Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості та технологія формування бізнес-плану

Приведена структура бізнес-плану є лише загальною схемою і допускає зміни назв та порядку розташування розділів, а також більшу деталізацію окремих розділів з розбивкою їх на підрозділи.

Додатки до бізнес-плану.

Оцінка ризиків проекту.

Аналіз чутливості проекту.

Ефективність інвестицій.

Фінансовий план.

Організаційний план.

Виробничий план.

Маркетинг-план.

Ринок проекту.

Ситуаційний аналіз (опис галузі).

Опис проекту.

Опис підприємства, що реалізує проект.

Резюме.

Заява про конфіденційність бізнес-плану.

Зміст бізнес-плану.

Титульний лист бізнес-плану.

Що конкретно має включати в себе бізнес-план?

 

Зміст і структура бізнес-плану залежать передусім від тієї аудиторії, для якої його призначено.

Вибір тієї чи тієї аудиторії, у свою чергу, залежить від цілей, які ставить перед собою підприємець, опрацьовуючи бізнес-план (залучення зовнішнього капіталу, комунікації з партнерами по бізнесу, моделювання системи управління майбутнім бізнесом, попереднє визначення перешкод та проблем, розвиток власних управлінських навичок).

Перше правило, якого слід дотримуватися у процесі складання бізнес-плану, – це чітке визначення мети його розробки та конкретного адресата.

На зміст і структуру бізнес-плану суттєво впливають розміри бізнесу й обсяги фінансових потреб.

Що масштабнішим є підприємницький проект, що більше інвестицій він потребує, то ширше коло питань має бути висвітлено в бізнес-плані, то детальнішими та обґрунтованішими мають бути відповідні розрахунки.

На змісті та структурі бізнес-плану позначається й специфіка сфери майбутнього бізнесу.

Зміст і структура бізнес-плану залежать також і від інших факторів, зокрема:

Ø конкретних характеристик майбутнього продукту бізнесу та стадії його життєвого циклу;

Ø рівня конкуренції в галузі;

Ø можливостей розширення бізнесу в майбутньому.

Структура бізнес-плану, орієнтованого на залучення інвестицій повинна включати:

7. Опис продукції (послуг).

 

 

Розробка бізнес-плану – тривалий та трудомісткий процес, який вимагає певних коштів та витрат часу. Тому одним із факторів його ефективності є досконала організація розробки. Правильна та раціональна розробка бізнес-плану передбачає:

Ø забезпечення взаємозв’язку та узгодженості в розробці окремих розділів документу;

Ø чіткий розподіл обов’язків між виконавцями;

Ø забезпечення розробки бізнес-плану в певні терміни;

Ø багатоваріантність планування та вибір оптимального проекту;

Ø доведення основних положень документу до всіх зацікавлених осіб.

Бізнес-план складають автори ідеї (проекту), залучаючи до цієї роботи менеджерів, фінансистів, маркетологів, юристів та інших спеціалістів. Це можуть бути як працівники підприємства, які володіють необхідними теоретичними знаннями та практичним досвідом у цьому виді діяльності, так і запрошені консультанти та експерти. Залучення до розробки бізнес-плану сторонніх спеціалістів забезпечує ряд переваг, пов’язаних з тим, що вони можуть реальніше оцінити саму ідею, підвищити рівень довіри потенційних інвесторів.

Розробка бізнес-плану здійснюється в три етапи:

Ø підготовчий період, на якому здійснюється підбір виконавців, консультантів, експертів, постановка завдання та розподіл обов’язків між виконавцями, розробка календарного графіка виконання робіт, збір вихідної інформації;

Ø безпосередньо розробка бізнес-плану – творчий, взаємоузгоджений процес, який передбачає багатоваріантність розрахунків, узгодження окремих розділів, уточнення вихідної інформації;

Ø презентація бізнес-плану – процес доведення основних положень документу до потенційних інвесторів, зацікавлених сторін, працівників підприємства.

Зміст і структура бізнес-плану не є регламентованими нормативними чи інструктивними документами. Проте, практика розвитку підприємництва та розробки бізнес-планів визначила потребу в таких основних його елементах:

Ø обкладинка: повна назва підприємства, адреса, телефон, факс, прізвища керівників, назва документа;

Ø резюме (зведений розділ): короткий зміст бізнес-плану;

Ø мета діяльності: галузь діяльності, опис виду діяльності;

Ø продукт або вид послуг;

Ø оцінка ринку збуту;

Ø конкуренція та конкурентні переваги;

Ø організація та практика зовнішньоекономічних зв’язків;

Ø стратегія маркетингу;

Ø прогнозування продажу;

Ø змінна складова витрат на продаж;

Ø план технічного доопрацювання продукту;

Ø виробничий план;

Ø управління та персонал;

Ø плановий прибуток;

Ø оцінка ризику та страхування;

Ø фінансовий план;

Ø стратегія фінансування;

Ø діловий розклад;

Ø додатки.

Процес оформлення бізнес-плану передбачає знання та дотримання певних вимог. Особливо важливими є дохідливість викладу, системність, послідовність, скромність в оформленні при високому рівні якості.

