МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Наголос, його функції. Інтонаційна виразністьНаголос – виділення складу за допомогою: - сили звуку; - висоти звуку; - тривалості звуку. Залежно від того, який акустичний параметр визначає наголос, відповідно виділяють: - силовий (динамічний, експіраторний) наголос; - музичний (тоновий, мелодичний) наголос; - кількісний (квантитативний) наголос. Зазвичай прийнято вважати, що український наголос, як і наголос фактично в усіх слов'янських і більшості індоєвропейських мов, є силовий, заснований на силі видиху, м'язової напруги. Про це говорить і М.Наконечний у «Курсі СУЛМ. Фонетика» за ред. Білодіда (1969). При цьому зазначаючи, що український наголос, бувши в своїй основі силовим, має ознаки часокількісного і тонічного. Однак Н.Тоцька, характеризуючи склад, говорить, що він найбільше визначається тривалістю, проте значною мірою і силою, і мелодикою. Залежно від того, з якою сегментною одиницею співвідноситься наголос, його поділяють на: · словесний (тактовий) наголос; · вільний (нефіксований) наголос (на будь-якому складі в межах слова); § рухомий наголос (залежно від того, чи зберігається наголошений склад в різних формах одного й того ж слова); § нерухомий наголос (залежно від того, чи зберігається наголошений склад в різних формах одного й того ж слова); · постійний (фіксований) наголос (на певному складі в межах слова); · синтагматичний наголос; · фразовий наголос. В українській мові наголос вільний, рухомий. Для української мови характерним є і побічний наголос в багатоскладових словах. За словами М. Наконечного, це пов'язано з відносною слабкістю основного наголосу. Залежно від семантики розрізняють: · логічний наголос — особливе виділення якогось слова чи кількох у реченні. · емфатичний наголос — емоційне виділення сегменту мовлення. Наголос виконує такі функції: · видільна — наголос виділяє склад в межах слова, синтагми, фрази. · конститутивна — наголос організовує послідовність складів, об'єднуючи їх в єдине ціле й остаточно надаючи цій єдності рис слова. · смисло- і форморозрізнювальна — функція властива вільному наголосові і полягає в розрізненні значення слова: запал-запал, шабаш-шабаш. Дотримання норм літературної вимови має велике значення, становить один із суттєво важливих показників загальної культури особи, дає змогу ефективно користуватися літературним мовленням у різних сферах суспільної практики: побут, заклади освіти, культури, науки, державного управління.
Питання для самоконтролю 1. Як Ви розумієте вислов Б.Шоу «Є 50 способів сказати "Так" і 500 способів сказати «Ні»? 2. Назвіть елементи техніки мовлення та дайте їм характеристику. 3. Які відомі Вам класифікації наголосу? Назвіть їх. 4. Яка різниця між дикцією і орфоепією? 5. Чи може особа з гарною дикцією, не володіти орфоепічними корнями, бути хорошим оратором? 6. Назвіть синоніми до слова «говорити». 7. Дайте характеристику голосу як ознаці живого мовлення. 8. Які функції виконує наголос?
Читайте також:
|
||||||||
|