МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ1. Коли більшовики прийшли до влади ? 2. Які зміни відбулися в економічному житті в Україні в роки НЕПу ? Чи вичерпані були можливості України на рейках НЕПу ? 3. Назвіть три реформи радянської модернізації. 4. Яка мета індустріалізації ? 5. Охарактеризуйте труднощі індустріалізації ? 6. Які економічні завдання планувалося вирішити в першій п’ятирічці і якими методами ? 7. Під впливом яких факторів і коли відбувався перехід до форсованої індустріалізації ? У чому проявляється цей перехід ? 8. Що було зроблено в роки першої п’ятирічки і яких завдань не вдалося вирішити ? 9. Чим можна пояснити виникнення і поширення стаханівського руху в роки другої п’ятирічки ? 10. Охарактеризуйте наслідки індустріалізації. 11. Чому віддавалися головні пріоритети в ході індустріалізації : 1) важкій чи легкій промисловості ? 2) Промисловості чи сільському господарству ? 3) Горизонтальним чи вертикальним структурам управління ? 4) Усуспільненій чи індивідуальній праці ? 5) Економічному прискоренню чи підвищенню життєвого рівня ? 12. Визначити причини утвердження сталінського тоталітарного режиму. 13. Що являла собою ідеологія й політика соціалізму ? 14. До яких наслідків призвели сталінські репресії у 30 – х роках ? 15. Нова Конституія УРСР декларувала права і свободи громадян. Чи було забезпечено практичне втілення їх у життя ? Обгрунтуйте відповідь.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА 1. Бойко О.Д. Історія України. – К.: Видавничий центр „Академія” , 2001, с. 388 – 395, с. 401 – 428. 2. Світлична В.В. Історія України. – К.: Каравела; Львів: Новий Світ – 2000, 2002, с. 174-182. 3. Турченко Ф.Г. Новітня історія України – К.: „Генеза”, с. 260 – 271 , 288 – 313.
Тести
1. Прихильниками Л. Троцького в КП(б)У були : а) І.Дашковський, Н. Гордон ; б) Д. Манутульський, Г.Петровський ; в) М. Скрипник, В. Чубар. 2. Перший п’ятирічний план був розроблений на : а) 1926 – 1931 рр. ; б) 1928 – 1932 рр. ; в) 1927 – 1931 рр. ; г) 1932 – 1937 рр. 3. Перший п’ятирічний план був затверджений ХІ Всеукраїнським з’їздом рад в: а) 1927 р. ; б) 1928 р. ; в) 1929 р. ; г) 1930 р. 4. Згідно до п’ятирічного плану на капітальне будівництво в СРСР виділялося 64 млрд. крб., з них на Україну припадало: а) 13 млрд. крб. ; б) 15 млрд. крб. ; в) 16 млрд. крб. ; г) 17 млрд. крб. 5. Хлібозаготівельна криза виникла в : а) 1926 – 1927 рр. ; б) 1928 – 1929 рр. ; в) 1929 – 1930 рр. ; г) 1931 – 1932 рр. 6. Перехід до форсованої індустріалізації почався : а) 1927 р. ; б) 1928 р. ; в) 1929 р. ; г) 1930 р. 7. Дніпропетровська гідроелектростанція в Запоріжжі дала перший струм : а) 1932 р. ; б) 1933 р. ; в) 1934 р. 8. Конституія УРСР була затверджена XIV Всеукраїнським з’їздом рад в : а) січень 1936 р. ; б) січень 1937 р. ; в) січень 1938 р. ; г) січень 1939 р. 9. ДПУ „викрило” підпільну організацію „ Спілку визволення України” (СВУ) : а) восени 1929 р. ; б) влітку 1930 р. ; в) навесні 1931 р. ; г) навесні 1932 р. 10. План другої п’ятирічки був розроблений на : а) 1932 - 1936 рр. ; б) 1933 - 1937 рр. ; в) 1934 – 1938 рр. 11. „Шахтинська справа” (суд над спеціалістами вугільної промисловості Донбасу) була сфабрикована : а) 1927 р. ; б) 1928 р. ; в) 1929 р. ; г) 1930 р. 12. Й.Сталін у статті „ Рік великого перелому” запропонував приріст важкої промисловості на 1929/30 р. : а) 31 % б) 32 % в) 40 % г) 42 % 13. За роки першої п’ятирічки в Україні було збудовано а) 300 підприємств ; б) 400 підприємств ; в) 500 підприємств . 14. Перший трактор зійшов з конвеєра Харківського тракторного заводу: а) 1 жовтня 1930 р. ; б) 1 жовтня 1931 р. ; в) 1 жовтня 1932 р. 15. У роки другої п’ятирічки (1933 – 1937 рр.) були збудовані : а) Харківський тракторний завод і Дніпрогес ; б) Запоріжсталь і Криворіжсталь ; в) Азовсталь ; г) Новокраматорський завод важкого машинобудування.
