МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||
Критерії та показники валеологічної вихованості молодших дошкільниківТаблиця 1 Діагностична методика валеологічної вихованості дітей молодшого дошкільного віку. У наш час особливо гостро постає питання збереження здоров'я дитини. Тому в сучасних умовах набуває вагомості питання реалізації валеологічного виховання молодшого покоління, яке повинно починатися на етапі молодшого дошкільного віку. Це є важливим напрямком у роботі науковців та вихователів, оскільки показники здоров’я дітей невтішні. Аналіз наукової літератури свідчить про увагу дослідників до означеної проблеми. Деякі аспекти валеологічного виховання молодших дошкільників висвітлені сучасними педагогами: організація валеологічного виховання дітей молодшого дошкільного віку (Г. Бєленька, Н. Денисенко, Л. Лохвицька, М. Машовець), проблема формування цінностей здоров’я в молодших дошкільнят (О. Богініч, З. Плохій); становлення валеологічної культури дітей (В. Деркунська, Н. Поведенюк, Н. Тимофєєва); питання пізнання природи з позиції єдності екологічного та валеологічного виховання (Г. Бєлєнька, З. Плохій) [1; 4]. Проте питання діагностики валеологічної вихованості молодших дошкільників висвітлено недостатньо. З огляду на сказане означена проблема виступає перспективним напрямком дослідження. Е. Вайнер трактує валеологічне виховання як вплив на свідомість людини, із метою вироблення соціально-психологічних настанов та активної позиції, на дбайливе ставлення людини до власного здоров’я та ведення здорового образу життя [3]. Виходячи з цього визначення, виведено дефініцію «валеологічна вихованість», яка розглядається як наявність соціально-психологічних настанов та активної позиції дитини в дбайливому ставленні до власного здоров’я та ведення здорового образу життя. Таким чином, можна виокремити три основних компоненти валеологічної вихованості: когнітивний (знання у формі фактів, уявлень, понять), діяльнісний (уміння та навички) і ціннісний (система ціннісних відношень). Спираючись на теоретичне підґрунтя валеологічної вихованості, ми визначили три критерії валеологічної вихованості молодших дошкільників: когнітивний, діяльнісний, ціннісний та відповідні показники, сутність яких відображено в таблиці 1.
Отже, зміст першого критерію склали валеологічні уявлення дитини, що полягають у мовленнєвих визначеннях об'єктів живої та неживої природи, частин тіла, органів чуття, предметів особистої гігієни, а також в умінні називати гігієнічні та загартовуючи процедури, словесно визначати стан погоди, стан власного здоров'я. Другий критерій – валеологічні вміння, які дитина використовує на практиці: цитування малих фольклорних жанрів валеологічного змісту, реалізація на практиці культурно-гігієнічних навичок, дбання про виконання оздоровчих моментів. Третій критерій – валеологічні цінності, які визначаються в бажанні дитини бути здоровою, усвідомленні нею цінності людського життя, розумінні значення природних факторів у житті людини. Відповідно до критеріїв визначено три рівні валеологічної вихованості молодших дошкільників: високий, середній та низький.
Читайте також:
|
||||||||||||||||
|