Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні поняття гідро- та пневмопривода.

Призначення гідравлічних машин.

 

Гідравлічні машини служать для перетворення механічної енергії двигуна в енергію рідини, яка переміщується або навпаки. Гідравлічні машини ділять на насоси та гідродвигуни. В насосах механічна енергія приводного двигуна перетворюється в енергію потоку рідини, що використовується споживачем. Насоси є однією з найпоширеніших різновидів машин. Їх застосовують для різних цілей, починаючи від водопостачання населення і підприємств і закінчуючи подачею палива в двигунах ракет.

Гідродвигун – це машина, в якій енергія потоку робочого середовища перетворюється в енергію руху вихідного елементу. Гідродвигуни мають велике значення в енергетиці. Для використання гідравлічної енергії річки та перетворення її в механічну енергію вала генератора, який обертається, на гідроелектростанціях застосовують турбіни, що є одним з різновидів гідродвигунів.

Гідромашина, яка може працювати в режимі насоса або гідродвигуна, називається оборотною.

Насоси та гідродвигуни застосовують також у гідропередачах, призначенням яких є передача механічної енергії від двигуна до виконавчого робочого органу, а також перетворення виду і швидкості руху останнього за допомогою рідини. Гідропередача складається з насоса і гідродвигуна. Насос, який працює від електродвигуна, повідомляє рідині енергію. Пройшовши через насос, рідина надходить у гідродвигун, де передає механічну енергію виконавчому робочому органу. Призначення гідропередач таке саме, як і механічних передач (муфти, коробки передач, редуктори тощо), однак у порівнянні з останніми вони мають наступні переваги:

1. Велика плавність роботи. У механічних передачах неточність виготовлення, муфти, поштовхи призводять до вібрацій.

2. Можливість отримання безступінчатої зміни передавального числа. У механічних передачах зміна передавального числа зазвичай проводиться поступово. Механічні передачі, які допускають безступінчаті зміни передавального числа (наприклад, фрикційні), недостатньо надійні і можуть застосовуватися тільки при малій потужності.

3. Можливість передачі великих потужностей.

4. Малі габаритні розміри і маса.

5. Висока надійність тощо.

 

Ці переваги привели до великого поширення гідропередач, незважаючи на їх менший, ніж у механічних передач к.к.д.

 

 

В існуючих і проектуємих видах харчового обладнання широко застосовують пневмо- і гідравлічні системи, пневмо-і гідроприводи. Широке поширення пневмо- і гідроприводу пояснюється цілим рядом переваг в порівнянні з іншими типами приводів:

1. простота запобігання приводного двигуна і виконавчих органів машин від перевантажень;

2. широкий діапазон безступінчастого регулювання швидкості вихідного елементу, що дозволяє здійснювати раціональний режим роботи виконавчих органів машин;

3. простота реверсування без необхідності зміни напрямку обертання приводного двигуна, а також можливість отримання плавного руху і частих швидких перемикань на ходу машини;

4. простота перетворення одного виду руху в інший і незалежність розташування гідравлічних пристроїв в просторі, що створює зручності в загальному компонуванні машин;

5. простота управління, що сприяє застосуванню систем автоматичного, програмного та дистанційного управління.

Гідро- і пневмоприводом називають сукупність пристроїв, які призначені для приведення в рух механізмів і машин за допомогою гідравлічної та пневматичної енергії, тобто енергії краплинної рідини і стисненого газу.

Пневматичні системи управління та пневмоприводи поряд з електричними та гідравлічними є одним з найбільш ефективних засобів автоматизації та механізації виробничих процесів. Переваги особливо проявляються при механізації та автоматизації операцій, які найбільш часто зустрічаються: затиску деталей, їх фіксації, збирання, транспортування, пакування тощо. Застосування пневматики дозволяє виключити або звести до мінімуму участь людини у важких і монотонних роботах.

В загальному вигляді будь гідропривід можна представити у вигляді схеми (Рис.1).

 


Рис. 1 Загальна схема гідроприводу

 

Ця схема спрощено показує основні елементи, що входять до складу гідроприводу, їх взаємозв'язок, призначення і вихідні робочі параметри. Основою гідроприводу є гідропередача, до складу якої входять: 1 - вхідна гідравлічна машина - насос, 2 - вихідна гідравлічна машина - гідродвигун, 3 - гідролінії.

Між приводним двигуном і насосом може бути розміщена вхідна механічна передача (редуктор) для зміни частоти обертання Рдв, яка отримана від вихідного вала приводного двигуна. Але частіше насос і приводний двигун з'єднують за допомогою муфти. Вихідну механічну передачу часто застосовують для зміни виду руху або напрямку руху, який здійснює гідродвигун.

Гідропривід здійснює передачу енергії з подвійною її трансформацією: спочатку механічна енергія, яка отримана від приводного двигуна, перетворюється в насосі в енергію потоку робочої рідини, потім в гідродвигуні відбувається зворотна трансформація: енергія робочої рідини перетворюється в механічну енергію на вихідному елементі гідродвигуна.

Така трансформація веде до неминучих втрат частини енергії. Ефективність роботи приводу з точки зору корисного використання енергії можна оцінити кількісно за величиною к.к.д. Сучасні технічні рішення дозволяють створювати гідроприводи, які не поступаються за к.к.д. електроприводам в області середніх і великих потужностей, незважаючи на втрати енергії в процесі трансформації.

