МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Аверсивна терапія і символічна економіяЛекція 11. Спеціалізовані види психотерапії 1. Аверсивна терапія і символічна економія 2. Мультимодальна терапія і метод Ф. Шапіро 3. Трансперсональна психотерапія С. Грофа 4. Новітні психотехніки в психотерапії 5. Нейролінгвістичне програмування (НЛП) 6. Медитативная психотерапия 7. Позитивна психотерапія
Практика використання методів аверсивної(від лати. aversio - огида) терапіївиходить з діяльності В. Бєхтєрєва, який виробляв огиду до алкоголю у хворих алкоголізмом за допомогою гіпнозу або шляхом введення спеціальних лікарських засобів. Аверсивні методики лежать в основі практичного застосування експериментальних теорій навчання, зокрема біхевіористських і необіхевіористських. При цьому розрізняють методики, засновані на моделях І. Павлова (класичне обумовлювання) і Б.Скіннера (оперантне обумовлювання). У методиках, заснованих на класичному обумовлюванні, поєднуються привабливі стимули (наприклад, алкоголь або їжа) з хворобливим, неприємним стимулом, що викликає огиду (аверсивним): ін'єкцією апоморфіна, що приводить до блювоти, електричним розрядом, що викликає сильний біль, і ін. Безумовно, подібні методики піддаються критиці як неетичні і негуманні. Проте в окремих випадках признається можливість і необхідність застосування їх за життєвими свідченнями, наприклад при важких психопатологіях [16]. У вітчизняній психотерапії останнім часом знайшло популярність так зване кодування - варіант аверсивної терапії А. Довженко. Методики, які використовують оперантну модель Б. Скіннера, засновані на принципі успішного рішення задачі, вивільнення пацієнта від неприємного стимулу, наприклад від електричного розряду. Так, при лікуванні треморної форми писального спазму пацієнт освоює завдання попадання металевою паличкою в ряд отворів діаметру, що весь час зменшується. Наявність тремора веде до попадання в краї отворів і замикання електричного ланцюга; пацієнт при цьому отримує удар електричним струмом. Точне попадання в ці отвори позбавляє його від електричного розряду. При спастичній формі писального спазму пацієнт користується спеціальною авторучкою, зайвий тиск на яку також приводить до замикання електричного ланцюга і, отже, до покарання. В процесі тренувань пацієнт навчається розслабляти потрібні групи м'язів. При відповідній технічній винахідливості практично для кожного симптому можна створити методику, засновану на принципі рішення задачі, тобто попередження аверсивного стимулу. Приведемо як приклад терапію хворого, страждаючого істеричним паралічем ніг і втратою чутливості в ногах [16]. На пальці ніг і два пальці руки хворого поміщалися електроди: на пальці руки - електроди, через які хворий міг отримувати хворобливий електричний розряд, а на пальці ніг - електроди, за допомогою яких здійснювалася слабка електростимуляція, що уловлюється при чутливості, що зберігається, і не носить хворобливого характеру. Хворим давалася інструкція: якщо від електродів на ногах у Вас з'являться якісь відчуття, натисніть на вимикач, інакше через 5 секунд послідує сильний хворобливий електричний розряд в пальці руки. Хворий повинен був вирішити задачу по розрізненню слабкого стимулу, мимоволі знижуючи поріг больової чутливості. Під час першої процедури у хворого не наголошувалися ніяких реакцій уникнення, і вона отримала декілька хворобливих електричних ударів. Під час другої процедури після першого електричного розряду з'явилися виражені вегетативні реакції і навіть блювота. Під час третьої процедури хворий двічі підряд натиснув на кнопку вимикача, вчасно попереджаючи подачу хворобливого електричного розряду, і відзначила при цьому, що у неї з'явилася чутливість в ногах. Одночасно у неї виникли довільні рухи в ногах, і пацієнтка змогла самостійно піти в палату. У подальшому не наголошувалося рецидиву симптоматики, і через декілька днів вона була виписана [16]. Читайте також:
|
||||||||
|