МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості приймання та оформлення імпортних товарів.ПЛАН Тема 2.1. «Приймання, зберігання та підготування товарів до продажу». Розділ 2. Організація і технологія торговельних процесів на підприємствах оптової торгівлі.
Література: В. В. Апопій “Організація торгівлі”, Київ – 2005р., с. 346- 364. В.М. Ребіцький «Технологія й обладнання підприємств торгівлі», Київ Видавництво «Либідь», 1996 р., с. 164-165. Приймання товарів за кількістю, якістю та в тарі-обладнанні (витяг), особливості приймання імпортних товарів. Після вивченої теми студенти повинні: Знати: напрямки вдосконалення процесу зберігання та підготування товарів до продажу. Питання для самоконтролю: 1. Які нормативні документи регулюють процес приймання товарів. 2. Порядок приймання товарів за кількістю та якістю та в тарі-обладнанні? 3. Які фактори впливають на процес зберігання товарів? 4. Які проводяться операції перед підготовкою товарів до продажу? Здебільшого товари від постачальників завозяться автомобільним транспортом, технологія розвантаження якого від фізичних властивостей товарів, виду і габаритів затарених місць, рівня забезпеченості магазину підйомно-транспортим обладнанням і його окремими видами тощо. Автомобілі, якими товари завозяться в магазин, повинні розвантажуватися негайно з метою недопущення штрафів за затримку автомобілів понад встановлені норми пристрою, а безпосередньо комплекс розвантажувальних робіт повинен забезпечувати вчасне приймання завезених товарів і повне збереження їх кількості та якості. Виконання операцій розвантаження товарів з транспортних засобів може здійснюватися ручним або механізованим способами. У більшості підприємств роздрібної торгівлі поки що більш поширеним є ручний спосіб, тому для полегшення роботи вантажників у невеликих магазинах для розвантаження товарів застосовуються спеціальні влаштування, які бувають двох принципових типів стаціонарні платформи і механічні пристрої. Операції внутрішньо-магазинного переміщення товарів теж можуть виконуватися двома способами – ручним або механізованим. При цьому для механізації даних операцій у великих підприємствах роздрібної торгівлі застосовуються різноманітні види підйомно-транспортного обладнання для горизонтального переміщення вантажів, у багатоповерхових будівлях – також ліфти, підйомники, спуска та ін.. Вантажі, затарені в ящики, коробки, мішки, транспортуються в підвальні приміщення магазинів за допомогою вантажних ліфтів або вантажних підйомників. Вибір технологічного обладнання для переміщення товарів і способів виконання операцій внутрішньомагазинного транспортування необхідно здійснювати з урахуванням характеру вантажу, типу магазину, особливостей конструкції будівлі, наявності відповідного обладнання та ін.. Контейнери на колісній основі вивантажують як за допомогою автономних розвантажувальних засобів так і з виконанням річних вантажних візків з гідравлічним підніманням вил. При цьому товари з кузову автомобіля безпосередньо в тарі-обладнанні вивантажуються на платформу (рампу) за допомогою авто - чи електронавантажувача, вантажного візка з висувними вилами або ходової колісної частини тари-обладнання. Усі товари, які надходять у роздрібні торговельні підприємства, повинні бути прийняті зі кількістю та якістю. Це дозволяє забезпечити контроль за збереженням товарно-матеріальних цінностей в магазинах, запобігти потраплянню в реалізацію неякісних товарів, сприяє організації контролю за виконання постачальниками договірних зобов’язань. Приймання товарів за кількістю та якістю повинне проводитися відповідно до умов укладення договорів купівлі – продажу, догорів поставки товарів, контактів, інших видів угод. Разом з тим у договорі може бути обумовлено застосування для цих операцій норм та вимог, установлених Інструкціями «Про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю», «Про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю». Приймання товарів повинне здійснюватися у магазині тими особами, на яких покладається матеріальна відповідальність за товари і тару, які є в магазині. Приймання товарів здійснюється послідовно й одночасно з розвантаженням товарів. Основними елементами процесу приймання товарів у магазині є: · ознайомлення з супровідними документами і перевірка правильності їх оформлення; · перевірка відповідності найменування товарів і їх маркування даним супровідних документів; · перевірка кількості місць, стану тари й упакування; перевірка маси брутто; · перевірка відповідності цін, указаних в супровідних документах, прейскуранту або протоколу узгодження договірної ціни; · розкривання тари; · перевірка маси нетто або кількості одиниць товару; · перевірка якості товару; · документальне оформлення результатів приймання. Приймання товарів за кількістю полягає у зіставленні маси, кількості місць та одиниць та одиниць фактично завезених товарів з даними супровідних документів і маркування. Перевірку кількості товару ведуть у