МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||
ПередмоваЗМІСТ УКРАЇНСЬКА МОВА Опорний конспект лекцій
для студентів, які навчаються за галуззю знань – 0305 «Економіка та підприємництво» за напрямами підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»
Дніпропетровськ – 2008 ББК 81.2 Укр-9 УДК 811.161.2’276.11(075.8)
Опорний конспект лекцій розроблений за програмою з навчальної дисципліни «Українська мова», затвердженою ректором Дніпропетровської державної фінансової академії у 2007 році, і має на меті надання допомоги студентам в отриманні необхідної системи знань з дисципліни “Українська мова”. Він містить теоретичні матеріали, питання для перевірки засвоєного матеріалу, список рекомендованої літератури.
Розглянуто та схвалено на засіданні кафедри гуманітарних дисциплін Протокол №5 від 01.12.2008 р.
Обговорено і схвалено на засіданні Вченої ради академії Протокол № 3 від 22.12.2008 р.
У сучасних умовах зростає вартість інтелектуальної праці, бо тільки інтелектуальна праця в сучасному світі здатна прискорювати розвиток країни. Інтелект нації закодовано у системі національної мови. Українська мова є державною мовою України. Володіння державною мовою є однією з основних умов фахового становлення й зростання, успішної діяльності в обраній галузі народного господарства та в суспільному житті. Програму дисципліни «Українська мова» побудовано за кредитно-модульною системою, зокрема в ній виділено три змістових модулі: Змістовий модуль I. Мова і література як культурні цінності українського народу; Змістовий модуль ІІ.Різностильова комунікація як основа мовної компетенції фахівця; Змістовий модуль ІІІ. Орфографічні, морфологічні та синтаксичні норми української мови, їх використання в діловому та науковому мовленні. У навчальному посібнику «Українська мова: Опорний конспект лекцій» міститься теоретичний матеріал до І і ІІ змістових модулів. Матеріал до ІІІ змістового модуля та самостійної роботи з усіх трьох змістових модулів студенти можуть розглянути у книзі: Українська мова: Навчально-методичний посібник / Укл. Л.І.Малигіна. – Дніпропетровськ, ДДФА, 2008. – 286 с. Українська держава зможе по-справжньому утвердитися в світі передовсім духовністю – не схожою на інші, а тому й цікавою. У зв’язку з цим у програму введено блок української літератури, зокрема її мовного світу, яка є основою націотворення. Художня література була і залишається унікальною, незмінною дисципліною з широким спектром навчально-виховних функцій. Вона наділена чітко вираженими пріоритетами в таких засадничих для людини освітньо-виховних моментах, як національна ідентифікація, патріотизм, мовленнєвий розвиток, а також естетико-культурне виховання, яке стимулює розвиток образної свідомості. Цим питанням присвячено теми І змістового модуля. Освіченість людини передусім виявляється в тому, як вона володіє словом, тобто вміє думати, висловлювати свої думки, передавати їх іншим, уміє впливати словом на інших. Ці питання розглядаються у ІІ змістовому модулі. Метою вивчення дисципліни є формування високого рівня мовної компетентності у професійній і науковій сферах комунікації; підвищення загальнокультурного та інтелектуального рівнів особистості. Завданням вивчення дисципліни є засвоєння норм літературної мови як основи культури усного й писемного спілкування; відтворення і створення текстів залежно від комунікативної мети; формування вміння правильно й логічно висловлювати свої думки в різностильовій комунікації; формування мовної компетенції, що інтегрує національний і культурний компоненти. Предметом вивчення дисципліниєукраїнська мова й література в системі культурних цінностей українського суспільства, зокрема у діловій та фаховій сфері діяльності. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні набути такі компетенції: Ø Інструментальні, щовключають лінгвістичні уміння та комунікативні компетенції,здатність отримувати, аналізувати та систематизувати інформацію з базових питань програмного матеріалу навчальної дисципліни з різних джерел (підручник, навчальний посібник, довідники, періодичні видання, Інтернет та ін.). Ø Міжособистісні: здатність здійснювати ефективні міжособистісні комунікації, удосконалювати емоційні здібності як інструмент розвитку у майбутніх фахівців навичок етично відстоювати свою думку, уміти чути співрозмовника. Ø Системні: здатність застосовувати знання на практиці, дослідницькі здібності; здібність до навчання; здібність адаптуватись до нових ситуацій; здатність до творчості (генерування нових ідей); знання своєї рідної культури та розуміння культур і звичаїв інших країн; прагнення до успіху. Ø Спеціальні: - здатність демонструвати користування нормативною літературною мовою; - здатність правильно використовувати різні мовні засоби залежно від сфери й мети спілкування; - здатність грамотно укладати ділові папери; - здатність користуватися писемною та усною формою мовлення; - опанування специфіки професійної мови, фахової термінології. Опорний конспект лекцій розроблений за програмою дисципліни «Українська мова» з метою надання студентам необхідних орієнтирів у вивченні теоретичних тем курсу.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||
|