МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Критерії та показники валеологічної вихованості молодших дошкільниківТаблиця 1 Діагностична методика валеологічної вихованості дітей молодшого дошкільного віку. У наш час особливо гостро постає питання збереження здоров'я дитини. Тому в сучасних умовах набуває вагомості питання реалізації валеологічного виховання молодшого покоління, яке повинно починатися на етапі молодшого дошкільного віку. Це є важливим напрямком у роботі науковців та вихователів, оскільки показники здоров’я дітей невтішні. Аналіз наукової літератури свідчить про увагу дослідників до означеної проблеми. Деякі аспекти валеологічного виховання молодших дошкільників висвітлені сучасними педагогами: організація валеологічного виховання дітей молодшого дошкільного віку (Г. Бєленька, Н. Денисенко, Л. Лохвицька, М. Машовець), проблема формування цінностей здоров’я в молодших дошкільнят (О. Богініч, З. Плохій); становлення валеологічної культури дітей (В. Деркунська, Н. Поведенюк, Н. Тимофєєва); питання пізнання природи з позиції єдності екологічного та валеологічного виховання (Г. Бєлєнька, З. Плохій) [1; 4]. Проте питання діагностики валеологічної вихованості молодших дошкільників висвітлено недостатньо. З огляду на сказане означена проблема виступає перспективним напрямком дослідження. Е. Вайнер трактує валеологічне виховання як вплив на свідомість людини, із метою вироблення соціально-психологічних настанов та активної позиції, на дбайливе ставлення людини до власного здоров’я та ведення здорового образу життя [3]. Виходячи з цього визначення, виведено дефініцію «валеологічна вихованість», яка розглядається як наявність соціально-психологічних настанов та активної позиції дитини в дбайливому ставленні до власного здоров’я та ведення здорового образу життя. Таким чином, можна виокремити три основних компоненти валеологічної вихованості: когнітивний (знання у формі фактів, уявлень, понять), діяльнісний (уміння та навички) і ціннісний (система ціннісних відношень). Спираючись на теоретичне підґрунтя валеологічної вихованості, ми визначили три критерії валеологічної вихованості молодших дошкільників: когнітивний, діяльнісний, ціннісний та відповідні показники, сутність яких відображено в таблиці 1.
Отже, зміст першого критерію склали валеологічні уявлення дитини, що полягають у мовленнєвих визначеннях об'єктів живої та неживої природи, частин тіла, органів чуття, предметів особистої гігієни, а також в умінні називати гігієнічні та загартовуючи процедури, словесно визначати стан погоди, стан власного здоров'я. Другий критерій – валеологічні вміння, які дитина використовує на практиці: цитування малих фольклорних жанрів валеологічного змісту, реалізація на практиці культурно-гігієнічних навичок, дбання про виконання оздоровчих моментів. Третій критерій – валеологічні цінності, які визначаються в бажанні дитини бути здоровою, усвідомленні нею цінності людського життя, розумінні значення природних факторів у житті людини. Відповідно до критеріїв визначено три рівні валеологічної вихованості молодших дошкільників: високий, середній та низький.
Читайте також:
|
||||||||||||||||
|