Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Видатки бюджету на надання громадянам адресної субсидії.

Види і склад видатків на соціальний захист населення

Фінансування установ і заходів по соціальному забезпеченню.

Видатки бюджету на надання громадянам адресної субсидії.

Види і склад видатків на соціальний захист населення

Заняття 4

Тема:4 Склад і структура видатків державного бюджету України

Форми і методи соціального захисту населення повинні забезпечити кожного громадянина життєво необхідними потребами не нижче прожиткового мінімуму. Особливістю соціального захисту є його адресна спрямованість, тобто соціальна допомога повинна надаватися тим громадянами і в таких обсягах, яких вони потребують.

Основними видами соціального забезпечення і захисту населення є:

- пенсійне забезпечення;

- соціальне страхування;

- пільги ветеранам війни та праці;

- допомога сім’ям з дітьми;

- інші види соціальної допомоги;

- пенсії військовослужбовцям та особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ;

- утримання установ соціального забезпечення;

- інші види.

Основними джерелами фінансування соціального забезпечення і соціального захисту населення є соціальні та благодійні, а також бюджетні фонди.

Видатки бюджетів на соціальний захист і соціальне забезпечення включають:

- виплату пенсій та допомоги;

- пільги ветеранам війни та праці;

- допомогу сім’ям з дітьми;

- інші види соціальної допомоги;

- пенсії військовослужбовцям та особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ;

- видатки на дитячі заклади-інтернати;

- видатки на притулки для неповнолітніх;

- видатки на програми соціального захисту неповнолітніх;

- видатки на будинки-інтернати для престарілих і інвалідів;

- кошти бюджету, що передаються до фонду України соціального захисту інвалідів;

- видатки на молодіжні програми;

- видатки на інші заклади та заходи в галузі соціальної політики.

 

Одним з видів державної соціальної допомоги є надання громадянам щомісячної адресної безготівкової грошової субсидії для відшкодування витрат на плату за користування житлом або його утримання та комунальні послуги (водо-, тепло, газопостачання, водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот), а також один раз на рік субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Житлова субсидія є безповоротною та її отримання не пов’язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.

Надання населенню житлових субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу та палива провадиться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року №848, зі змінами та доповненнями, нової редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 1997 року №1050 “Про заходи щодо подальшого вдосконалення надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”.

Згідно з чинним законодавством житлові субсидії видаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо (в межах норм споживання) і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового процента платежу. При цьому норма володіння чи користування загальною площею житла та нормативи користування комунальними послугами встановлюються, виходячи з 21 кв. метра на кожного прописаного у житловому приміщенні (будинку) та додаткового 10,5 кв. метра на всіх прописаних, а для громадян, які проживають в однокімнатній квартирі, - на загальну площу незалежно від розміру квартири.

За умови призначення житлової субсидії, громадяни, прописані у житловому приміщенні (будинку), сплачують 20% середньомісячного або річного сукупного доходу.

Якщо у житловому приміщенні (будинку) прописані і проживають тільки пенсіонери, які не працюють, та інші непрацездатні громадяни, джерелом існування яких є лише соціальні виплати, або якщо у складі прописаних є неповнолітні діти, інваліди першої та другої групи і середньомісячний сукупний дохід на одного прописаного у житловому приміщенні (будинку) не перевищує вартісної величини межі малозабезпеченості, розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування загальною площею житла і нормативів користування зазначеними послугами за умови призначення житлової субсидії становить 15% їх середньомісячного або річного сукупного доходу.

Розрахунок субсидій за встановленими процентами сукупного доходу провадиться лише у разі звернення громадян за їх призначенням або у разі підтвердження громадянами права на отримання субсидії на новий термін.

Розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання і розмір субсидій визначаються окремо за кожний вид послуг пропорційно до його частки у загальній сумі вартості цих послуг. У разі, коли протягом терміну призначення субсидії фактична плата за окремий вид послуг змінюється, перерахунок розміру витрат та розміру субсидій на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання здійснюється лише за цим окремим видом послуг. Якщо обсяг витрачання води, тепла, газу та електроенергії вимірюється засобами їх обліку, у разі підтвердження права на отримання субсидії на наступний термін розмір витрат громадян на оплату житлово-комунальних послуг (20 чи 15% середньомісячного сукупного доходу прописаних у житловому приміщенні (будинку) зменшується на 1%, але не більше ніж на 5% відповідно за кожні 10% зменшення загальної суми вартості фактично використаних послуг у попередньому періоді проти суми їх вартості за встановленими нормами споживання.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на основі середньомісячного, а для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – річного сукупного доходу сім’ї. Розмір середньомісячного сукупного доходу для призначення субсидії обчислюється, виходячи з даних про доходи всіх членів сім’ї за три календарні місяці, що передують місяцю звернення за житловою субсидією. Розмір річного сукупного доходу визначається шляхом множення визначеного середньомісячного сукупного доходу на 12.

До сукупного доходу включаються: нарахована заробітна плата, в тому числі за роботу понаднормову, в святкові і вихідні дні та сумісництвом; процентні надбавки і щорічна винагорода з фонду матеріального заохочення за річними підсумками роботи підприємства, установи чи організації; інші грошові виплати, які мають систематичний характер (доплати за роз’їзний і рухомий характер роботи тощо, крім виплат на відрядження і підйомних); стипендії, пенсії, допомога на навчання, безпосередньо отримана особою від підприємства, установи чи організації, за винятком коштів, отриманих на умовах позички, кредитів; доходи від підприємницької діяльності, особистого підсобного господарства; інші доходи, які підлягають оподаткуванню відповідно до чинного законодавства.