одиницях вимірювання, вказаних у супровідних документах. Масу нетто товарів при цьому потрібно визначати в тому порядку, який установлений стандартами, ТУ або іншими документами. Масу тари необхідно визначати одночасно з масою нетто товару. Якщо при кількісному прийманні товарів у момент надходження неможливо визначити масу нетто товарів, то спочатку перевіряють масу брутто товару, а після звільнення тари від товару визначають фактичну масу тари. Масу брутто при отриманні товарів і маси тари після її звільнення вказують у відповідних документах. Приймання товарів проводиться: а) при централізованому завезенні товар із постачальником – безпосередньо в магазині; б) при вивезенні товару транспортом магазину – на складі постачальника; в) при іногородній поставці – на станції ( пристані) призначення. Приймання товарів за кількістю проводиться, як правило, в такі строки: а) при надходженні без тари, у відкритій чи пошкодженій тарі – у момент надходження в магазин, отримання зі складу постачальника або органів транспорту; б) при надходженні у справній тарі: за масою брутто і кількістю місць – у момент отримання від постачальника; за масою нетто і кількістю одиниць у кожному місці – одночасно з розкриттям тари, але не пізніше ніж через 10 днів з моменту надходження, а тари з обмеженими термінами зберігання - не пізніше 24 годин з моменту отримання товарів. При надходженні товарів у неходженій закритій тарі приймання товарів проводиться у два етапи: на першому етапі проводиться попереднє приймання товарів у місці отримання їх від постачальника або підприємства транспорту, перевіряючи маркування, перераховуючи кількість тарних місць, визначаючи масу брутто ( при цьому вміст тарних місць за кількістю одиниць товарів і масою нетто не перевіряється). Остаточне приймання товарів за кількістю проводиться у магазині, перевіряючи кількість одиниць товару в кожному тарному місці і масу нетто. При надходженні в магазин незатарених товарів у контейнері приймання проводиться одночасно з розкриттям контейнера (вагона). Товари, які доставлені в контейнерах і тарі, приймають за кількістю місць або масою брутто в момент розкриття контейнера, а остаточок приймання за кількістю одиниць і масою нетто проводять у раніше зазначені терміни. Приймання товарів оформлюється накладенням на супровідний документ штампа з вказівкою дати, номера штампа, кількості і суми прийнятого товару, а також підписом матеріально відповідальної особи, яка прийняла товар. Повідомлення про виклик представника постачальника необхідно направити не пізніше ніж через 24 години після виявлення нестачі товарів. Виклик представника постачальника здійснюється такими способами: місцевого постачальника – телефонограмою; іногороднього – телеграмою. Для участі в остаточному двосторонньому прийманні представник місцевого постачальника зобов'язаний прибути, як правило, наступного дня, немісцевого – не пізніше ніж через 3 дні з моменту отримання виклику. Уразі неявки представника постачальника, а також у випадках, коли виклик не є обов'язковим, запрошується представник незацікавленої організації або представник громадськості. Остаточне приймання товарів за кількістю має бути проведене в такі строки: а) товари з обмеженими термінами зберігання – не пізніше ніж через 24 години; б) усі інші товари - не пізніше ніж через 10 днів після їх надходження;
Приймання товарів за якістю полягає в зіставленні якості товару, що надійшов, та його комплектності, а також тари, упаковки, маркування з вимогами стандартів, ТУ, договорів з даними супровідних документів постачальника. Приймання товарів за якістю повинно проводитися з точним дотриманням вимог стандартів, ТУ, інших обов'язкових для сторін правил, а також за супровідними документами, які посвідчують якістю і комплектністю товарів, - технічного паспорта, сертифіката, специфікації та ін. Перевірка товарів за якістю може бути суцільною або вибірковою, а для визначення якості товарів можуть застосовуватися методи лабораторної або органолептичної оцінки. За органолептичними показниками товари перевіряють попередньо – в місці отримання, а в магазині проводять остаточне приймання. У разі якщо угодою роздрібного торговельного підприємства та постачальника передбачене проведення приймання товарів за якістю на основі норм зазначених вище Інструкцій, остаточне приймання товарів за якістю проводиться в такі терміни: а) при місцевому постачанні товари з обмеженими термінами зберігання повинні бути прийняті за якістю протягом 24 годин з моменту отримання, а всі інші товари – не пізніше ніж через 10 днів; б) при іногородній поставці товари відповідно 24 години та 20 днів з моменту надходження товарів на склад товароодержувача. Товари у транспортній тарі приймають за якістю одночасно з розкриттям тари, зразу ж після приймання товарів за кількістю одиниць у товарному місці. Уразі виявлення невідповідності товарів за якістю, комплектністю, маркуванням вказаним вимогам одержувач зобов'язаний повідомити