-231), 3 (76-85), 12, 14, 30

План

1. Етикет ділових зустрічей, бесід.

2. Культура нарад і переговорів.

3. Правила використання електронних засобів зв’язку.

Рекомендована література:

 

 
 


Міні-лексикон: ділова зустріч, ділова бесіда, нарада, презентація, переговори, телефонні розмови, автовідповідач, факс, електронна пошта.

 

 

1. Етикет ділових зустрічей, бесід

 

 
 
Ділова зустріч – спілкування з метою обміну думками, інформацією двох або групи людей

 


Пропозиція про зустріч

 
 

 


Письмово Усно

 

● відрекомендуватись

● нагадати, де і за яких обставин зустрічались

● обґрунтувати причину зустрічі

● показати, чим ви можете бути корисні, вигідні

● запропонувати час і місце зустрічі

 

Поведінка хазяїна кабінету, де проходить зустріч

 

 

● Хазяїн встає із-за столу

● За бажанням вітає рукостисканням

● Пропонує присісти

 

 

Х

       
   


Г

Х

Х

 
 

 

 


Поведінка гостя

 

 

Правила «дванадцяти» (за Енн Мері Собат)

 

¨ Перші дванадцять слів повинні бути словами подяки за призначену зустріч.

 

¨ Перші дванадцять кроків повинні бути енергійними, рішучими, упевненими.

 

¨ Перші дванадцять дюймів (≈ 31 см) – зачіска, обличчя, шия, прикраси, комірець, краватка – повинні бути акуратними.

 

¨ Останні дванадцять дюймів від підлоги повинні бути презентабельними (взуття, панчохи, шкарпетки).

 

 

 
 
Ділова бесіда – це усний контакт між співробітниками, які мають необхідні повноваження з боку своїх організацій для прийняття рішень

 

 

 
 

 

 


«В конкурентній ситуації»

Ділова бесіда
В

И

Д

«Під натиском співрозмовника»
И

 

 
 
Бесіда-виклад

 

 


Функції ділової бесіди:

 

1. Спілкування професіоналів з однієї ділової сфери.

2. Спільний пошук, висунення та оперативна розробка ідей та задумів.

3. Контроль та координація початих ділових заходів.

4. Підтримка ділових контактів.

5. Стимулювання ділової активності.

 

Основні етапи ділової бесіди

 


СИСТЕМА ПІДГОТОВКИ ДО ДІЛОВОЇ БЕСІДИ

 

СИСТЕМА ПОПЕРЕДНЬОГО АНАЛІЗУ СПІВРОЗМОВНИКА

 

 

 
 

 

 


Хто наш Чого він хоче? Які пробле- Що я можу і Як обґрунтувати Чого я очі-

співрозмовник? Очікувані реак- ми його хвилю- повинен сказа- свої докази спів- кую від

Що він ції під час ють? ти співрозмовнику розмовникові? співрозмовника?

прикриває? бесіди

· Система, в якій він знаходиться. Його оточення і спілкування. · Особливості, упередження, основні принципи, хобі · Бажання, потреби, обмеження · Інші співрозмовники та їх взаємна залежність · Позиція щодо теми бесіди · Опір і реакція · Зауваження і стриманість · Первинні мотиви бесіди · Вторинні мотиви бесіди · Де виникають проблеми? · Про які проблеми йде мова? · В якій формі вони висуваються? · Коли проявляються? · Співвідношення виникаючих і існуючих проблем · Що буде досяг­нуто при їх вирі­шенні? · Відобразити співрозмовнику картину ситуації, пов’язаної з діловою бесідою · ● Об’єкти бесіди · ● Допомога і підтримка в певних ситуаціях · Стратегія і тактика · Структура ділової бесіди · Доказова аргументація · Специфічні вимоги, що виникли в даний момент. Врахування індивідуальних властивостей співрозмовника · Допоміжні засоби · Цілі ділової бесіди (передача інформації, пошук нових напрямів, розширення впливу, вирішення певних проблем · Зв’язок із попередніми та наступними діловими бесідами · Підтримування стосунків із співрозмовником · Що підкреслити і чого уникати під час бесіди?

 

 


Засоби початку бесіди

 

   
 
 
 
 
 
 
 

 


Рекомендації щодо початку бесіди:

 

 

· стислі, змістовні та чіткі вступні фрази

· звертання до співрозмовника на ім’я та по батькові

· відповідний зовнішній вигляд

· прояв поваги до особи співрозмовника, уваги до його думок та інтересів

· звертання з порадою

· позитивні зауваження щодо ділової репутації, зразкової організації праці, оснащеності робочих приміщень, інтер’єру

· «Ви–підхід», тобто вміння співрозмовника, який веде бесіду, поставити себе на місце іншого для того, щоб його зрозуміти.

 

       
   
Це процес спілкування між нами і співрозмовником, у ході якого ми прагнемо створити для себе і для співрозмовника достатню інформаційну базу для наступної фази бесіди – аргументування
 
 

 


Елементи цього етапу:

 

♦ інформування співрозмовника

♦ постановка запитання

♦ вміння слухати співрозмовника

♦ спостереження за реакціями співрозмовника

 

 

Техніка постановки запитань

 

 


За допомогою запитань ми максимально актуалізуємо нашого співрозмовника, надаємо йому можливість самоствердження.

 

Розподіл типів запитань за етапами

процесу передачі інформації

 


Початок нової проблеми Збір інформації Закріплення інформації Визначен­ня нового напрямку руху Початок нової проб­леми  
         
● Відкриті ● Риторичні ● Для обмір­ковування  
● Так/Ні ● Переломні ● Так/Ні  
       

 

 

Психологи визначають вміння слухати як один із найважливіших засобів спілкування. Якщо ми не розуміємо як слід намірів та побажань свого співрозмовника, то ми не тільки марнуємо дорогоцінний час, але й втрачаємо можливість досягти порозуміння.

♦ ніяких побічних думок

♦ слухаючи, не потрібно обмірковувати наступне запитання і готувати контраргументи

♦ звертайте увагу на реакцію співрозмовника

♦ використовуйте візуальний контакт

 

 


Існує 12 риторичних та 12 спекулятивних методів аргументування. Спекулятивні методи становлять нериторичні й непрофесійні хитрощі, які використовуються для введення співрозмовника в оману. Їх необхідно знати, але бажано не використовувати. На відміну від спекулятивних, риторичні методи допускаються під час бесід, дискусій.

 

       
   
 
 

 


2. Культура нарад і переговорів.

 

 
 
Ділова нарада – зустріч управлінського персоналу, співробітників, під час якої відбувається обмін думками, поглядами, приймаються рішення

 


Наради як спосіб колективного вирішення проблем – одна з важливих форм організації трудової діяльності: керівники і спеціалісти витрачають на такі заходи 20–30% робочого часу. Однак, як свідчить досвід, сьогодні вони не завжди приносять очікуваний ефект через неправильну технологію їх організації та проведення.

 

Основні недоліки національного стилю


Читайте також:

  1. Австрії: мистецтво повсякденного життя.
  2. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  3. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.
  4. Архітектура та мистецтво
  5. Архітектура та образотворче мистецтво
  6. Архітектура та образотворче мистецтво
  7. Архітектура та образотворче мистецтво Київської Русі
  8. Архітектура та образотворче мистецтво.
  9. Архітектура та образотворче мистецтво.
  10. Архітектура. Образотворче мистецтво
  11. Архітектура. Образотворче мистецтво.
  12. БЕСІДИ ПРО ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО




Переглядів: 1237

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обставини | Проведення нарад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.