Бізнес-план пишеться від третьої особи. Текст оформлюється відповідно до вимог науково-практичної літератури: точно, конкретно, без повторень, без зайвих пояснень, розрахунків, посилань на джерела інформації, думки спеціалістів та експертів. Для ілюстрації текстового матеріалу використовуються таблиці, схеми, діаграми, фотографії. Бажано, щоб після написання документу він був відрездагований спеціалістом.

При перекладі бізнес-плану на іноземну мову необхідно використовувати терміни та поняття, до яких звикли західні підприємці та фінансисти.

Обсяг бізнес-плану залежить від масштабності проекту. Якщо проект великомасштабний, тоді обсяг бізнес-плану не повинен перевищувати
40-50 сторінок разом з допоміжною документацією, кресленнями, рисунками, фотографіями, рекламним матеріалом. В усіх інших випадках обсяг повинен складати не більше 20-25 сторінок.

Презентація бізнес-плану може здійснюватися в різних формах в залежності від багатьох факторів: характеру та масштабності проекту, віддаленості потенційних інвесторів, традицій. У багатьох випадках практикується розсилання бізнес-плану потенційним інвесторам. В цьому випадку до документа обов’язково додається лист з коротким зверненням-проханням ознайомитися з матеріалом та повідомити підприємство про свої враження та побажання. У випадку, якщо надісланий матеріал не зацікавить інвестора, він повинен повернути надісланий примірник бізнес-плану.

При усній презентації на неї запрошуються потенційні інвестори і менеджер або власник інформує їх про свій проект, доводить основні положення бізнес-плану, використовуючи при цьому цифровий матеріал, схеми, плакати. Доповідач відповідає на всі запитання по проекту. В усній презентації бізнес-плану беруть участь всі його автори. Доповідь серйозно готується, вона повинна переконувати та відображати ентузіазм виконавців, викликати довіру до бізнес-плану та майбутньої справи.

Після завершення роботи над бізнес-планом його переглядають спеціалісти в галузі менеджменту, підприємництва, планування і фінансів, дають йому оцінку і звертають увагу на довершеність розробки, цілеспрямованість, послідовність та аргументованість поданих даних, форму і стиль викладу, практичність документа як засобу взаємозв’язку між зацікавленими партнерами. Якщо необхідно, то вносяться поправки, усуваються неточності та прорахунки.

Перевірка достовірності бізнес-плану на першому етапі проводиться самими розробниками цього документа і стосується обмежуючих факторів та реальності всіх умов, що закладалися в розрахунки.

В якості обмежуючих факторів, на які слід звернути увагу, є грошові кошти, попит, ресурси, досвід керівництва, обладнання, машини тощо. Оцінюючи обмежуючі фактори, важливо визначити, який фактор найбільш вірогідно викличе відхилення фактичних результатів від прогнозних, та врахувати можливі фінансові наслідки. Подальша перевірка бізнес-плану визначає:

в сфері реалізації продукції:

Ø вплив затримок коштів від продажу на обсяги виробництва продукції (робіт, послуг);

Ø сезонність виробництва та реалізації;

Ø залежність підприємництва від одного товару або покупця;

Ø врахування торгівельних скидок при реалізації продукції певним категоріям покупців;

Ø умови розширення сфери збуту.

в сфері матеріального забезпечення:

Ø узгодження термінів постачання матеріалів зі строками виробництва та реалізації продукції;

Ø визначення необхідних виробничих запасів матеріалів;

Ø врахування зміни валютного курсу для імпортних матеріалів;

Ø залежність виробництва від постачальників матеріальних ресурсів;

Ø обґрунтування альтернативних постачальників матеріалів;

в сфері трудових ресурсів:

Ø врахування можливого підвищення заробітної плати у плановому періоді;

Ø врахування коштів, спрямованих на підвищення кваліфікації працівників;

Ø врахування всіх додаткових умов оплати праці та відрахувань на оплату праці.

в сфері витрат виробництва:

Ø реальність накладних витрат;

Ø реальність плати за користування кредитом;

Ø повнота врахування всіх податків, зборів і платежів, що входять до собівартості продукції;

Ø оцінка та врахування інфляційних процесів.

Бізнес-план – практичний документ, за допомогою якого управляють процесом реалізації підприємницького задуму, здійснюють контроль за його реалізацією, виявляють відхилення, встановлюють їх причини та коригують бізнес-план або, в залежності від обставин, змінюють тактику реалізації проекту.

Основні елементи контролю за виконанням бізнес-плану:

Ø контроль за рівнем витрат та ефективністю використання виробничих ресурсів;

Ø контроль якості та конкурентоспроможності; контроль реалізації;

Ø контроль фінансового стану;

Ø контроль за виробничими запасами та незавершеним виробництвом.

 

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  10. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  11. Алгоритм формування статутного фонду банку
  12. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу




Переглядів: 1365

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види бізнес-планів та їх структура | Векторная функция скалярного аргумента.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.