Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Спрямованість діагностики та її основні види.

План

Формування соціального здоров’я дітей молодшого та дошкільного віку.

Програма формування емоційного здоров’я дітей 2-6 років.

План

4. Програма формування емоційного здоров’я дітей 2-6 років.

5. Формування соціального здоров’я дітей молодшого та дошкільного віку.

 

Отсканить Терпугова

 

 

 

Отсканить Терпугова


Лекція 10. Система діагностики якості освітньої роботи з дітьми(4 год.)

1. Спрямованість діагностики та її основні види.

2. Завдання діагностичної служби дошкільного навчального закладу. Етапи діагностичної роботи в освітньому процесі.

3. Педагогічна скринінгова діагностика розвитку дітей. Послідовність її проведення та методика оцінки рівня розвитку дитини.

4. Діагностична методика валеологічної вихованості дітей молодшого дошкільного віку.

 

При створенні діагностичної системи важливо дотримуватися 2-х заповідей:

1. «Не нашкодь» дитині. Все, що робитиметься в практиці, повинно виходити з інтересів, можливостей дитини, зберігаючи його індивідуальний образ.

2. «Допоможи» дорослому, такому, що знаходиться біля дитини більшу частину часу.

Перш ніж перейти до викладу досвіду роботи і запропонувати свої рекомендації, хотілося б зробити деякі пояснення.

Всі дані в діагностиці потрібно сприймати як умовні, такі, що допомагають побачити позитивну або негативну динаміку в розвитку, в роботі, в самоудосконаленні, але не як характеристику чого-небудь або кого-небудь.

Спрямованість діагностики.

Парадигма освіти звертає увага практичних працівників на особистісно-орієнтований підхід до дітей. А це передбачає перехід від звичного концептуального до діагностико-технологічного рівня професійного мислення.

Діагноста має три напрями залежно від того, на кого вона спрямована: діти, персонал ДНЗ, батьки. Результат, успіх роботи визначатиметься тим, наскільки ясний як об'єкт, так і суб'єкт освітнього процесу.

Види діагностики:

За часом проведення діагноста буває первиною, вторинною і підсумковою.

Первинна діагностика (ввідна, вхідна, попередня) включає наступні процеси:

• отримання відомостей про дітей, що знов поступили (медичний анамнез, особливості розвитку в ранньому віці);

• виявлення особливостей педагогічного колективу (социометрические дані, професійні уміння, особовий потенціал: творчі вміння, ступінь упевненості, коммунікативності.

§ виявлення рівня вимогливості батьків (їх можливості і запити).

Вторинна діагностика (робоча, вибіркова, динамічна, поглиблена, комплексна інтегративна) включає наступні процеси:

§ виявлення причин, що з'явилися у педагогічному процесі;

§ виявлення ефективних, оптимальних методів педагогічної дії;

§ динаміка розвитку дітей.

Підсумкова(завершальна) диагностика направлена на виявлення результатів педагогічного процесу:

§ виконання відпрацьованих освітніх програм;

• результатів корекційної роботи з детьми-

• позитивного досвіду роботи педагогів.

• виконання намічених цілей.

Відомі психологи Наталія та Мехаїл Семаго дають таку характеристику діагностиці за наступними видами.

Скринінгова діагностика. Проводиться зі всією групою дітей і направлена на виявлення у дітей властивостей, характеристик. Оцінюється їх постійність у дітей.

Динамічна діагностика. Простежується динаміка розвитку, ефективність навчання розвиваючих та корекційних матеріалів.

Поглиблена, комплексна діагностика. Проводиться після виявлення дітей, що мають будь-які особливості розвитку, що потребують корекції.

Комплексність обстеження

Учасниками діагностичної роботи є всі працівники ДНЗ, від вихователів до керівників. У кожного свої цілі, завдання діагностики. За відсутності діагностичної системи кожен фахівець проводить обстеження за профілем своєї діяльності.

Керівник физвиховання обстежує рухове середовище дитини.

Музичний керівник — музичні здібності дітей.

Логопед — особливості мовного розвитку.

Психолог — рівень психічних процесів і особових якостей дитини.

Керівник ізостудії — образотворчі навики дітей.

Старший вихователь — стан роботи по різних напрямах педагогічного процесу.

Керівник закладу аналізує умови освітнього процесу (кадри, матеріальна база, професіоналізм персоналу, участь батьків).

При такому підході втрачається образ кожної дитини. Можна побачити роботу фахівця, але важко побачити саму дитину.

У дитячому саду, де немає діагностичної служби, вам розповідять про роботу кожного фахівця, покажуть документи, банк зібраних методик, але жоден фахівець не дасть повної характеристики хоч би одній дитині. Багато дітей взагалі випадають з поля уваги фахівців. Немає даних і про динаміку розвитку дитини на вікових етапах.

Не можна забувати і про те, що реалізація різноманітних методів обстеження позбавляє дитину часу для вільної діяльності, стомлює її. Тривала діагностика не залишає часу на корекційно-розвивальну роботу з дітьми.

Вихід був знайдений. Це педагогічний скринінг.


2. Завдання діагностичної служби дошкільного навчального закладу. Етапи діагностичної роботи в освітньому процесі.

Діагностична служба ДОУ, поставивши в розділ своєї діяльності систему обстеження рівня розвитку кожної дитини, допомагає реалізувати наступні завдання:

1. Побачити реальний щорічний рівень розвитку кожної дитини.

2. Визначити зону найближчого розвитку для кожної дитини.

3. Побачити динаміку розвитку дитини на період всього часу перебування його в ДОУ.

4. Своєчасно відмітити затримку в розвитку дитини і провести корекцію порушень.

5. Визначити стан роботи по видах дитячої діяльності.

6. Визначити стартові можливості для кожної дитини і всієї групи на початку кожного учбового

роки.

7. Показати професіоналізм педагогів і вузьких фахівців ДОУ.

8. Вирішити питання інтеграції в роботі вихователів і вузьких фахівців.

9. Вихователеві здійснити в роботі принципи диференційованого і індивідуального підходу у вихованні і навчанні дітей.

10. Скласти річний план виходячи з реального

положення справ.

11. Виявити вплив на освітній процес адміністративно-організаційних заходів: підбір кадрів, їх постійність, рівень кваліфікації, оснащеність педагогічного процесу всім необхідним.

12. Отсроченность в часі результатів педагогічної праці часто знижує деятельностную мотивацію вихователів. Діагноста відроджує інтерес до своєї роботи, додає сенс педагогічної діяльності.

В результаті реалізації всіх завдань вирішується головна мета педагогічної діяльності: підвищення якості освітнього процесу.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  4. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  5. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  6. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  7. Алгоритм діагностики при травмах живота.
  8. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  9. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  10. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  11. Артеріальний пульс, основні параметри
  12. Банківська система та її основні функції




Переглядів: 1670

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Арт-терапiя як технологія збереження психічного здоров'я. Види арт-терапії. | Етапи діагностичної роботи в ДНЗ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.069 сек.