Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Собівартість продукції та принципи її формування

План лекції

ТЕМА 9. Витрати виробництва.

1. Собівартість продукції та принципи її формування

2. Витрати виробництва, їх класифікація

3. Планування витрат на виробництво продукції: калькулювання собівартості окремих видів продукції, складання планового кошторису витрат на виробництво

 

Собівартість продукції (робіт, послуг) підприємства складається з витрат, пов’язаних з використанням у процесі виробництва продукції (робіт, послуг) природних ресурсів, сировини, матеріалів, палива, енергії, основних фондів, нематеріальних активів, трудових ресурсів, а також інших витрат на її виробництво та реалізацію.

Отже, відображаючи процеси виробництва, обігу та розподілу, собівартість виступає як один з важливих синтетичних показників діяльності підприємства.

Основні принципи формування собівартості продукції:

Ø чітке розмежування витрат підприємства по сферах господарської діяльності – виробнича адміністративна, капітальні вкладення, невиробнича, збутова;

Ø безпосередній зв’язок витрат з процесами виробництва та обігу;

Ø заміщення витрат в процесі відтворення для відновлення основної виробничої діяльності;

Ø повний облік фактичних витрат незалежно від рівня дотримання встановлених норм та умов;

Ø прямий зв’язок витрат на виробництво продукції з визначеним періодом часу.

Для забезпечення єдиних засад формування собівартості продукції і фінансових результатів на підприємствах України незалежно від форм власності рекомендується дотримуватися основних засад „Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) у промисловості” та вимог ПБО–16.

Собівартість промислової продукції (робіт, послуг)– це виражені в грошовій формі поточні витрати підприємства на її виробництво.

Метою планування собівартості є економічно обґрунтоване визначення величини витрат, необхідних у плановому періоді для виробництва і збуту кожного виду та всієї промислової продукції підприємства.

Розрахунки планової собівартості окремих видів товарної, реалізованої продукції використовуються для визначення потреби в оборотних коштах, планування прибутку, визначення економічної ефективності організаційно-технічних заходів та виробництва в цілому, внутрішньовиробничого планування, формування цін і стратегії розвитку.

Формування собівартості окремих видів продукції належить до сфери внутрішньогосподарського (управлінського) обліку. Стаття 1 „Закону про бух. облік” передбачає самостійність підприємства при розробці системи і форми управлінського обліку, у звітності й контролі господарських операцій.

Самостійність підприємств обмежена лише вимогами національних стандартів бухгалтерського обліку, яким ця підсистема управління підприємством не повинне суперечити.

В залежності від складу розрізняють:технологічні, виробничі, операційні та звичайні витрати, яким відповідає технологічна та виробнича собівартість продукції, витрати операційної та звичайної діяльності підприємства.

 


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  4. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  5. Алгоритм формування статутного фонду банку
  6. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  7. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  8. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  9. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  10. Аналіз витрат на гривню товарної продукції
  11. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  12. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.




Переглядів: 1969

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЛАНУВАННЯ ФОНДУ ОПЛАТИ ПРАЦІ | Витрати виробництва, їх класифікація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.