Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ 4. «Організація і технологія тарних

операцій»

План:


Література:

В. В. Апопій “Організація торгівлі”, Київ – 2005р.ст. 249 – 263.

Після вивченої теми студенти повинні:

Знати: класифікацію тари, вимоги до тари і упакування, характеристику основних видів тари, організацію приймання, розкриття, зберігання та повернення багатооборотної тари, санкції за порушення правил та строків повернення тари.

Питання для самоконтролю:

1. Якими є функції тари та пакування під час товарообігу?

2. Класифікація тари?

3. Яку відповідальність несуть за порушення договірних умов обігу?


Тара – промисловий виріб, призначений для упакування, зберігання транспортування і реалізації товарів у сфері обігу, який запобігає пошкодженню та псуванню під час перевезення, складування та зберігання.

Тара є елементом або різновидом упаковки. Упакування деяких видів товарів може здійснюватись як у тару, так і без неї, за допомогою використання допоміжних пакувальних засобів або пакувальних матеріалів, які виконують функції упаковки.

Основні функції тари і упаковки:

♣ охорона товару від шкідливого впливу зовнішнього середовища;

♣ виконання ролі носія реклами та комерційної інформації;

♣ охорона зовнішнього середовища від впливу упакованої товарів;

♣ надання товарам необхідної мобільності;

♣ створення умов для полегшення кількісного обліку;

♣ створити зручності споживачам;

♣ виконання ролі транспортного і немеханічного обладнання;

♣ запобігання крадіжкам товарів.

Крім того, вдалий дизайн тари сприяє реалізації товарів; завдяки застосуванню тари суттєво подовжуються терміни зберігання та реалізації товарів, знижуються ціни на товари завдяки зменшенню втрат під час їх транспортування, зберігання і реалізації, економляться пакувальні матеріали в роздрібній торгівлі тощо.

♠Класифікація тари♠

За функціями в процесі товарного обігу:

споживча тара;

транспортна тара;

тара-обладнання.

За кратністю використання:

багатооборотна:

тара разового використання.

За призначенням:

універсальна;

спеціальна.

За видами:

ящики;

пляшки;

бочки;

пакети;

туби.

За матеріалом виготовлення:

дерев’яна;

картонна;

паперова;

текстильна;

металева;

скляна;

керамічна;

полімерна;

комбінована.

За конструктивними особливостями:

нерозбірна;

розбірна;

складна;

розбірно – складна;

суцільна;

решітчаста;

відкрита;

закрита;

само руйнівна.

За наявністю специфічних властивостей:

ізотермічна;

ізобарна;

герметична;

пилонепроникна;

вологонепроникна;

тара для аерозолів;

ароматизована;

їстівна;

тара-іграшка;

подарункова тара.

За методом виготовлення:

лита;

штампована;

бондарна;

клеєна;
виготовлена литтям під тиском тощо.


Комплекс операцій, пов’язаних із прийманням тари в торговельному підприємстві, її розкриванням і вивільненням з-під товару, приведенням тари в порядок, організацією правильного зберігання і вчасного повернення, називають таро обігом.

Основні положення щодо обігу тари визначаються за згодою сторін у положеннях конкретного договору поставки товарів. У цьому документі визначається вид тари, в якій повинен постачатися товар, ціна одиниці тари, порядок повернення, додаткові вимоги щодо якості тари тощо. Ціни на тару встановлюються у прейскурантах цін на окремі види тари, котрі періодично переглядаються органами виконавчої влади або ж затверджуються в договірному порядку.

Згідно з цими документами в підприємствах торгівлі під час приймання продукції одночасно перевіряється кількісний і якісний стан тари, правильність її клеймування, відповідність стандартам.

Постачальники в рахунках на оплату товарів зобов’язані окремим рядком виділяти кількість тара і її вартість.

Тара разового використання після її звільнення з-під товарів має утилізуватися. Так, паперова та картонна тара повинна використовуватися як макулатура; відходи дерев’яної тари доцільно спрямувати для ремонту тари, яка його потребує.

Зворотна тара, що є власністю конкретного підприємства – виробника товарів, повинна повертатися йому незалежно від того, був товар отриманий безпосередньо від виробника чи від оптового посередника.

