Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання 2. Товар і його властивості

Основною категорією товарного виробництва є товар, але історично йому предшествувало поняття благо.

Благо– все те, що задовольнити людські потреби – продукти природи, праці, послуги, або явища, що задовольняють певні потреби людини, відповідають її інтересам, цілям та прагненням.

Але в умовах товарного виробництва благо набуває форми товару.

Товар і благо – в чому різниця?

Товар – економічне благо, що задовольняє певну потребу людини через процес купівлі – продажу.

Властивості товару
Споживча вартість – здатність товару задовольняти будь-які потреби людини Вартість– здатність товару до обміну на інші товари
Це вічна властивість товару Як споживчі вартості товари різні тому, що вони задовольняти різні потреби людини, тобто товар, як споживача вартість приносить корисність людині. Але купуючи товари людина оцінює цю ступінь корисності, що є основою для визначення другої властивості товару. Проявляється в формі мінової вартості – кількісної пропорції в обміну товару на товар Це властивість лише товару Як вартості товари однакові. Чому? Тому що величина вартості товару визначається працею, яка вцілена в товарі.

Товарне виробництво розвивається в процесі розвитку суспільного виробництва, тобто на виробництво товару витрачена праця. Вона обумовлює наявність 2-х властивостей товару – праця, що створює товар, має двоїстий характер.

Вартість Товар   Споживча вартість
Абстрактна(суспільна сторона праці – витрати фізичної та інтелектуальних здібностей) Праця Конкретна(приватна сторона праці – праця певної праці)

Сучасні економісти вважають, що цінність блага – товару – визначається його запасами та ступенем насиченості потреби в ньому – теорія граничної корисності.

Класики і марксизм вважали, що цінність товару – величина цього вартості – визначається витратами суспільно – необхідної корисності.

Об’єктивно – ці погляди об’єднуються і вартість товару є результат поєднання в товарі двох чинників – витрат праці і його корисності тобто вартість є категорією виробництва і категорією обміну.

Тобто так як створення товару турбую матеріальні та трудові затрати, тобто ціна товару – категорія виробництва.

Але на ринку вартість приймає грошову форму й залежить корисності товару та попиту на нього.

Вартість товару, якщо виразити її в грошовій формі є ціною товару.

Тобто для економічної науки – знаходження шляхів синтезу ціх теорій – одне з пріоритетних направлень.

Основним економічним законом товарного виробництва є закон вартості:

ЗВ – виробництво й обмін товарів мають здійснюватися на основі їх вартості, тобто як обмін еквівалентів.

Цей закон відповідає як теорії трудової вартості, так і теорії граничної корисності – обмін можна роздивлятися як обмін результатами праці, та як обмін корисними благами

Функції ЗВ:

Регулює пропорції суспільного виробництва Стимулює розвиток ПС Обумовлює диференціацію виробництва
На основі закону вартості капітал і робоча сила стихійно(через ринок) розпред.між відрослими і виробництвами Закон вимагає виробника вводити нову техніку та здійснювати методи організації виробництва Збагачення одних і банкрутство інших

Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. V. Питання для самоконтолю
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  7. VII. За видами товарів і послуг
  8. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  9. Автомати для продажу штучних товарів
  10. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  11. Адреси світових товарних бірж в інтернеті
  12. Аеродинамічні властивості колісної машини




Переглядів: 427

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання 1. Форми організації суспільного виробництва: натуральне і товарне | Питання 3. Гроші та їх функції в економіці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.