МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції та особливості регіональних бюджетівАналіз функцій бюджету регіону свідчить, що основною функцією як за значимістю, так і кількістю витрат є фінансування гуманітарної та соціальної сфери. Важливою є функція бюджету щодо боротьби з безробіттям. В умовах децентралізації та лібералізації економіки проблеми зайнятості замкнулися на конкретні адміністративно - територіальні одиниці. Бюджет виконує значну кількість важливих функцій, які також здійснюють вплив на стан гуманітарної сфери та процес її реформування. Серед цих функцій наступні: - прогнозування, розподілу і контролю (виконуються вони з певними похибками через нестабільність економічної ситуації та внесенням змін до діючого законодавства); - уповноваження (відповідна рада уповноважує виконавчі органи на здійснення відповідних витрат бюджету (у тому числі і на гуманітарну сферу), встановлює стандарти для порівняння запланованих і фактичних витрат, націлює на економію коштів); - загального планування та розробки планів соціально-економічного розвитку регіону (без своєчасно сформованого бюджету план являтиме собою фікцію, що й спостерігалося на першому етапі реформаційних процесів); - конкуренції - як головної рушійної сили підвищення ефективності управлінської праці в ринкових умовах (вона існує між управліннями, відомствами, регіонами, різними рівнями влади, особливо на етапі, коли проходить розробка бюджету, розподіл асигнувань. Ця функція ставить перед управлінськими структурами завдання діяти в плані загальних інтересів). Заслуговує на окрему увагу по відношенню до гуманітарної сфери така функція бюджету, як застосування обмежень. Лімітуючи доступність фінансів, можна стимулювати або заблокувати досягнення цілі, що й спостерігається по тих або інших галузях гуманітарної сфери. Зменшенням асигнувань, ставилося питання про скорочення навчально-виховних, клубних та інших закладів, що, до речі, суперечить Конституції України. Слід зауважити, що лімітування за діючим законодавством є функцією не фінансових, а місцевих органів влади, у власності яких ці заклади знаходяться. Важлива функція – визначення і реалізація пріоритетів. Пріоритети повинні бути економічно обґрунтовані і затверджені відповідними органами влади та визначатись на основі бізнес-планів та економічних розрахунків. Місцеві бюджети виконують функцію бронювання і страхування на непередбачені ситуації, що й засвідчують на практиці ліквідаційні заходи різного роду стихійних лих. Бюджет також виконує функцію "сполучення" між вищими та нижчими рівнями влади. Відносний момент боротьби об'єктивно між рівнями влади присутній, є приклади невиконання, а то й ігнорування рішень. Бюджет в частині дотацій, субсидій, визначення процентів відрахувань і т.д. "ламає стіну незалежності" і дає можливість діяти з точки зору загальних інтересів. В управлінні бюджет використовується як засіб одержання інформації, це досягається щоквартальною і щорічною звітністю. По бюджету можна робити висновок в цілому про стан справ в регіоні. Бюджет виступає засобом координації і об'єднання зусиль. За допомогою виділення бюджетних коштів можна приймати участь в різних проектах, об'єднувати зусилля різних управлінь і відомств на вирішенні нагальних проблем. Бюджет виконує також правову, юридичну, адміністративну функцію. Читайте також:
|
||||||||
|