відправника про необхідність участі його представника у двосторонньому прийманні. За підсумками приймання товарів за якістю та комплектністю з участю осіб, які брали участь у ньому, у день закінчення приймання складається двосторонній акт, зміст якого регламентується Інструкцією. Акт приймання затверджує керівник підприємства-одержувача не пізніше ніж через 3 дні після складання. Важливою особливістю процесів приймання товарів за якістю а магазинах є те, що чинним законодавством передбачено право підприємств роздрібної торгівлі документально оформляти і висувати відповідні претензії до виробників товарів у зв'язку з виявленням виробничих вад товарів навіть за межами встановлених термінів приймання за якістю. Особлива роль процесів приймання товарів за якістю та кількістю в забезпеченні збереження товарно-матеріальних цінностей обумовлює необхідність їх якісної організації, зокрема через дотримання певних рекомендацій та здійснення організаційно-технічних заходів. Приймання товарів, що надійшли в тарі-обладнанні, має деякі особливості. Постачальник зобов’язаний поставляти у тарі-обладнанні штучні товари або фасовані в споживчій тарі відповідно до встановлених схем у стандарті. Окремий порядок приймання товарів передбачений у разі постачання їх у магазини в тарі-обладнанні. Він регламентується вимогами Інструкції про особливості приймання товарів народного споживання, які доставляються в тарі-обладнанні. Під тарою-обладнанням, на яку поширюється дія даної Інструкції розуміється технічне пристосування, призначене для укладання транспортування, тимчасове зберігання і продажу з нього населенню товарів методом самообслуговування і таке, що відповідає стандартам чи технічним умовам. Завантаження товару в тари-обладнання повинно здійснюватися відповідно до схеми викладки товарів в тарі-обладнанні, постачальник має право вносити зміни тільки за погодженням з покупцем. Тара-обладнання повинна бути опломбована постачальником, якщо інше не передбачено договором. Контрольний відбиток пломби направляється одержувачеві разом з тарою-обладнанням. Приймання в справній тарі-обладнанні зі справними пломбами відправника проводиться одержувачем не пізніше однієї години з моменту закінчення вивантаження тари-обладнання з автомобіля. При виявленні невідповідності упаковки товарів вимогам стандартів, технічних умов договору, а також недостачі, одержувач негайно (не пізніше однієї години з моменту виявлення) повідомляє про це постачальника. Представник місцевого постачальника зобов’язаний прибути до одержувача не пізніше трьох годин, а іногороднього – 24 години з моменту одержання повідомлення. Приймання товарів здійснюється негайно після прибуття представника постачальника-відправника і ними складається акт.. Якщо між постачальником і одержувачем виникли розбіжності щодо якості товарів, перевірка якості проводиться відповідно Держінспекцією по якості товарів і торгівлі або бюро товарних експертиз. Приймання товарів, що доставляються в тарі-обладнанні, за кількістю проводиться шляхом їх візуального перерахунку відповідно до схеми викладки. При порушенні схеми викладки або при укладенні товарів навалом, приймання їх проводиться за масою брутто шляхом відрахування тари-обладнання за трафаретом. Повернення тари-обладнання оформляється товарно-транспортною накладною. За доставку товарів у несправній чи неопломбованій тарі-обладнанні з вини постачальника останній сплачує покупцеві штраф у розмірі 5% вартості товарів, що доставляються в такій тарі-обладнанні. За відвантаження товарів в тарі-обладнанні з порушенням узгоджено схеми викладки постачальник сплачує покупцю штраф у розмірі 2% вартості неправильно викладених товарів. Товари, які надійшли в упаковці іноземних фірм, приймають за участю експерта торгової палати, а в місцях де немає відділення торгової палати – за участю компетентного представника незацікавленої організації. Основним документом для пред¢явлення претензій іноземному постачальнику являється рекламний акт остаточного приймання за формою № 2 (імпорт) по встановленому розходженні по кількості та по формі № 4 (імпорт) по перевірці якості. До актів додають розрахунки про недостачу, пересортиці, браку, націнки. Ціну товару та суму претензій вказують не в грошовому вичислені, а в процентах. Виправлення в акті не допускаються. При виявленні нестачі, пересортиці, некомплектності, неякісності імпортних товарів, отриманих в упаковці іноземних фірм, отримувач (магазин) може пред¢явити претензії тільки тим організаціям, з якими він розраховувався за ці товари (в 5-ти денний срок з моменту складання відповідного ату). До претензії додаються акти про нестачу в трьох , а про неякісний товар в чотирьох примірниках. Акти про нестачу і пересортицю імпортних товарів, отриманих від вітчизняних покупців не в упаковці іноземних фірм, складаються в загальному порядку, передбачених Інструкціями про порядок приймання товарів, затверджених Державним арбітражем. Читайте також:
|
||||||||
|