Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вимоги до організації стимулювання

Для забезпечення соціальної ефективності стимулювання праці необхідно дотримуватись таких принципів та умов стимулювання: комплексності та диференційованості, гнучкості та оперативності, гласності та справедливості у використанні стимулів праці.

Комплексність стимулювання передбачає використання всіх видів стимулів. При використанні будь-якого стимулу необхідно враховувати соціально – психологічні особливості людини, її індивідуальні схильності, потреби, інтереси, звички, навіть характер і уподобання.

При організації стимулювання необхідно враховувати здібності працівника, його професійні можливості, виявити потенціал робітника і, якщо він використовується неповністю, поміркувати про засоби стимулювання, його використання.

Коли ж потенціал робітника використовується у повному обсязі, треба шукати стимули для підвищення професійної майстерності.

Для ефективного стимулювання необхідно забезпечити відповідність бажаних результатів і мотивів трудової поведінки. Коли цієї умови не дотримуються, то немає гарантії, що працівник, який має задатки працювати більше і краще, буде це робити при збільшенні заробітної плати.

Диференціація стимулювання базується на ретельному обліку вартості трудового внеску кожного працівника, тому що різні у кожного працівника індивідуальні здібності, знання, ділові якості, емоційний склад, мотиви обумовлюють відмінності у результатах праці.

Найбільш повному використанню можливостей працівника сприяють гнучкість і оперативність стимулювання, тобто система заохочування повинна бути різноманітною, динамічною, адекватною трудовій ситуації, вчасною.

У системі заохочення важливе місце відводиться повсякденному усному заохоченню, тому що людина потребує щоденної адекватної реакції на свою поведінку. Причому використовувати треба як заохочення, так і протилежний напрям впливу – осудження – словесне звернення до свідомої людини. При осудженні необхідно дотримуватися таких правил:

1) з’ясувати характер і причину вчинку;

2) визначити причину вчинку;

3) осудження повинно бути коректним, без принижень і грубощів;

4) обов’язково слід визначити вихід із ситуації та заходи щодо запобігання таких випадків у майбутньому.

Найважливішими умовами стимулювання праці є зрозумілість і справедливість заохочення чи осудження. Кожен працівник має знати за що він нагороджений чи покараний.

Працівник повинен бути своєчасно поінформованим про стимули. Це необхідно для того, щоб людина могла, свідомо орієнтуючись на стимул, формувати свою поведінку. Поінформованість передбачає обізнаність в умовах стимулювання, видах стимулів, взаємозв’язку їх з певними формами поведінки.

Умовою підвищення ефективності стимулювання праці є також залучення працівників до участі в розробці систем стимулювання.

Але в період побудови ринкових відносин недостатньо врахування розглянутих вимог. Керівництву підприємства, організації потрібно вибрати правильну принципову стратегію стимулювання.

Основою для визначення стратегії стимулювання трудової поведінки може служити теорія впливу покарань і винагород на поведінку людини, викладена у вигляді системи теорем.

Перша з них говорить про те, що винагорода чи покарання тим сильніше впливають на поведінку людини, чим ближчим є момент їх виконання.

Друга теорема говорить: покарання чи винагорода тим сильніше впливають на поведінку людини, чим сильніша впевненість у їх неминучості.

Існують також деякі інші теореми.

Є, також, практичні вимоги забезпечення власної мотивації до роботи, до яких рекомендується прислухатися:

1) подбай про те, щоб ти завжди добре відпочивав, був бадьорим;

2) стався позитивно до роботи й до життя;

3) зміцнюй і використовуй свої сильні сторони та виправляй власні помилки;

4) зроби більш приємним своє оточення на роботі;

5) намагайся, щоб твоя робота істотно змінювалася через 5-7 років;

6) відповідальність за розвиток своєї кар’єри бери на себе;

7) будь відвертим зі своїми колегами і здійснюй взаємний обмін досвідом. Вимагай того самого й від них стосовно себе;

8) винагороджуй себе за досягнення в роботі й вимагай винагороди від трудового колективу;

9) постійно дбай про свій фізичний та психічний стан.

З урахуванням досвіду зарубіжних моделей стимулювання праці у вітчизняній соціології праці починаються спроби вироблення моделі стимулювання для перехідної економіки. Так, існує 4 напрями стратегії стимулювання:

1) товарно – продуктивна – через оплату й винагороду за результати праці. Вона найпоширеніша на наших підприємствах, але її можливості стимулювання знижуються у зв’язку з інфляційними процесами;

2) патерналістська, або «турбота про людину» - адміністрація, керівництво роблять усе можливе для працівників, аби вони добре працювали;

3) стимулювання самою працею – поліпшення змісту та умов праці. Але відставання у використанні досягнень НТП не сприяє застосуванню цієї стратегії;

4) стимулювання почуття господаря. Для здійснення цієї стратегії необхідні зміни у ставленні працівника до власності на засоби виробництва (співвласник). Ця стратегія найбільше відповідає умовам переходу до ринкової економіки.

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  9. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  10. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  11. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  12. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях




Переглядів: 1516

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види стимулів трудової діяльності | Сутність та функції соціального контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.