Об’ємно-календарне планування виробництва нової продукції
Об’ємно-календарне планування підготовки виробництва – це доведення до підрозділів і безпосередніх виконавців тематики та номенклатури робіт з підготовки виробництва, проведення необхідних розрахунків з обсягу робіт, складання графіків виконання останніх.
Процес об’ємно-календарного планування підготовки виготовлення нового виробу передбачає виконання менеджерами підприємства таких етапів:
Ø вибір стратегії розвитку підприємства (з концентрацією уваги на задоволенні потреб ринку новими високоякісними товарами);
Ø обґрунтування форми організації підготовки виробництва;
Ø визначення логістичної схеми руху матеріальних потоків;
Ø розроблення основних календарно-планових нормативів;
Ø оперативне планування роботи виробничих підрозділів;
Ø організаційна підготовка виробництва;
Ø безпосередня організація оперативної роботи;
Ø поточний контроль та регулювання процесу підготовки виробництва нового продукту.
Головне завдання об’ємно-календарного планування підготовки виробництва нової продукції полягає в забезпеченні на підприємстві ритмічного руху всіх виробничих процесів з метою як найбільшого задоволення основних потреб ринку, раціонального використання наявних економічних ресурсів і максимізації прибутку.
Технічна підготовка виробництва – комплекс послідовно пов’язаних наукових, проектно-конструкторських, технологічних і виробничо-господарських робіт зі створення, освоєння та впровадження нових видів продукції.
Вихідними даними для планування технічної підготовки виробництва слугують: завдання плану технічного розвитку підприємства; нормативи для визначення складу й обсягу робіт; їх тривалості по всіх етапах технічної підготовки.
З метою скорочення термінів підготовки використовують метод паралельного й паралельно-послідовного ведення робіт.
Об’ємно-календарне планування є важливим важелем повсякденного керівництва підготовкою виробництва нового продукту. При цьому підготовка планів органічно поєднується з вирішенням питань організації їх виконання, поточного регулювання та використанням різних альтернативних науково-технічних рішень у процесі підготовки виробництва нової продукції.
Наявність різних альтернатив розв’язання проблем дає змогу побудувати морфологічну карту – список усіх існуючих варіантів рішення проблем, які ще не існують, але їх використання можливо, а також варіантів, що з’являться в майбутньому.
Отримані на основі морфологічної карти альтернативні варіанти можуть стати основою для побудови економіко-математичної моделі створення нової продукції (техніки).