Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Передмова

Зміст

Передмова.

Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів

І. Модуль І. Філософія як світогляд та система знань (філософська пропедевтика). Історичні типи філософії (історія філософської думки).

Змістовий модуль 1. Філософія як світогляд, її призначення, зміст і функції в суспільстві.

Змістовий модуль 2. Класична філософія: антична філософія.

Змістовий модуль 3. Класична філософія: філософія Європи епохи середньовіччя. Філософія епохи Відродження та Реформації.

Модуль ІІ. Історичні типи філософії (історія філософської думки).

Змістовий модуль 4. Класична філософія: європейська філософія Нового часу і Просвітництва.

Змістовий модуль 5. Класична філософія: німецька класична філософія та марксизм.

Змістовий модуль 6. Традиції та особливості розвитку філософської думки в Україні.

Змістовий модуль 7. Сучасна світова філософія.

Модуль III. Загальні філософські проблеми.

Змістовий модуль 8. Онтологія (філософія буття).

Змістовий модуль 9. Гносеологія (філософія пізнання).

Змістовий модуль 10. Філософська антропологія (філософія людини).

Змістовий модуль 11. Соціальна філософія (філософія суспільства).

Література

Перелік питань до підсумкового контролю знань


 

Вивчення навчальної дисципліни “Філософія” має важливе значення в соціально-гуманітарній підготовці майбутніх економістів, всі існуючі економічні теорії засновані на певних філософських засадах: ідеях, принципах, методології.

Зміни, які відбуваються сьогодні у світі в економіці потребують нових ідей, але вони неможливі без нових філософських парадигм, без нового філософського розуміння світу. В сьогоднішньому світі набуває важливості відповідальність за долю цивілізації не лише окремих осіб, але й кожної людини. І лише засвоївши всю культуру людства, в тім числі і її квінтесенцію філософію, можна навчитися раціонально мислити, пізнавати, давати оцінку всьому, що відбувається навкруги, з точки зору людських ідеалів і цінностей.

Саме філософія дає можливість критично віднестись до того, що є застарілим і відживає, адже критична функція філософії заложена в самій її природі. Філософія дасть можливість не тільки критично відноситись до дійсності, але й виробити в собі культуру терпимості до іншої думки, що в умовах сучасної глобалізації вельми актуально. Великий філософ і мудрець Просвітництва Вольтер говорив: "Я абсолютно не погоджуюсь з вашими думками, але я готовий віддати життя за те, щоб ви мали право їх висловлювати."

 

Метою навчальної дисципліни “Філософія”є засвоєння студентами теоретичного курсу філософських знань, формування цілісного гуманістичного світогляду, розвиток теоретичного мислення, здатності самостійно вирішувати проблеми, що виникають у професійній діяльності, виховання інтелектуальної культури, усвідомлення свого місця і ролі в житті суспільства, відповідальності за свій вибір і діяльність.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

1. формування наукового світогляду і методологічної чіткості мислення;

2. прищеплення навичок застосування методології соціального пізнання в практичній діяльності, самостійного аналізу складних явищ та суперечностей соціальної дійсності;

3. з’ясування сутності тих чи інших філософських концепцій, їх значення для економічної теорії і практики;

4. формування філософської культури мислення.

5. виховання відповідальності за свою діяльність, застосування філософських знань в професійній діяльності.

В процесі послідовного вивчення дисципліни студенти зможуть самостійно осягати суть філософських концепцій; проводити методологічний аналіз різноманітних концепцій суспільного та економічного розвитку; застосовувати філософські знання в пізнавальній і практичній діяльності, зокрема при розв’язанні тих чи інших суспільно-економічних проблем.

Завдання для самостійної роботи, методичні рекомендації дають можливість орієнтуватися у найбільш складних питаннях дисципліни, ключові терміни, навчально-методична література спрямовані допомогти у засвоєнні складного філософського матеріалу.

При складанні навчально-методичного посібника враховані результати праць І.В.Надольного, В.П.Андрущенко, В.Г.Табачковського, Є.М.Причепій, А.М.Черній, В.Д.Гвоздецького, Л.А.Чекаль, І.І.Кального, Ю.А.Сандулова, ДіденкоН.Г., В.В.Трушкова, Д.І.Грядового, В.В.Кравченко, В.Ф.Сухіни, К.В.Кислюк , Сморжа Л.О. та ін.

 


Читайте також:

  1. ПЕРЕДМОВА
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. Передмова
  9. Передмова
  10. Передмова
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 503

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПОРЯДОК ВИДАЧІ ОРДЕРІВ НА ПРАВО ВИКОНАННЯ РОБІТ У МЕЖАХ СМУГИ ВІДЧУЖЕННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ | Світоглядний вимір філософії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.032 сек.