Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерії та показники валеологічної вихованості молодших дошкільників

Таблиця 1

Діагностична методика валеологічної вихованості дітей молодшого дошкільного віку.

У наш час особливо гостро постає питання збереження здоров'я дитини. Тому в сучасних умовах набуває вагомості питання реалізації валеологічного виховання молодшого покоління, яке повинно починатися на етапі молодшого дошкільного віку. Це є важливим напрямком у роботі науковців та вихователів, оскільки показники здоров’я дітей невтішні. Аналіз наукової літератури свідчить про увагу дослідників до означеної проблеми. Деякі аспекти валеологічного виховання молодших дошкільників висвітлені сучасними педагогами: організація валеологічного виховання дітей молодшого дошкільного віку (Г. Бєленька, Н. Денисенко, Л. Лохвицька, М. Машовець), проблема формування цінностей здоров’я в молодших дошкільнят (О. Богініч, З. Плохій); становлення валеологічної культури дітей (В. Деркунська, Н. Поведенюк, Н. Тимофєєва); питання пізнання природи з позиції єдності екологічного та валеологічного виховання (Г. Бєлєнька, З. Плохій) [1; 4]. Проте питання діагностики валеологічної вихованості молодших дошкільників висвітлено недостатньо. З огляду на сказане означена проблема виступає перспективним напрямком дослідження.

Е. Вайнер трактує валеологічне виховання як вплив на свідомість людини, із метою вироблення соціально-психологічних настанов та активної позиції, на дбайливе ставлення людини до власного здоров’я та ведення здорового образу життя [3]. Виходячи з цього визначення, виведено дефініцію «валеологічна вихованість», яка розглядається як наявність соціально-психологічних настанов та активної позиції дитини в дбайливому ставленні до власного здоров’я та ведення здорового образу життя. Таким чином, можна виокремити три основних компоненти валеологічної вихованості: когнітивний (знання у формі фактів, уявлень, понять), діяльнісний (уміння та навички) і ціннісний (система ціннісних відношень). Спираючись на теоретичне підґрунтя валеологічної вихованості, ми визначили три критерії валеологічної вихованості молодших дошкільників: когнітивний, діяльнісний, ціннісний та відповідні показники, сутність яких відображено в таблиці 1.

Критерії Показники
Когнітивний – уявлення про об’єкти живої та неживої природи, частини тіла, органи чуття, предмети особистої гігієни; – мовленнєве визначення гігієнічних та загартовуючих процедур; – уміння визначати стан погоди, стан власного здоров’я
Діяльнісний – цитування малих фольклорних жанрів валеологічного змісту; – уміння самостійно реалізовувати на практиці культурно-гігієнічні навички; – дбає про виконання оздоровчих режимних моментів, уміння одягатися згідно з погодним становищем
Ціннісний – бажання бути здоровим; – усвідомлення цінності людського життя; – розуміння значення природних факторів у житті людини

Отже, зміст першого критерію склали валеологічні уявлення дитини, що полягають у мовленнєвих визначеннях об'єктів живої та неживої природи, частин тіла, органів чуття, предметів особистої гігієни, а також в умінні називати гігієнічні та загартовуючи процедури, словесно визначати стан погоди, стан власного здоров'я. Другий критерій – валеологічні вміння, які дитина використовує на практиці: цитування малих фольклорних жанрів валеологічного змісту, реалізація на практиці культурно-гігієнічних навичок, дбання про виконання оздоровчих моментів. Третій критерій – валеологічні цінності, які визначаються в бажанні дитини бути здоровою, усвідомленні нею цінності людського життя, розумінні значення природних факторів у житті людини. Відповідно до критеріїв визначено три рівні валеологічної вихованості молодших дошкільників: високий, середній та низький.

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. Абсолютні показники фінансової стійкості
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Алгебраїчні критерії стійкості
  6. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  7. Аналітичні показники ряду динаміки.
  8. Аналітичні показники ряду динаміки.
  9. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  10. Базисні показники
  11. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  12. Вартісні показники обсягу виробництва.




Переглядів: 1038

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Послідовність в проведенні скринінгової діагностики | Когнітивний критерій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.