Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 2. Класифікація маркетингу.

Тема 2. Класифікація маркетингу

1. Поділення маркетингу на види за різними ознаками.

 

2. Операційний і стратегічний маркетинг.

 

3. Внутрішній і міжнародний маркетинг.

 

4. Промисловий маркетинг і маркетинг споживчого ринку.

 

5. Поділення маркетингу у залежності від стану попиту на ринках.

 

Мета: Ознайомити студентів з сучасними класифікаціями маркетингу та окремими його видами.

 

Рекомендована література: [2], [3], [5], [6], [7].

 

 

1. Поділення маркетингу за різними ознаками

 

За більшу ніж 100-річну історію свого існування маркетинг розширював сфери свого застосування, цілі діяльності. Змінювалось також місце і значення маркетингу у системі управління підприємства, органів влади та суспільстві в цілому.

На рис. 2.1 зображена класифікація видів маркетингу

З точки зору значення для суспільства може існувати чотири альтернативні цілі маркетингу:

- Максимізація споживання

- Максимізація ступеню задоволення потреб споживачів

- Максимізація якості життя

Поєднати одночасно усі чотири цілі неможливо, потрібно визначити основу, яку обирає структура, що реалізує маркетингову діяльність.

У разі спрямованості дії на максимізацію споживання виробники збільшують виробництво, зменшують витрати, знижують ціни, виготовляють продукцію великими партіями. Ця стратегія може доповнюватися масовою рекламою, стимулювання збуту та іншими акціями.

Якщо ціллю виробника є максимізація задоволення потреб, то вже більш важливим є не збільшення виробництва, а покращення якості продукції, розуміння запитів окремих груп споживачів. Це обов’язково призводить до збільшення витрат виробника і збільшення цін.

Різні ситуації на ринку потребують різної спрямованості маркетингової дії.

Конверсійний маркетинг. Основна мета його – створити попит. Покупці негативно ставляться до товарів фірми, віддають перевагу іншім. Треба змінити їх точку зору на іншу. Для його реалізації застосовують комунікаційну політику.

Стимулюючий маркетинг. Основна мета його – стимулювати попит, який відсутний. Заходи, що реалізують програму цього виду маркетингу: ознайомлення споживачів із можливостями товару, стимулювання попиту, встановлення таких зв’язків із споживачами.

Синхромаркетинг – спрямований на регулювання попиту при його коливаннях. Для цього використовуються цінові знижки, реклама.

Підтримуючий маркетинг. Основна мета його – підтримати задовільний попит. Інструменти маркетингу при цьому: заходи цінової політики, стимулювання постійних покупців, рекламні акції.

Розвиваючий маркетинг – ставить завдання перетворити потенційний попит на реальний. Реалізується у вигляді створення нових якісних товарів, пошук шляхів використання знайомих товарів для задоволення потреб споживачів.

Ремаркетинг. Основна мета його – відновити попит, що знизився. У цьому випадку ведеться пошук нових ринків (сегментів ринку), модернізація товару, надання йому вигляду нового.

Демаркетинг спрямований на зменшення надмірного попиту. Програма реалізується через підвищення ціни, скорочення або припинення реклами, продаж ліцензій на право виробництва товарів.

Протидіючий маркетинг. Основна мета – звести нанівець попит, який суперечить інтересам суспільства. Підприємства припиняють випуск продукції. А засоби масової інформації проводять активні пропагандистські компанії проти бажання мати продукт (наприклад, компанії проти паління, вживання наркотиків).

 

 

Рис. 2.1 Конверсійний маркетинг

 

 

Рис. 2.2. Стимулюючий маркетинг і ремаркетинг

 

 

Рис. 2.3. Демаркетинг і протидіючий маркетинг

 

Рис. 2.4 Синхромаркетинг, підтримуючий маркетинг та розвиваючий маркетинг

 

 

 

Рис. 2.5 Сутність пробного маркетингу

 

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  7. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  8. Банківський кредит та його класифікація.
  9. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  10. Будівельна класифікація ґрунтів
  11. Будівельні домкрати, їх призначення, класифікація та конструкція.
  12. Будівельні лебідки, їх призначення, класифікація та конструкція.




Переглядів: 851

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Використання маркетингу на вітчизняних і закордонних підприємствах. | Внутрішній і міжнародний маркетинг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.