У разі відсутності доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, або місячний дохід менший за неоподатковуваний мінімум доходів громадян, у розрахунок житлової субсидії за кожний такий місяць включається місячний дохід, що дорівнює одному неоподатковуваному мінімуму доходів громадян.

Законодавством передбачено такі терміни надання житлових субсидій:

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг – призначається на шість місяців, а на оплату природного газу, що споживається на індивідуальне опалення, - на опалювальний період, починаючи з місяця звернення за її призначенням;

Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – призначається один раз на календарний рік за особистим звернення громадян;

Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг – надається на календарний рік (при цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного року).

Розрізняють кілька алгоритмів розрахунків за певними видами житлових субсидій:

1) визначення розміру субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг здійснюється у такій послідовності:

- середньомісячний сукупний дохід та обов’язкова частка плати за житлово-комунальні послуги у цьому доході;

- загальний місячний розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норми забезпеченості житлом і встановлених нормативів користування комунальними послугами у конкретному населеному пункті;

- розмір субсидії як різниця між вартістю плати за житлово-комунальні послуги у межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів споживання комунальних послуг і сумою визначеного обов’язкового платежу;

2) визначення розміру субсидій для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива здійснюються у такій послідовності:

- річний сукупний дохід громадян, прописаних у жилому приміщенні (будинку) і обов’язкова частка плати за скраплений газ, тверде і рідке пічне побутове паливо у цьому доході;

- розмір плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах встановлених норм споживання;

- розмір субсидій, як різниця між вартістю плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах норм споживання і сумою визначеного обов’язкового платежу;

3) визначення розміру субсидій для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і житлово-комунальні послуги здійснюється у такій послідовності:

- річний сукупний дохід і обов’язкова частка плати за скраплений газ, тверде і рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у цьому доході;

- розмір плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах встановлених норм споживання;

- розмір субсидії як різниця між вартістю плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і комунальні послуги на календарний рік у межах норм споживання і сумою визначеного обов’язкового платежу;

- розмір щомісячної субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

4) для призначення субсидій за розрахунковими нормами розрахунок щодо визначення розміру субсидії здійснюється в такій послідовності:

- сукупний дохід і обов’язкова частка плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і житлово-комунальні послуги;

- вартість розрахункової норми для призначення субсидії залежно від кількості прописаних на житловій площі та послуг, які надаються;

- розмір субсидії як різниця між розрахунковою вартістю житлово-комунальних послуг і сумою визначеного обов’язкового платежу.

Розмір призначеної субсидії не може перевищувати розмір житлово-комунальних платежів. При цьому головною умовою є обов’язкова сплата визначеного процента платежу самим власником або наймачем житла.

Порядок призначення житлових субсидій:

1) до відділів (управлінь) субсидій подаються: заява; склад прописаних у житловому приміщенні та доходи кожного з прописаних згідно із встановленими формами; відомості про забезпечення жилою площею та комунальними послугами;

2) субсидії призначаються за умови пред’явлення розрахункових книжок, квитанцій або аналогічних документів про фактичну оплату житлово-комунальних послуг за попередній період (у разі виявлення такої заборгованості субсидія призначається за умови укладення угоди про її погашення);

3) для нарахування субсидій використовуються дані про доходи та розміри платежів, одержані від органів соціального захисту населення, служб зайнятості населення, житлово-експлуатаційних та інших підприємств і організацій.

Кошти, що були надміру перераховані за призначеними субсидіями, повертаються у разі:

- виявлення свідомого подання документів з недостовірними відомостями (приховування заробітку чи іншого доходу, подання фальшивих документів тощо);

- виявлення неправильних відомостей у довідках про доходи, виданих юридичними особами;

- виявлення помилки в розрахунку розміру призначеної субсидії.

У разі виявлення при перевірках документів із недостовірними відомостями (за вини громадян) відділи (управління) субсидій вживають таких заходів:

- припиняють надання субсидії і позбавляють права на її призначення на наступний термін;

- повідомляють рекомендованим листом отримувачів житлової субсидії про припинення надання такої, необхідність і терміни повернення в подвійному розмірі надміру виплачених коштів;

- при порушенні встановлених термінів повернення подають позовні заяви до суду про примусове стягнення у подвійному розмірі надміру виплачених коштів;

- повідомляють надавачів послуг про припинення надання субсидії.

Терміни повернення надмірну виплачених коштів встановлюються відділом субсидій диференційовано в кожному конкретному випадку (виходячи з матеріального становища отримувача субсидії), але не менше одного місяця з дня отримання повідомлення.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. III. Виконання бюджету
  3. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  4. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  5. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  6. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  7. Банківська діяльність у сфері надання фінансових послуг
  8. Банківська діяльність у сфері надання фінансових послуг.
  9. Бюджет – загальне поняття, що об’єднує різноманітні фінансові документи, які включають заплановані доходи і державні видатки на відповідний період.
  10. Бюджетна класифікація видатків та кредитування бюджету
  11. Бюджетна класифікація доходів бюджету
  12. Бюджетна класифікація фінансування бюджету




Переглядів: 1085

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Стан населення України в наші дні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.