Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МЕТОДИЧНИЙ ПРИЙОМ ПОКАЗУ В ЕКСКУРСІЇ

Класифікація методичних прийомів

ТЕМА 4. МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ ВЕДЕННЯ ЕКСКУРСІЙ

1. Класифікація методичних прийомів.

2 Показ його сутність, задачі, умови.

3. Види показу. Особливості показу.

4. Методичні прийоми показу.

5. Розповідь в екскурсії. Основні вимоги до розповіді на екскурсії.

6. Особливості розповіді на екскурсії.

7. Методичні прийоми розповіді.

8. Особливі методичні прийоми на екскурсії.

Засвоєння екскурсоводом методичних прийомів.

Методика проведення екскурсій спрямована на те, щоб допомогти екскурсантам легше засвоїти зміст екскурсій. Завдання методичних прийомів — забезпечити найкращу дієвість екскурсійного методу повідомлення знань аудиторії. Правильне використання методичних прийомів становить одну з основ професійної майстерності екскурсовода.

 

Залежно від призначення методичні прийоми підрозділяються на кілька груп:

· методичні прийоми, завдання яких - допомогти екскурсоводу встановити міцні контакти між екскурсоводом і екскурсантами;

· прийоми, завдання яких домогтися стійкої уваги аудиторії до спостережуваного об'єкта;

· прийоми, що закріплюють увагу до розповіді, збуджують в екскурсантів інтерес до певних питань;

· прийоми, що забезпечують зорове сприйняття екскурсійного матеріалу.

У класифікації прийомів проведення екскурсії виділяються:

· прийоми показу

· прийоми розповіді

Крім цього методичні прийоми діляться на:

· загальні, застосовувані на всіх екскурсіях незалежно від того, що показується й про що йде розповідь;

· окремі, властиві одному виду екскурсій (виробничих, музейних, природознавчих);

· одиничні прийоми, використовувані при спостереженні якого-небудь одного унікального об'єкта (наприклад, Дзвіниця Успенського собору в дні з незначною хмарністю й достатньо сильним вітром можна продемонструвати ефект падіння дзвіниці). Такі прийоми, як правило, є «знахідкою» одного екскурсовода й не застосовуються всіма, хто проводить подібні екскурсії;

· прийоми, використовувані в певну пору року, дня.


Показ — процес реалізації принципу наочності, наочний спосіб ознайомлення з екскурсійним об'єктом або декількома об'єктами одночасно (наприклад, з пам'ятником архітектури або з архітектурним ансамблем). Показ може розглядатися як дія (або сума дій) екскурсовода, спрямована на виявлення сутності предмета.

Показ на екскурсіях — багатоплановий процес витягу зорової інформації з об'єктів, процес, під час якого дії екскурсантів виконуються в певній послідовності, з конкретною метою.

Показ об'єкта — це система цілеспрямованих дій екскурсовода й екскурсантів, спостереження об'єктів під керівництвом кваліфікованого фахівця. Показ припускає аналіз об'єктів, активну самостійну роботу екскурсантів.

Особливістю показу є здатність виявити, розкрити ту або іншу якість (властивість, здатність) спостережуваного об'єкта, можливість зробити явним, очевидним те, що непомітно при першому погляді на предмет.

Показ в екскурсії являє собою двосторонній процес, що поєднує: а) активні дії екскурсовода, спрямовані на виявлення сутності сприйманих об'єктів; б) активну діяльність екскурсантів (спостереження, вивчення, дослідження об'єктів).

Крім показу на екскурсії присутні такі дії екскурсантів по знайомству з об'єктами як, споглядання й огляд, але вони значно відрізняються від показу. Так, при спогляданні й огляді ніхто не демонструє об'єкт, відсутній керівник, і сприйняття предметів зорового ряду - пасивне. Споглядання в такий спосіб - це просте пасивне сприйняття об'єкта. Огляд як поверхневе позапланове знайомство з пам'ятниками. Розходження споглядання й огляду в порівнянні з показом полягає в тому, що при огляді людина сприймає тільки зовнішній вигляд пам'ятника. При показі ж вона бачить не тільки пам'ятник, але за допомогою екскурсовода розрізняє різні сторони, частини, зовнішні особливості об'єкта, бере участь у їхньому аналізі.

Завдання показу па екскурсії полягають у наступному:

1) показати екскурсійні об'єкти, що перебувають перед екскурсантами;

2) показати об'єкти, яких уже немає (збереглися тільки на фотографії або малюнку);

3) показати історичні події, що відбувалися на даному місці, відтворити їх зорову картину;

4) показати дії історичного діяча (письменника, художника, полководця), які відбувалися па даному місці;

5) показати об'єкт таким, яким він був у період описуваної події.

Умови для показу:

Ефектний показ екскурсійних об'єктів вимагає певних умов. У поняття умови показу, входить:

а) правильно обрані точки показу;

б) час, більш вигідний для показу;

в) можливість відволікти увагу екскурсантів від об'єктів, далеких від теми;

г) використання руху екскурсантів як методичного прийому;

д) уміння й навички екскурсовода;

е) підготовленість екскурсантів до спостереження об'єктів.

Методика вимагає забезпечення послідовності при здійсненні показу на екскурсії.

 

Зразкова схема послідовності дій екскурсовода при показі об'єкта

1. Екскурсовод визначає, що за предмет (об'єкт) показується екскурсантам. Визначення
2. Екскурсовод пояснює, що собою представляє об'єкт (характеризує, описує об'єкт). Характеристика
3. Екскурсовод говорить про призначення об'єкта. Мета створення
4. Екскурсовод розглядає окремі частини об'єкта. Екскурсійний аналіз, порівняння
5. Екскурсовод називає автора пам'ятника, архітектора будівлі. Довідка
6. Екскурсовод розповідає про подію, пов'язаному з об'єктом, його значення. Оцінка історичної події

 

Для посилення показу екскурсовод користується вказівками, які розрізняють:

 

· за часом їхнього впливу на аудиторію:

- до зустрічі з екскурсійним об'єктом, до початку спостереження;

- у ході показу об'єкта, коли він перебуває в полі їхнього зору;

- наприкінці спостереження з метою повідомити методику самостійного огляду екскурсантами подібних об'єктів у майбутньому.

· вказівки, що орієнтують екскурсантів на певні частини або деталі об'єкта (за часом - до спостереження);

· спрямовує увагу екскурсантів на певний об'єкт;

· рекомендують порівняти даний об'єкт з яким-небудь іншим, баченим ними раніше (дається в ході спостереження);

· особливості, що роз'ясняють об'єкт показу з метою його більш глибокого розуміння (в ході спостереження);

· вказівки, що виділяють об'єкт із ансамблю або з ряду подібних йому з навколишнього середовища (природа, забудова);

· пропонують зробити висновки на основі своїх спостережень.

 


Читайте також:

  1. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  2. Амбулаторний прийом 15.00-16.40.
  3. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  4. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  5. Вербування, набір, найом, прийом
  6. Види прийомів, які існують в міжнародній практиці
  7. Види прийомних сімей
  8. Види та прийоми пам’яті. Розвиток професійної пам’яті
  9. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  10. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  11. Визначення та аспекти екскурсії
  12. Використання прийомів комплексної рейтингової оцінки в аналізі кредитоспроможності суб’єктів господарювання.




Переглядів: 3496

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОБОВ'ЯЗКОВА ДОКУМЕНТАЦІЯ ЗА ТЕМОЮ ЕКСКУРСІЇ | МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ ПОКАЗУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.