Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Комплементарний тип взаємодії неалельних генів

Методика розв’язання задач при взаємодії неалельних генів

 

1. Записати словами умову задачі у вигляді схеми схрещування.

2. За розщепленням у F2 визначити тип взаємодії генів. Розщеплення у F2 визначити за формулами:

а) (А + В + С + Д ): 16 = х, де А, В, С, Д – значення класів розщеплення;

б) А/х : В/х : С/х : Д/х – за цим співвідношенням визначити тип взаємодії неалельних генів.

3. Визначити, який ген відповідає за ту чи іншу ознаку.

4. Записати фенотиповими радикалами розщеплення у F2 .

5. Визначити генотип F1, який завжди є полігетерозигота.

6. Визначити генотипи батьків, які завжди є чисті лінії і в результаті їх схрещування ми повинні одержати F1

Приклади розв¢язання задач

1.При схрещуванні двох карликових рослин кукурудзи було отримане потомство нормальної висоти. У F2 від схрещування між собою рослин F1 було отримано 452 рослини нормальної висоти та 352 карликові. Визначте генотипи батьків. Поясніть отримані результати.

Розв¢язання: Р карл. х карл.

F1 норм.

F2 452 норм.: 352 карл.

З¢ясуємо тип взаємодії генів за розщепленням у F2 :

(452 + 352 ) : 16 = 50,25

452/50,25 : 352/50,25 = 9 : 7 – ознака контролюється дигенно, за типом власне комплементраної взаємодії неалельних генів.

 

9 норм. : 7 карл.

9 А_В_ : (3 А_bb + 3 ааВ_+ 1 ааbb). Звідси

А_bb - карл.; ааВ_ - карл.; Ааbb - карл.; А_В_ – норм.

Отже, Р карл. (Ааbb) х карл. (ааВВ)

F1 норм. (АаВb)

F2 9 норм. : 7 карл.

9 А_В_ : (3 А_bb + 3 ааВ_ + 1 ааbb).

Відповідь:генотипи батьківських форм: Ааbb та ааВВ; висота рослин кукурудзи контролюється неалельними генами, які взаємодіють за власне комплементарним типом.

2. Від схрещування двох зелених рослин кукурудзи було отримано 78 зелених та 24 білі рослини (альбіноси). При самозапиленні однієї із вихідних зелених рослин отримали 318 зелених і 102 білі рослини; при самозапиленні іншої вихідної зеленої рослини – 274 зелених та 208 білих. Якими є генотипи вихідних зелених рослин? Поясніть результати схрещувань.

Розв¢язання:1) Р зел. 1 х зел. 2

F1 78 зел. : 24 біл.

(78+ 24) : 16 = 6,4

78/6,4 : 24/6,4 = 12 : 4 = 3 : 1

2) Р зел. 1 х зел. 1

F1 318 зел. : 102 біл.

(318 + 102) : 16 = 26,25

318/26,25 : 102/26,25 =12 : 4 = 3 : 1

3) Р зел. 1 х зел. 2

F1 274 зел. : 208 біл.

(274 + 208) : 16 = 30,1

274/30,1 : 208/30,1 = 9 : 7

9 зел. : 7 біл.

9 А_В_ : (3 А_bb + 3 ааВ_+ 1 ааbb)

А_bb - біл.; ааВ_ - біл.; Ааbb - біл.; А_В_ - зел.

Отже, 1) Р зел. 1 (АаВВ) х зел. 2 (АаВb)

F1 3 зел. (А_В_) : 1 біл. (ааВ_)

2) Р зел. 1(АаВВ) х зел. 1 (АаВВ)

F1 3 зел. (А_ВВ) : 1 біл. (ааВВ)

3) Р зел. 2 (АаВb) х зел. 2 (АаВb)

F1 9 зел. : 7 біл.

9А_В_ : (3 А_bb + 3 ааВ_ + 1 ааbb)

Відповідь:генотип однієї із вихідних рослин АаВВ, а іншої – АаВb. Ознака контролюється дигенно, за типом власне комплементраної взаємодії неалельних генів.

3.Як успадковується забарвлення пір¢я в довгохвостих папужок, якщо від схрещування голубих особин з жовтими в першому поколінні всі виявились зеленими, а в другому – 56 зелених, 18 голубих, 20 жовтих, 6 білих ? Визначте генотипи вихідних птахів.

Розв¢язання:Р жовт. х голуб.

F1 зел.

F2 56 зел.:18 голуб.:20 жовт.:6 біл.

(56 + 18 + 20 + 6) : 16 =6,25

56/6,26 : 18/6,25 : 20/6,25 : 6/6,25 = 9:3:3:1.

Отже, забарвлення пір¢я в довгохвостих папужок успадковується дигенно, за комплементарним типом з новоутворенням:

9зел. : 3голуб. : 3жовт. : 1біл.

9А_В_: 3А_bb : 3ааВ_ : 1ааbb.

А_ – голубий; В_ – жовтий; А_В_ – зелений; ааbb – білий.

Отже, Р жовт. (ааВВ) х голуб. (ААbb)

F1 зел. (АаВb)

F2 9 зел. : 3 голуб. : 3 жовт. : 1 біл.

9А_В_: 3А_bb : 3ааВ_ : 1ааbb.

Відповідь: ознака успадковується дигенно, за типом комплементарної взаємодії з новоутворенням. Генотипи вихідних птахів такі: жовтого – ааВВ, голубого – ААbb.

2. При схрещуванні гарбузів з кулястою формою плода між собою у F1 завжди з’являється дископодібна форма плодів, а у F2 спостерігається розщеплення в співвідношенні 9 дископодібних : 6 кулястих : 1 видовжених. Поясніть результати схрещувань.

Розв’язання:Р кул. х кул.

F1 дископод.

F2 9 дископод. : 6 кул. : 1 видовж.

Тут має місце власне комплементарна взаємодія неалельних генів, при якій один із варіантів розщеплення 9:6:1 (генотипи А_bb та ааВ_ мають однаковий фенотиповий прояв, відмінний від фенотипового прояву генотипу ааbb).

А_bb – кул.; ааВ_ – кул.; А_В_ – дископод.; ааbb – видовж.

Тоді Р кул. (ААbb) х кул. (ааВВ)

F1 дископод. (АаВb)

F2 9 дископод. : 6 кул. : 1 видовж.

9А_В_ : (3А_bb + 3ааВ_) : 1ааbb .


Читайте також:

  1. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  2. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  3. Аналізу соціальної взаємодії присвячено чимало наукових теорій.
  4. Важливий механізм адаптації до стресу полягає в зміні зкспрессіі генів
  5. Велике князівство Литовське: Особливості взаємодії давньоруської та литовської культур.
  6. Верховна Рада України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.
  7. Взаємодії тРНК з лігандами
  8. Взаємодія алельних генів
  9. ВЗАЄМОДІЯ НЕАЛЕЛЬНИХ ГЕНІВ
  10. Види тактик взаємодії медіатора з опонентами
  11. Визначення локалізації генів у хромосомах. Генетичні карти.
  12. Внутрішній трудовий розпорядок – порядок поведінки, взаємодії між працівниками на конкретному підприємстві, в установі, організації в процесі здійснення трудової діяльності.




Переглядів: 1267

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВЗАЄМОДІЯ НЕАЛЕЛЬНИХ ГЕНІВ | Полімерний тип взаємодії неалельних генів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.