МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
За походженням негативні чинники поділяють на активні, пасивно-активні та пасивні.Поняття небезпеки і ризику
Потенційними джерелами небезпек є всі об’єкти, системи, предмети, які мають енергію, хімічні та біологічні активні компоненти або властивості, які не відповідають умовам життєдіяльності людини. За своєю природою небезпеки бувають: потенційні(приховані); перманентні (постійні, безперервні); тотальні(загальні, всеохоплюючі). Отже, у світі немає місця і часу, де і коли б людині не загрожували небезпеки. Раніше джерелами небезпек були явища природи, тваринний світ тощо. З часом з’явились небезпеки, створені самою людиною (антропогенного походження) та збудованим нею середовищем (техногенного походження). Підсумовуючи вищезгаданенебезпека – це наслідок дії окремих чинників на людину. Розділяють: уражальні, небезпечні та шкідливі чинники. Уражальні чинники можуть привести до загибелі людини (автомобільна аварія, витік хімічної речовини із резервуара тощо). Небезпечнічинники викликають за певних умов травми або різке погіршення здоров’я (головний біль, погіршення зору, слуху, опіки, травми, тощо). Шкідливі чинники можуть викликати захворювання та зниження працездатності людини як у явній, так і прихованій формі (грип, збільшення кров’яного тиску, тощо). Між небезпечними та шкідливими чинниками немає значної різниці. Один і той самий чинник, залежно від величини та часу дії, може бути небезпечним або шкідливим. Небезпечними та шкідливими чинниками можуть бути предмети (скляні ртутні термометри), засоби (засоби для миття), продукти праці, дії, природнокліматичне середовище (грози, повені, флора, фауна), люди. Гранично-допустимий рівень негативного чинника (ГДР) – рівень чинника, який при щоденній (крім вихідних днів) праці протягом всього трудового стажу не може викликати захворювань або відхилень у стані здоров’я, що виявляються сучасними методами діагностики в процесі роботи або у віддалені строки життя даного чи наступних поколінь. За структурою негативні чинники поділяють на прості (струм, токсичність, пил), складні (аварії, пожежі) та похідні (вибухи). Доактивнихчинників відносять ті, які можуть діяти на людину через різні види енергії. Чинники активної групи поділяються на підгрупи:механічні, термічні, електричні, хімічні, біологічні, психофізичні. До пасивно-активноїгрупи відносяться чинники, які проявляються внаслідок дії самої людини: нерівності поверхонь, похилі підйоми. До групи пасивних чинників відносяться ті, які проявляються опосередковано: корозія матеріалів, накип, недостатня міцність конструкцій, підвищені навантаження на механізми і машини та ін. Формою прояву цих чинників є руйнування, вибухи, аварії. За характером та природою впливу всі небезпечні та шкідливі чинники поділяють на 4 групи. За ГОСТ 12.0.003-74 фактори класифікують на: - фізичні (шум, вібрація, радіація, пил, освітленість, електрострум, частини машин, що рухаються тощо); - хімічні (луги, кислоти, миючі засоби тощо); - біологічні (мікроорганізми, макроорганізми – домашні тварини, велика рогата худоба, миші, пацюки); - психофізіологічні (монотонність праці, підвищена напруженість, стреси, хоча помірний стрес навіть корисний). Негативні наслідки проявлення небезпекиможливі за таких умов: – небезпека реально існує; – людина знаходиться в зоні дії небезпеки; – людина не має достатніх засобів захисту, не використовує їх або ці засоби неефективні. Прояв небезпек відбувається з певних причин. Причина – це збіг обставин, внаслідок яких проявляється небезпека та виникають ті чи інші негативні наслідки: травми, хвороби, що спричиняють інвалідність, і навіть смерть людини. Таким чином, утворюється ланцюг «небезпека – причина – наслідки». Розірвавши ланцюг (тобто ліквідувавши причину), можна уникнути проявлення небезпеки і, відповідно, наслідків. Томуоснова безпечної життєдіяльності – це недопущення проявлення небезпек з негативними наслідками. У випадку реалізації небезпеки можна говорити про відносні показники шкоди. Тому в дисципліні «Безпека життєдіяльності» прийнято наступне визначення ризику: Ризик - це відношення кількості подій з небажаними наслідками (n) до максимально можливої їх кількості (N) за конкретний період часу : Наведена формула дозволяє розрахувати розміри загального та групового ризику.
Читайте також:
|
||||||||
|