МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Вмінені витрати - це кількість одного товару, якою треба пожертвувати для збільшення виробництва іншого.
Усвідомлення потреб, прагнення задовольняти їх спонукає людину до дії, зумовлює мотиви її поведінки. У реальній дійсності економічні потреби виступають в формі економічних інтересів. Економічні інтереси – усвідомлення прагнення економічних суб’єктів задовольнити певні потреби, що спонукає їхню господарську діяльність. Об’єкти економічних інтересів – економічні блага (товари, послуги, інформація). Суб’єкти економічних інтересів – індивіди, домогосподарства, колективи, держава, суспільство. Взаємозв’язок потреб та інтересів у тому що економічні інтереси є: - формою вияву економічних потреб; - відображають певний рівень та динаміку задоволення економічних потреб; - спонукають економічні суб’єкти до діяльності для задоволення потреб. Класифікація економічних інтересів суспільства можлива за різними ознаками: а) за суб’єктами: - особисті; - колективні; - суспільні. б) за часом: - поточні; - перспективні. в) за нагальністю та важливістю: - першочергові; - другорядні. г) за об’єктами: - майнові; - інтелектуальні; - фінансові. д) за ступенем усвідомлення: - дійсні; - уявні. Система економічних інтересів завжди суперечлива, їх єдність досягається двома шляхами поєднання: 1)субординоване підпорядкування одних інтересів іншим; 2)координоване узгодження різнобічних інтересів всіх економічних суб’єктів. В командній економіці ігнорувались особисті інтереси та підпорядковувались державним шляхом централізованого директивного планування та ідеологічною пропагандою. Це призвело до зниження мотиваційної поведінки економічних суб’єктів, пригнічення стимулюючої ролі потреб, втрати трудових цінностей, розвитку психології утриманства і економічної залежності від держави. В сучасній ринковій економіці домінує особистий інтерес споживача, що координує інтереси виробника і держави
5. Взаємодія потреб та інтересів як рушійна сила соціально-економічного прогресу. Рушійні сили економічного розвитку – взаємодія потреб та інтересів економічних суб’єктів (рис. 1)
Рис. 1. Сутність і зв'язок понять “інтерес” і “мотив” Потреби у свідомості людини перетворюються на інтерес або мотив спонукальної цільової дії. Мотив від латинського movere означає “приводити в рух”, “штовхати”. Мотив у літературі використовується у значенні усвідомленого спонукання. Спонукання економічних суб’єктів до певних дій породжує конкретний результат у вигляді задоволення, часткового задоволення або незадоволення потреби, утворюючи, таким чином, логічний ланцюжок активної діяльності (рис. 2)
Читайте також:
|
||||||||||||||
|