Завершення процесу обігу тари багаторазового використання в торгівлі пов’язане з організацією повернення тари тара ремонтним підприємствам концерну Укртара або підприємствам-постачальникам товарів. Ці процеси регламентуються двома основними документами;

Правила застосування, обігу і повернення засобів упаковки багаторазового використання в Україні;

Правила повторного використання дерев’яної і картонної тари та паперових мішків в Україні.

Повернення засобів упаковки багаторазового використання (ЗУБВ) здійснюється за рахунок одержувача тари.

ЗУБВ повинні повертатися і стані, придатному для її повторного використання, очищеними від залишків продукції.

Оплата ЗУБВ у разі повернення її підприємству-постачальнику може передбачатися як на умовах відшкодування здавачеві оплачених сум заставної вартості тари, так і з урахуванням якісного стану тари.


Матеріальні відповідальність сторін за дотримання встановленого порядку обігу тари та додержання своїх зобов’язань визначається в договорах поставки. За прострочення повернення ЗУБВ до 15 днів покупець сплачує постачальнику штраф у розмірі 150% ціни придбання цих засобів, більше від 15 днів – 300% з урахуванням раніше взятого штрафу.

У разі втрати засобів упаковки багаторазового використання крім штрафу сплачується її вартість. У разі пошкодження ЗУБВ винна сторона ремонтує їх за власні кошти або є сплачує вартість ремонту іншій стороні.

За відмову від приймання ЗУБВ постачальник продукції або товарів сплачує товароздавачу штраф 300% ціни придбання тари. За доставку всупереч вимогам стандартів, ТУ чи договору продукції без тари чи упаковки або без застосування засобів пакетування у тих випадках коли це передбачено, винна сторона повинна сплатити штраф ц розмірі 5% від вартості такої продукції.

Чинними Правилами передбачені також порядок і розміри матеріальної відповідальності сторін за порушення їх вимог. За прострочення повернення дерев’яної, картонної тари чи паперових мішків до 15 днів підприємство-тароздавач зобов’язаний сплатити тарному підприємству штраф у розмірі 150 % ціни їх придбанням, більше від 15 днів – 300 %. Тароздавачам надається пільговий строк – 5 днів для здачі тари, що заборгована. Якщо протягом цього строку заборгована тара буде здана на тарне підприємство, то штраф з тароздавача не стягується; факт погашення заборгованості по тарі повинен бути підтверджений документально.

Для забезпечення належного порядку організацій робіт з обігу та повернення тари чинними Правилами передбачене матеріальне стимулювання працівників підприємств-тароздавачів, яке проводиться за рахунок відрахувань від сум, одержаних від здачі тари.

Розділ 4. «Організація перевезення вантажів»

План:


Література:

В. В. Апопій “Організація торгівлі”, Київ – 2005р.ст. 234 - 249.

Після вивченої теми студенти повинні:

Знати: види транспорту, їх характеристику, зміст транспортно-експедиційних операцій, правила перевезення вантажів різними видами транспорту, документальне оформлення перевезення та отримання вантажів.

Вміти : документально оформляти перевезення і отримання вантажів.

Питання для самоконтролю:

1. Які види транспорту можуть застосовуватися для перевезень торговельних вантажів?

2. Охарактеризуйте чинний порядок організації залізничних та автомобільних перевезень торговельних вантажів?

3. Якими є функції тари та пакування під час товарообігу? Назвіть основні ознаки класифікації тари та охарактеризуйте найбільш розповсюджені її види.


Транспортом у вузькому розумінні заведено вважати сукупність технічних засобів, призначених для просторового переміщування продукції та матеріалів; у більш широкому розумінні транспорт — це одна з галузей виробничої сфери народного господарства, котра тісно взаємодіє з усіма його галузями щодо фізичного переміщування сировини, матеріалів, готової продукції і виконує роль сполучної ланки, що забезпечує неперервність процесів матеріального виробництва.

Усі питання, пов'язані з діяльністю транспорту в Україні, регулюються Законом України «Про транспорт», «Про залізничний транспорт», «Про дорожній рух». «Про трубопровідний транспорт» тощо.