Експрес-тести 1. Коли більшовики прийшли до влади ? 2. Які зміни відбулися в економічному житті в Україні в роки НЕПу ? Чи вичерпані були можливості України на рейках НЕПу ? 3. Назвіть три реформи радянської модернізації. 4. Яка мета індустріалізації ? 5. Охарактеризуйте труднощі індустріалізації ? 6. Які економічні завдання планувалося вирішити в першій п’ятирічці і якими методами ? 7. Під впливом яких факторів і коли відбувався перехід до форсованої індустріалізації ? У чому проявляється цей перехід ? 8. Що було зроблено в роки першої п’ятирічки і яких завдань не вдалося вирішити ? 9. Чим можна пояснити виникнення і поширення стаханівського руху в роки другої п’ятирічки ? 10. Охарактеризуйте наслідки індустріалізації. 11. Чому віддавалися головні пріоритети в ході індустріалізації : - важкій чи легкій промисловості ? - промисловості чи сільському господарству ? - горизонтальним чи вертикальним структурам управління ? - усуспільненій чи індивідуальній праці ? - економічному прискоренню чи підвищенню життєвого рівня ? 12. Визначити причини утвердження сталінського тоталітарного режиму. 13. Що являла собою ідеологія й політика соціалізму ? 14. До яких наслідків призвели сталінські репресії у 30 – х роках ? 15. Нова Конституція УРСР декларувала права і свободи громадян. Чи було забезпечено практичне втілення їх у життя ? Обгрунтуйте відповідь. Аналітичні тести
1. Індустріалізація – це об’єктивна необхідність, логічне продовження процесу, розпочатого ще при царському режимі, чи намір більшовиків через її практичне здійснення створити базу для „світової революції” ? 2. Процес індустріалізації в Україні в основному збігався із загальносоюзними тенденціями, але мав свої особливості ? Які це особливості ? Чим вони зумовлені ? 3. Почин О. Стаханова – економічний подвиг чи крупномасштабна кампанія ? Які фактори зумовили масовість стаханівського руху ? 4. Чому наслідки індустріалізації історики вважають суперчливими і неоднозначними ? Які з них ви віднесете до позитивних, а які до негативних ? 5. Оцініть ситуацію. Проголошений у грудні 1925 р. курс на індустріалізацію мав на меті: · забезпечити економічну самостійність і незалежність СРСР; · зміцнити обороноздатність країни; · створити матеріальну базу для модернізації промисловості і сільського господарства; · стимулювати неухильне зростання продуктивності суспільної праці і на цій основі підвищувати матеріальний добробут і культурний рівень трудящих. o Які з цих завдань у роки перших п’ятирічок вдалося виконати ? o Чим це пояснити ? o Чи можна було одночасно виконати всі завдання ? o Яких помилок припустилося керівництво СРСР при проведенні індустріалізації ?
Т Е М А 13. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939 – 1945рр.) План 1.Міжнародні відносини напередодні Великої Вітчизняної. 2.Початок Другої світової війни . 3.Радянізація західних земель України . 4.Напад Німеччини на СРСР . Оборонні бої літа – осені 1941 р. 5.Причини поразок Червоної Армії . 6.Рятівні заходи сталінської командно – адміністративної системи . 7.Україна в роки німецької окупації . 8.Рух опору в Україні .
Ключові терміни та поняття Друга світова війна , фашизм , нацизм , радянізація , евакуація, мюнхенська змова , пакт ''Молотова – Ріббентропа '' , план '' Барбаросса'', план ''Ост'' , антигітлерівська коаліція . Акт відновлення Української держави, партизанський рух , окупаційний режим , підпілля , ''рейхова війна '' , геноцид , депортація , Українська Повстанська армія , Бабин Яр .
Опорний конспект 1.Міжнародні відносини напередодні Великої Вітчизняної війни Друга світова війна , яка тривала з 1 вересня 1936 року до 2 вересня 1945 р., стала найжорстокішим і найкривавішим воєнним конфліктом в історії людства . В ній була задіяна 61 держава . Воєнні дії велися на території 40 країн . Україна опинилася в епіцентрі війни вже у вересні 1939 р. -
- 1935 р. уклали антикомінтернівський пакт проти СРСР
Ø Італія захопила Ефіопію (1935-1936 рр.) та Албанію (1939р.). Ø Війна з республіканською Іспанією (1936-1939р.р.). Ø Захоплення Німеччиною Австрії (1938 р.). Ø Рішення Мюнхенської наради про розділ Чехословаччини (1938). Ø Спроба Японії захопити частину далекосхідних територій СРСР в районі озера Хасан (1938 – 1939 рр.) Ø Окупація Карпатської України Угорщиною (березень 1939 р.).
3.Радянізація західних земель України 6.Рятівні заходи сталінської командно – адміністративної системи .
7.Україна в роки німецької окупації
Окупаційний режим відзначався винятковою жорстокістю . Але він не забезпечив покори українського народу . Нацистський '' новий порядок '' викликав масовий рух опору в Україні . 8.Рух Опору в Україні
Формами боротьби партизан були : Ø Диверсії на комунікаціях ворога , знищення ліній зв'язку , доріг , мостів . Ø розгром ворожих штабів ; Ø диверсії на залізницях . Влітку і945 року розгорнулася '' рейкова війна''; Ø рейди в тил ворога (найбільш відомий рейд С .Ковпака від Путивля до Карпат). Основним об'єктом партизанських дій з боку УПА були : Ø німці та їх союзники ; Ø радянські партизанські загони , а згодом – підрозділ Червоної Армії.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|