Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Українська фразеологія

План

ЛЕКЦІЯ 8

Питання для перевірки засвоєного матеріалу

 

1. Що таке документ?

2. Які основні правила оформлення сторінки документа?

3. Які основні вимоги висуваються до структури тексту документа? Чому?

4. Які вимоги висуваються до структури наукової статті (реферату)?

5. З яких логічних елементів складається текст будь-якого документа?

6. Що таке прямий порядок розташування логічних елементів? Наведіть приклади.

7. Що таке зворотний порядок розташування логічних елементів? Наведіть приклади.

8. Наведіть приклади простого документа.

9.Наведіть приклади складного документа.

10. Що ви знаєте про членування тексту документа?

11. Що таке рубрикація тексту документа? Чи можна робити переноси слів у рубриках?


Тема 8. Лексичні та фразеологічні засоби мови в різностильових текстах

8.1. Українська фразеологія.

8.2. Фразеологізми та стійкі словосполучення у діловому мовленні. Переклад стійких словосполучень з мови на мову.

8.3. Лексикографія. Роль словників при складанні ділових паперів.

8.4. Професійна лексика.

8.5. Поняття про терміни. Основні вимоги до терміна: загальний огляд. Терміни у діловому мовленні. Фахова термінологія.

 

До фразеологізмів відносять стійкі словосполучення: прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми, ідіоматичні звороти, усталені вислови. Фразеологізми мають чітко виражене стильове призначення. Вони тяжіють до окремих стилів і в текстах цих стилів найчастіше вживаються. Кожний стиль мовлення володіє значним запасом фразеологізмів. Стилістичні функції фразеологізмів залежать і від джерел їх походження. На цій підставі фразеологізми поділяються на три групи: розмовно-побутові, народнопоетичні і книжні.

Книжні фразеологізми виникли на писемній (книжній) основі і найчастіше використовуються в книжних стилях. До книжних фразеологізмів належать крилаті слова і вирази - сталі словесні формули, що є повторенням влучних висловів письменників, філософів, учених, державних діячів. Наприклад: мертві душі (за назвою твору М.В.Гоголя), ахіллесова п’ята (з грецької міфології), лебедина пісня (староримський вислів), путівка в життя (від назви кінофільму), людська комедія (О. де Бальзак) та ін.

До книжних фразеологізмів належать також термінологічні словосполучення, поява яких зумовлена постійним розвитком різних галузей науки, культури, техніки. Ці фразеологізми найчастіше використовуються в науковому, діловому і публіцистичному стилях. У творах художньої літератури вони вживаються рідко. Термінологічні словосполучення, як і інші групи фразеологізмів, означають одне поняття і в мовленні виступають як готовий вислів, що не членується: коротке замикання; адамове яблуко; мічені атоми; узяти в лапки; питома вага; вийти на фінішну пряму; тримати руку на пульсі; міжнародний клімат тощо.

Фразеологізми є одним з невичерпних джерел багатства і виразності мовлення, але вимагають доречного вживання. Тому треба уникати помилок типу мати роль (треба - відігравати роль), вантаж спогадів (треба — тягар спогадів), приймати участь (треба — брати участь), втирати очі (треба — замилювати очі). Запас фразеологізмів й уміле їх використання робить наше мовлення багатим, виразним та оригінальним.

 


Читайте також:

  1. Антиукраїнська політика російського царизму. Посилення централізаторсько-шовіністичних тенденцій
  2. Власне українська лексика, її фонетичні та словотвірні ознаки
  3. Всеукраїнська школа волонтерів
  4. Вступ. Фонетика і фонологія. Орфоепія. Графіка й орфографія. Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія.
  5. З вимогою надати Україні політичну автономію виступила Українська думська громада. У 1905-1907 pp. в Україні виходило понад 30 українських газет і журналів.
  6. Західно-Українська Народна Республіка
  7. Західноукраїнська Народна Республіка
  8. Західноукраїнська Народна республіка
  9. Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР).
  10. Західноукраїнська Народна Республіка і Закарпаття 1918—1919 рр.
  11. Західноукраїнська народна республіка.
  12. Іваницький А. Українська народна музична творчість, С.80.




Переглядів: 1108

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні правила оформлення сторінки документа: поля, абзаци, рубрикація, нумерація сторінок | Поняття про терміни. Основні вимоги до терміна: загальний огляд

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.