Завдяки створенню єдиної транспортної системи в Україні транспорт забезпечує зв'язок між територіальне віддаленими районами виробництва і районами споживання, і тому відіграє суттєву роль у забезпеченні функціонування підприємств сфери торгівлі, громадського харчування і послуг. Ритмічна і вчасна доставка товарів сприяє рівномірній роботі підприємств торгівлі, зниженню рівня товарних запасів і скороченню витрат підприємств торгівлі.

Особливості техніко-експлуатаційних характеристик окремих видів транспорту обумовлюють доцільність їх застосування у здійсненні різних етапів транспортування продукції, зокрема:

- залізничним транспортом рекомендується послуговуватися переважно для дальніх і масових перевезень практично всіх видів продукції і товарів народного споживання;

> морським транспортом — переважно для перевезень різноманітних вантажів — об'єктів міжнародних економічних операцій з експорту-імпорту товарів, вивезення риби і рибопродуктів з місць їх лову, а також для міжнародних масових перевезень насипних і наливних вантажів;

> річковим транспортом — для забезпечення масових перевезень вантажів по основних водних магістралях, якщо не потрібні швидкі терміни доставки;

> авіаційним транспортом — для здійснення термінових перевезень вантажів, особливо у важкодоступні райони;

> автомобільним транспортом — на різних етапах транспортування і, як правило, на короткі відстані;

> трубопровідним транспортом — для постачання газу, нафти, пально-мастильних матеріалів.

Окрім перевезень вантажів транспортні підприємства надають своїм клієнтам, зокрема торгівлі, різноманітні послуги, пов'язані з прийманням вантажів на тимчасове відповідальне зберігання, супроводженням вантажів експедиторами, здаванням вантажів органами транспорту та ін. Увесь комплекс робіт, які виконуються під час транспортування вантажів від пункту відправки (зі складу вантажовідправника) до моменту здавання в пункт призначення (до складу вантажоодержувача), а також операції, які виконуються до і після перевезення вантажів, заведено називати транспортно-експедиційними операціями.

Важливим завданням організації перевезень торговельних вантажів є вибір ефективних транспортних засобів, котрі якнайповніше відповідали б конкретним умовам перевезень.

При виборі рухомого складу для перевезень тих чи інших вантажів потрібно вирішити кілька взаємозв'язаних завдань: визначення виду транспорту;

вибір типу транспортного засобу (визначення спеціалізації); підбір транспортного засобу за вантажопідйомністю.

Прийняте рішення щодо виду транспорту має бути доповнене вибором типу транспортного засобу та рішенням щодо доцільності його спеціалізації. Спеціалізованим називають рухомий склад, пристосований для перевезення певних видів вантажів або обладнаний додатковими механізмами. Вимоги щодо конструкції спеціалізованих транспортних засобів визначаються властивостями вантажів, що перевозяться, їх геометричними характеристиками, масою, а також умовами перевезень. Альтернативою спеціалізованим транспортним засобам можуть бути транспортні засоби універсального призначення.

Автомобілі, які застосовуються для перевезень вантажів, з урахуванням призначення транспортного засобу поділяють на універсальні та спеціалізовані.

До універсального автомобільного транспорту належать автомобілі з бортовою платформою та причепи з відкритим кузовом, які застосовуються для перевезень вантажів, котрі не потребують особливих умов під час транспортування.

Спеціалізація транспортних засобів на автомобільному транспорті здійснюється способом обладнання рухомого складу закритими кузовами (фургони, цистерни), пристосованими для перевезення окремих вантажів, спеціалізованими платформами, а також навантажувально-розвантажувальними механізмами і пристроями, що підвищують прохідність автомобіля.

Вибір транспортних засобів для перевезень завершується визначенням їх потужності, тобто вантажопідйомності, яка залежить від кількості вантажів, котрі підлягають перевезенню.


Читайте також:

  1. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  2. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  3. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  4. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  5. Арт-терапiя як технологія збереження психічного здоров'я. Види арт-терапії.
  6. Б – розділення гелю на дві фази
  7. Базова технологія
  8. Біотехнологія
  9. Біотехнологія і гібридизація соматичних клітин
  10. Біотехнологія одержання антибіотиків
  11. Біотехнологія одержання ІНТЕРФЕРОНІВ
  12. Біотехнологія трансплантації ядер




Переглядів: 1489

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прийняті у практиці торгівлі України. | Організація перевезень вантажів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.