В загальному випадку вхідний вал насоса обертається з частотою n1, а створюваний ним потік робочої рідини характеризується величиною видатку Q і тиском P.

На вихідному валі гідродвигуна основними є параметри руху: швидкісний і силовий. Для зворотно-поступального руху: лінійна швидкістьV2, і зусилля F2, а для обертального: частота обертання n2 і обертальний момент M2.

У розглянутій схемі (Рис.1) робоча рідина подається в гідродвигун насосом, а тому такий гідропривід називають насосним (Рис.2 а). Якщо робоча рідина подається в гідродвигун з магістралі або гідроакумулятора, то такий гідропривід називають відповідно магістральним (Рис. 2 б) і акумуляторним (Рис. 2 в). Під гідромагістраллю розуміють трубопровід, по якому робоча рідина подається від окремої насосної станції, яка обслуговує декілька гідроприводів. Пневмогідроакумулятори АК живляться від зовнішнього джерела. Гідромагістралі і пневмогідроакумулятори до складу гідроприводів не входять.

 
 

 


Рис. 2 Схеми гідроприводів:

а) насосний; б) пневмогідроакумуляторний; в) магістральний.

 

Структурні схеми пневмоприводу та гідроприводу аналогічні - змінюється лише носій енергії, а тому роль насоса виконує компресор - машина, яка подає газ при ступені підвищення тиску більше трьох, а замість гідродвигуна використовується пневмодвигуни. В пневмоприводі роль пневмогідроакумулятора виконує повітрозбірник (ресивер).

Пневмопривод, як і гідропривід, буває магістральний, акумуляторний та компресорний.

Гідропередача є основою гідроприводу і призначена для передачі механічної енергії від приводного двигуна до навантаження у вигляді рідини. Гідропередача складається з двох гідравлічних машин: насоса і гідродвигуна, які з'єднані гідромагістраллю (гідролінією), яка призначена для проходження рідини в процесі роботи гідроприводу.

Пристрої управління призначені для управління енергією потоку рідини, тобто режимом роботи та робочими параметрами гідроприводу, і з'єднані з гідропередачею допоміжною гідролінією, по якій проходить робоча рідина в процесі управління гідроприводом. До пристроїв управління відносяться розподільники, регулятори видатку і тиску, гідропідсилювачі тощо.

Надійна робота гідроприводу забезпечується за умови, що в гідросистемі підтримується необхідна якість робочої рідини. Для цього служать пристрої кондиціонування рідини: фільтруючі пристрої (фільтри), які очищають робочу рідину від механічних забруднень; пристрої регулювання і підтримки температури рідини (теплообмінники, нагрівальний елемент, терморегулятори). Всі вони відносяться до групи допоміжних пристроїв. У цю ж групу входять і пристрої для зберігання та пересування робочої рідини: гідробаки, трубопроводи, ущільнення та з'єднувальні елементи.

Гідроприводи,які застосовуються в техніці поділяють на динамічні та об'ємні. Якщо до складу гідроприводу входять гідродинамічні гідродвигуни, то такий привід називають гідродинамічним. В динамічних гідродвигунах механічний рух вихідного елементу створюється за рахунок використання в основному кінетичної енергії потоку робочої рідини. Прикладом такого двигуна може служити турбіна, на лопаті якої направляється струмінь рідини під тиском. Динамічні гідродвигуни застосовують в приводах великої потужності, таких як трансмісії автомобілів, тепловозів тощо.

Якщо до складу гідроприводу входить один або декілька об'ємних гідродвигунів, то такий привід називають об'ємним. В об'ємному гідроприводі енергія від одного елементу до іншого передається за рахунок гідростатичного тиску при відносно малому значенні кінетичної енергії і геометричного напору. Принцип дії об'ємного гідроприводу заснований на високому модулі пружності рідини і законі Паскаля. У харчовому обладнанні в основному застосовують об'ємні гідроприводи.

Насоси в даний час є найпоширенішим видом машин.

За принципом дії насоси підрозділяються на:

а) відцентрові, у яких перекачування і створення напору відбуваються внаслідок відцентрових сил, які виникають при обертанні робочого колеса;

б) осьові (пропелерні) насоси, робочим органом у яких служить лопатеве колесо пропелерного типу. Рідина у цих насосах переміщується вздовж осі обертання колеса;

в) поршневі насоси, в яких рідина переміщується при зворотно-поступальному русі поршня або качалки. До цієї групи можна віднести найпростіший вид поршневих насосів - діафрагмові насоси, у яких робочим органом служить гумова або шкіряна діафрагма, яка здійснює зворотно-поступальні рухи;

г) тарани, що працюють за рахунок енергії гідравлічного удару;

д) струменеві насоси, в яких переміщення рідини здійснюється за рахунок енергії потоку допоміжної рідини, пари або газу;

е) ерліфти (повітряні водопідйомники), в яких робочим тілом є стиснене повітря.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  9. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  10. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  11. Артеріальний пульс, основні параметри
  12. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ




Переглядів: 3079

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Запобігання гідравлічного удару. | Енергетичні параметри гідро- та пневмопривода.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.